دوربین فول فریم Zf نیکون سرعت و قدرت ویدیو را در بدنه‌ای رترو قرار می‌دهد

نیکون از جدیدترین دوربین فول فریم خود به نام Zf 24.5 مگاپیکسلی با سبک رترو و فناوری قرض گرفته شده از این شرکت رونمایی کرد. رده بالا Z8 و دوربین های Z9. با سنسور و پردازنده جدید، ویژگی‌های قدرتمندی مانند حداکثر سرعت عکاسی ۱۴ فریم در ثانیه، فوکوس خودکار هوش مصنوعی پیشرفته و ویدیوی ۴K 60p را نوید می‌دهد. در عین حال، این یک دوربین کاملاً دستی با بسیاری از لمس‌های قدیمی و رنگ‌های متعدد است که همگی برای لمس آن عصب دوست‌داشتنی قدیمی طراحی شده‌اند.

بدنه و هندلینگ بر کنترل‌های دستی تاکید دارند، با حداقل پنج صفحه در بالای صفحه برای کنترل حالت عکاسی، فیلم/عکس/B&W، دیافراگم، سرعت شاتر و جبران نوردهی. همچنین دارای یک جفت صفحه تیراندازی در جلو و عقب و یک کنترلر به سبک D-pad است، اما بدون جوی استیک. را "گرفتن" فقط یک خط الراس کوچک است با همه اینها، Zf واقعاً شبیه یک دوربین فیلمبرداری قدیمی نیکون است – درست تا دکمه باز کردن شاتر با روکش کروم.

دوربین فول فریم Zf نیکون سرعت و قدرت ویدیو را در بدنه‌ای رترو قرار می‌دهد
نیکون

بدنه آلیاژ منیزیم Zf کوچک است، اما با وزن ۷۱۰ گرم چندان سبک نیست (A7 IV سونی ۶۵۹ گرم است). ارائه می دهد "مقاومت بالا در برابر گرد و غبار و چکه" اگرچه نیکون می گوید.

صفحه نمایش لمسی با زوایای مختلف ۲٫۱ میلیون نقطه با رزولوشن بالا، به طور کامل برای vlogging و سلفی ارائه می شود، در حالی که امکان کنترل عملکرد لمسی و انتخاب نقطه فوکوس را فراهم می کند. برای تیراندازان اختر دارای یک "حالت نمایش نور ستاره" که روشنایی نمایشگر را در صحنه های تاریک افزایش می دهد. در همین حال، منظره یاب OLED دارای وضوح مناسب ۳٫۶۸ میلیون نقطه و بزرگنمایی ۰٫۸ برابر است.

دارای دو جای کارت است، اما با یک هشدار جدی. یکی یک اسلات کارت پرسرعت UHS-II است، اما دیگری یک اسلات microSD UHS-I است – تا آنجا که من می‌دانم تنها مدل با این ترکیب است. باتری یک نقطه ضعف است و تنها ۳۸۰ عکس با شارژ ارائه می دهد، در مقایسه با ۵۸۰ عکس برای Sony A7 IV. از دیگر ویژگی های آن می توان به پورت USB 3.2 Gen1 با پشتیبانی از شارژ، پورت میکروفون/هدفون و کانکتور micro HDMI اشاره کرد.

Zf نیکون دارای سرعت و قدرت ویدئو در یک بسته یکپارچهسازی با سیستمعامل است
DIXIE_DIXON2022 برای نیکون

در داخل، یک سنسور ۲۴٫۵ مگاپیکسلی با نور پشت (BSI) و پردازنده Expeed 7 که از مدل های رده بالای Z قرض گرفته شده است. این به آن قدرت فوکوس خودکار در خط Z8 می دهد، از جمله ردیابی سه بعدی نیکون به علاوه تشخیص سوژه با هوش مصنوعی که می تواند افراد، سگ ها، گربه ها، پرندگان، ماشین ها، موتورسیکلت ها، دوچرخه ها، قطارها و هواپیماها را پیدا کند. حتی چهره های دوری را که کمتر از ۳ درصد از طولانی ترین ضلع فریم را اشغال می کنند، شناسایی می کند.

در مورد کیفیت تصویر، بازه استاندارد ISO 100 تا ۶۴۰۰۰ نوید قابلیت خوب در نور کم را می دهد و حالت تغییر پیکسل دارد که وضوح را تا ۹۶ مگاپیکسل برای صحنه های ایستا افزایش می دهد. نیکون در راستای استایل یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل، دارای یک حالت سیاه و سفید اختصاصی (با تنظیم شماره‌گیر مخصوص به خود) است که تنظیمات تک رنگ متعدد از تخت تا کنتراست بالا را امکان‌پذیر می‌کند. "تک رنگ عمیق." 

این دوربین می‌تواند به سرعت عکس‌برداری ۱۱ فریم در ثانیه در حالت RAW (14 فریم در ثانیه با JPEG) در حالت شاتر الکترونیکی (نیکون مشخصات شاتر مکانیکی را فهرست نکرده است) و یک حالت فقط با کیفیت ۳۰ فریم در ثانیه JPEG با یک گزینه پیش از انفجار ارائه می‌کند تا اطمینان حاصل شود که برنده می‌شوید. یک شات را از دست ندهید. IBS پنج محوره (یا به قول نیکون کاهش لرزش) لرزش را تا ۸ توقف با لنز پشتیبانی شده کاهش می دهد. تثبیت‌سازی را می‌توان به نقطه فوکوس متصل کرد، نه فقط به مرکز تصویر مانند اکثر سیستم‌ها.

Zf نیکون دارای سرعت و قدرت ویدئو در یک بسته یکپارچهسازی با سیستمعامل است
نیکون

در سمت ویدیو، Zf می‌تواند فول فریم ۴K در ۳۰p را از یک تصویر سوپرنمونه‌شده ۶K، یا ۴K60p با برش DX (1.5 برابر)، همراه با ۱۰۸۰p/120p ضبط کند. ویدیو را می توان با ضبط ۱۰ بیتی H.265 ضبط کرد که به کاربران وفاداری رنگ بهتر و گزینه های بیشتری در پست می دهد. با این حال، فایل های H.265 به یک کامپیوتر قدرتمند نیاز دارند، به این معنی که ممکن است مجبور شوید آنها را به فرمت دیگری برای ویرایش تبدیل کنید.

بر اساس مشخصات، دوربین نیکون Zf شبیه یک دوربین محکم به نظر می رسد که می تواند با مدل هایی مانند S5 II پاناسونیک و A7 IV سونی رقابت کند. با این حال، بر اساس استایل یکپارچهسازی با سیستمعامل و کنترل های دستی، که باید برای بخش خاصی از خریداران جذاب باشد، خود را از آن مدل ها متمایز می کند. نیکون Zf در اکتبر ۲۰۲۳ با قیمت رقابتی ۲۰۰۰ دلاری فقط برای بدنه یا ۲۲۴۰ دلاری با لنز Nikkor Z40 f/2.0 SE به سبک رترو وارد بازار می‌شود. اگر یکی از رنگ های دیگر (آبی نیلی، قهوه ای قهوه ای، قرمز بوردو، نارنجی غروب آفتاب، سبز خزه ای، خاکستری سنگی) را می خواهید، فقط برای بدنه ۲۱۰۰ دلار می پردازید.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nikons-zf-full-frame-camera-puts-speed-and-video-power-in-a-retro-body-092033908.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/nikons-zf-full-frame-camera-puts-speed-and-video-power-in-a-retro-body-092033908.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *