رئیس استودیو Roblox: پول درآوردن کودکان از طریق پلتفرم استثمار نیست، یک هدیه است

Roblox یک پدیده غول‌پیکر باقی می‌ماند که دارای تعداد بازیکنان ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیون است – تقریباً دو برابر کل Steam – و الگوی رشدی است که مبارزات اخیر صنعت بازی‌های گسترده‌تر را به چالش می‌کشد.

همچنین بحث‌برانگیز باقی می‌ماند، همانطور که در اتهامات People Make Games در سال ۲۰۲۱ نشان داده شد. Roblox از توسعه دهندگان جوان “استثمار” می کند روی پلتفرم، با بسیاری از این توسعه دهندگان زیر ۱۸ سال.

سپس این اتهام شامل سیستم پرداخت کسری از درآمدهای درون بازی به توسعه دهندگان از طریق ارز درون بازی Roblox، Roblox بود و Roblox نیز آن Robux را با قیمتی بسیار بالاتر از خرید آن ها به فروش می رساند. این تا حد زیادی امروز به همان شکل باقی مانده است، به طوری که ۱۰۰۰ Robux در حال حاضر ۳٫۵۰ دلار نقد می شود، در حالی که خرید ۱۰۰۰ Robux معادل حدود ۱۲٫۵۰ دلار هزینه دارد.

تریلر Roblox خلاصه ای از تجربیات موجود در بازی از سال ۲۰۲۰٫در یوتیوب تماشا کنید

در آن زمان، Roblox بیانیه‌ای برای Eurogamer منتشر کرد که در آن به طور کلی در مورد رشد کل درآمدی که سازندگان آن به دست آورده‌اند، مهارت‌های کدنویسی که آنها یاد می‌گیرند و برنامه‌های پشتیبانی مختلفی که Roblox در اختیار آنها قرار می‌دهد صحبت کرد.

در مصاحبه ای با رئیس استودیوی Roblox Stefano Corazza در GDC در اواخر مارس، جایی که مجموعه جدیدی از ابزارهای ایجاد مبتنی بر هوش مصنوعی به نمایش گذاشته شد، من در مورد شهرتی که هک Roblox به دست آورده و این تصور که از توسعه دهندگان جوان استثمار می شود، پرسیدم. بریده ای از کارهایی که گاهی اوقات توسط کودکان ایجاد می شود.

“نمی دانم، شما می توانید این را برای خیلی چیزها بگویید، درست است؟” کورازا گفت. «مثلاً می‌توان گفت، «خوب، ما داریم استثمار می‌کنیم، می‌دانی، کار کودکان، درست است؟» یا می‌توان گفت: ما به مردم در هر کجای دنیا توانایی پیدا کردن شغل و حتی درآمد را پیشنهاد می‌کنیم. بنابراین، من می‌توانم مثل ۱۵ سالگی در اندونزی باشم، در یک محله فقیر نشین زندگی کنم، و اکنون، فقط با یک لپ‌تاپ، می‌توانم چیزی خلق کنم، پول درآورم و سپس زندگی‌ام را حفظ کنم.

او ادامه داد: «همیشه طرف مقابل آن وجود دارد، زمانی که شما گسترده و دموکراتیک می شوید – و در این مورد، همچنین با مخاطبان جوان تر. منظورم این است که میانگین توسعه‌دهندگان بازی‌های ما در ۲۰ سالگی است. اما مطمئناً، افرادی هستند که نوجوان هستند – و ما نوجوانانی را استخدام کرده‌ایم که میلیون‌ها بازیکن روی پلتفرم داشتند.

“برای آنها، می دانید، با شنیدن تجربیات آنها، آنها احساس نمی کردند که مورد استثمار قرار گرفته اند! آنها احساس کردند، “اوه خدای من، این بزرگترین هدیه بود، ناگهان می توانستم چیزی خلق کنم، میلیون ها هدیه داشتم. کاربران، من آنقدر پول درآوردم که توانستم بازنشسته شوم.' بنابراین من بیشتر روی مقدار پولی که هر سال بین سازندگان توزیع می‌کنیم تمرکز می‌کنم، که اکنون نزدیک به یک میلیارد دلار است که فوق‌العاده است.”

در این مرحله، روابط عمومی حاضر در مصاحبه افزود که “اکثریت قریب به اتفاق افرادی که در Roblox کسب درآمد می کنند بالای ۱۸ سال سن دارند”.

کورازا گفت: «و تصور کنید میلیون‌ها کودک چگونه هر ماه کدنویسی کنند. “ما میلیون ها خالق در استودیو Roblox داریم. آنها اسکریپت نویسی Lua را یاد می گیرند، یک زبان برنامه نویسی، که بسیار نزدیک به پایتون است – می توانید در آینده در صنعت فناوری شغلی پیدا کنید و مانند “Hey, I” باشید. من یک برنامه نویس هستم، درست است؟

“من فکر می کنم که ما واقعاً بر روی یادگیری تمرکز می کنیم – برنامه درسی، اگر بخواهید – و واقعاً افراد را جذب کرده و آنها را برای حرفه ای شدن توانمند می کنیم.”

برای اطلاعات بیشتر در مورد Roblox، ویژگی‌های جدید و فشار بزرگ به هوش مصنوعی، ارزش خواندن را دارد مصاحبه کامل استودیو Roblux ما.


منبع: https://www.eurogamer.net/roblox-studio-boss-children-making-money-on-the-platform-isnt-exploitation-its-a-gift?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *