گوگل ۱۷ ویژگی را از دستیار گوگل حذف می کند

این شرکت می‌گوید که بر کیفیت و قابلیت اطمینان تمرکز دارد و در عین حال صدها نفر را نیز اخراج می‌کند. همچنین نحوه عملکرد میکروفون در برنامه Google و نوار جستجوی پیکسل را تغییر می‌دهد.

چندین ویژگی «کم استفاده» دستیار Google به زودی به این بدنام خواهند پیوست گورستان گوگل – مانند توانایی استفاده از صدای خود برای ارسال ایمیل، ویدئو یا پیام های صوتی – همانطور که غول جستجو تغییراتی را معرفی می کند که می گوید استفاده از این ویژگی را آسان تر می کند. این شرکت همچنین در حال تغییر نحوه عملکرد میکروفون در برنامه Google و نوار جستجوی پیکسل است.

از ۲۶ ژانویه، کاربرانی که هر یک از آنها را فعال می کنند ۱۷ ویژگی دستیار در حال حذف شدن به اطلاع خواهد رسید که متوقف شده است و اکثر ویژگی ها در تاریخ ۲۶ فوریه برای همیشه از کار می روند ۹to5Google. این خبر کمتر از یک روز پس از اعلام گوگل منتشر شد اخراج حدود هزار کارمندبرخی از آنها روی Google Assistant کار می کردند.

ویژگی‌های «دستیار» که حذف می‌شوند روی دستگاه‌های تلفن همراه، ساعت هوشمند و بلندگو/نمایشگر هوشمند تأثیر می‌گذارند، اگرچه Google راه‌حل‌هایی برای تکرار برخی از عملکردهای از دست رفته ارائه می‌دهد. با این حال، برخی از ویژگی ها مانند ادغام سرویس مراقبه آرام، به طور کامل حذف می شوند. جایگزین هایی که کاربران به آنها هدایت می شوند نیز مستقیماً معادل بسیاری از ویژگی های حذف شده نیستند.

در اینجا لیست کامل از آنچه در حال حذف استهمانطور که توسط گوگل منتشر شده است:

پخش و کنترل کتاب‌های صوتی در کتاب‌های Google Play با صدای شما. همچنان می‌توانید کتاب‌های صوتی را از دستگاه تلفن همراه خود ارسال کنید.

تنظیم یا استفاده از آلارم‌های رسانه، آلارم‌های موسیقی، یا زنگ‌های رادیویی در دستگاه‌های فعال Google Assistant. می توانید یک روال سفارشی ایجاد کنید که رفتاری مشابه دارد یا از زنگ هشدار استاندارد استفاده کنید.

دسترسی یا مدیریت کتاب آشپزی خود، انتقال دستور العمل ها از دستگاهی به دستگاه دیگر، پخش یک ویدیوی دستور العمل آموزشی، یا نمایش دستور العمل های گام به گام. می توانید از دستیار Google برای جستجوی دستور العمل ها در وب و YouTube استفاده کنید.

مدیریت کرونومتر در نمایشگرها و بلندگوهای هوشمند. هنوز هم می توانید تایمر و زنگ هشدار را تنظیم کنید.

استفاده از صدای خود برای تماس با دستگاه یا پخش پیام به گروه خانواده Google شما. همچنان می‌توانید به دستگاه‌های خانه‌تان پخش کنید.

استفاده از صدای خود برای ارسال ایمیل، پیام ویدیویی یا صوتی. همچنان می توانید تماس بگیرید و پیامک ارسال کنید.

زمان‌بندی مجدد یک رویداد در Google Calendar با صدای شما. هنوز هم می توانید یک رویداد جدید را برنامه ریزی کنید.

استفاده از App Launcher در حالت رانندگی دستیار Google در Google Maps برای خواندن و ارسال پیام، برقراری تماس و کنترل رسانه. همچنان می‌توانید از کنترل صوتی در Google Maps به همین روش استفاده کنید.

درخواست برای زمان‌بندی یا شنیدن اعلامیه‌های زنگ خانواده از قبل برنامه‌ریزی‌شده. می توانید یک روال سفارشی ایجاد کنید که رفتاری مشابه دارد.

درخواست برای مدیتیشن با آرام. همچنان می‌توانید گزینه‌های مدیتیشن را از ارائه‌دهندگان رسانه‌ای مانند YouTube درخواست کنید.

کنترل صوتی برای فعالیت‌ها دیگر در دستگاه‌های Fitbit Sense و Versa 3 در دسترس نخواهد بود. برای شروع، توقف، توقف، و از سرگیری فعالیت ها باید از دکمه های دستگاه خود استفاده کنید. همچنان می‌توانید فعالیت‌های کنترل صوتی را در ساعت‌های پیکسلی انجام دهید.

مشاهده خلاصه‌های خواب شما فقط در نمایشگرهای هوشمند Google در دسترس خواهد بود. همچنان می‌توانید جزئیات خواب را از طریق صدا در ساعت‌های هوشمند شخص ثالث بپرسید.

تماس‌های برقرار شده از بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند با شناسه تماس‌گیرنده نشان داده نمی‌شوند مگر اینکه از Duo استفاده کنید.

مشاهده تخمین‌های زمان محیطی «رفت و آمد به محل کار» در نمایشگرهای هوشمند. همچنان می‌توانید زمان رفت و آمد را بپرسید و مسیرها را به صورت صوتی دریافت کنید.

بررسی برنامه های سفر شخصی به صورت صوتی. همچنان می توانید وضعیت پرواز را بپرسید.

درخواست اطلاعات در مورد مخاطبین شما همچنان می توانید با مخاطبین خود تماس برقرار کنید.

درخواست برای انجام برخی اقدامات به صورت صوتی، مانند ارسال پرداخت، رزرو، یا ارسال در رسانه های اجتماعی. همچنان می‌توانید از «دستیار» بخواهید برنامه‌های نصب‌شده‌تان را باز کند.

برخی تغییرات نیز در برنامه Google اعمال می شود که اکنون با ضربه زدن روی نماد میکروفون، پاسخ های جستجو را فعال می کند. کاربران دیگر نمی‌توانند از میکروفون نوار جستجو برای انجام کارهایی مانند روشن کردن چراغ‌ها استفاده کنند. دستگاه‌های پیکسل نیز تحت تأثیر این موضوع قرار خواهند گرفت، زیرا میکروفون موجود در نوار جستجوی پیکسل اکنون به‌جای دستیار، جستجوی صوتی را راه‌اندازی می‌کند.

ساده‌سازی کاری که پلتفرم دستیار Google می‌تواند انجام دهد ممکن است استفاده از آن را در درازمدت آسان‌تر کند (یا حداقل پیچیدگی کمتری داشته باشد)، اما از دست دادن عملکرد مطمئناً برای افرادی که از این ویژگی‌ها استفاده می‌کنند مختل خواهد بود. شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تغییرات در صفحه راهنمای Google Assistant.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/11/24034262/google-assistant-removes-17-features-layoffs-pixel-voice-commands

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *