Neuralink ایلان ماسک آزمایش‌های انسانی تراشه‌های رایانه‌ای مغزی را بر روی بیماران فلج آغاز می‌کند

استارت‌آپ تراشه‌های مغزی ایلان ماسک، Neuralink، روز سه‌شنبه اعلام کرد که تأییدیه‌ای از یک هیئت بازبینی مستقل برای شروع استخدام برای اولین آزمایش انسانی ایمپلنت مغزی خود که برای بیماران فلج طراحی شده است، دریافت کرده است.

افراد مبتلا به فلج ناشی از آسیب های نخاعی گردن یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) ممکن است واجد شرایط شرکت در این مطالعه باشند. با این حال، Neuralink تعداد شرکت‌کنندگانی را که قرار است در آزمایشی ثبت نام کنند، که انتظار می‌رود تقریباً شش سال طول بکشد، مشخص نکرد.

در طول این مطالعه، از یک ربات برای کاشت یک دستگاه رابط مغز و کامپیوتر (BCI) در ناحیه‌ای از مغز که مسئول قصد حرکت است، استفاده می‌شود. هدف اولیه Neuralink این است که افراد را قادر سازد تا مکان نما یا صفحه کلید کامپیوتر را تنها از طریق افکار خود کنترل کنند.

این شرکت در ابتدا قصد داشت تا تاییدیه ایمن برای کاشت دستگاه خود را در ده بیمار دریافت کند، اما طبق گزارشات کنونی و طبق گزارشات فعلی و گزارش ها، با سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای کاهش تعداد بیماران به دلیل نگرانی های ایمنی مطرح شده توسط آژانس وارد مذاکره شد. کارمندان سابق. تعداد دقیق بیماران تایید شده توسط FDA نامشخص است.

ایلان ماسک برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای را برای Neuralink پیش‌بینی می‌کند و پیشنهاد می‌کند که می‌تواند عمل جراحی سریع دستگاه‌های تراشه‌اش را برای رسیدگی به شرایطی مانند چاقی، اوتیسم، افسردگی و اسکیزوفرنی تسهیل کند.

در ماه مه، Neuralink اعلام کرد که مجوز FDA را برای اولین آزمایش بالینی خود در انسان دریافت کرده است، حتی در شرایطی که با نظارت فدرال برای رسیدگی به آزمایشات حیوانی روبرو شده است.

با این وجود، حتی اگر ثابت شود که دستگاه BCI برای استفاده انسان ایمن است، کارشناسان پیشنهاد می کنند که ممکن است بیش از یک دهه طول بکشد تا Neuralink تضمین تجاری برای فناوری خود را تضمین کند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/elon-musks-neuralink-to-start-human-trials-of-brain-computer-chips-on-paralysed-patients-13145872.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *