ابزارهای خالق جدید هوش مصنوعی Roblox همه شگفتی ها و شک و تردیدهای یک نمایش جادویی را القا می کند.

اگر به یک نمایش جادویی رفته باشید، یا حتی به تازگی از کنار یکی از آن دسته از افرادی که رنگ طلایی خود را به رنگ طلایی اسپری می کنند و در کاونت گاردن “لویت می کنند” رد شده اید، این احساس را خواهید فهمید. اول چیزی بین یک “وای!” و یک “نظافت” قدردانی، سپس کودک درون دوباره می میرد و به عقلانیت کسل کننده قدیمی باز می گردد. احتمالاً عرشه بار شده بود، مخاطب احتمالاً یک گیاه بود، و آن مرد معلق در حال پنهان کردن مادر همه گوه ها از مهار پنهان خود است.

پس از دیدن چند دموی مختلف هوش مصنوعی در GDC در ماه گذشته – و شنیدن یا خواندن موارد دیگر – متوجه شدم که واکنش من نسبت به آنها تقریباً مشابه است. اولیه و بسیار واقعی وجود دارد وایهمانطور که کسی چیزی واقعاً جدید را به شما نشان می دهد، یک کار چند هفته یا چند ماهه که بلافاصله انجام می شود، و تقریباً بلافاصله بازوها را دوباره جمع می کنید و انواع سؤالات را دنبال می کنید – تعداد کمی از آنها، حداقل تا کنون، پاسخ های واقعا رضایت بخشی دریافت کرده اند.

Sonic Speed ​​Simulator یکی از موفق ترین همکاری های رسمی برای یک بازی ساخته شده در Roblox است.در یوتیوب تماشا کنید

یکی از آن دموها از استودیوی Roblox بود، پلتفرمی که سازندگان جوان مشتاق Roblox بازی‌های خود را روی آن می‌سازند. Roblox قبلاً چند ابزار مجهز به هوش مصنوعی در طبیعت داشت: چیزی به نام Code Assist که “خطوط یا عملکردهای کد را به هنگام تایپ سازندگان پیشنهاد می کند” و ترجمه خودکار چت، یک ویژگی واقعی “آینده-اکنون” که به زبان انگلیسی ترجمه می شود. – پیام های بازی بین بازیکنان در زمان واقعی هنگام ارسال آنها. Roblox می گوید که سازندگان آن حدود ۳۰۰ میلیون کاراکتر کد را از Code Assist اتخاذ کرده اند و در ۳۰ روز پس از راه اندازی ویژگی چت، ۱۹٫۷ میلیارد پیام را ترجمه کرده اند.

با این حال، آخرین نسخه‌های نمایشی که توسط رئیس استودیوی Roblox به من نشان داده شد، استفانو کورازا، مستقیماً با آنچه Roblox در مورد آن است مرتبط بود: کمک به توسعه‌دهندگان آماتور برای ایجاد آسان و سریع چیزها از ابتدا. اولین مورد، Texture Generator نام داشت و با یک شی کوله پشتی خالی و خاکستری سفید روی لپ تاپ Corazza شروع شد.


ابزارهای خالق جدید هوش مصنوعی Roblox همه شگفتی ها و شک و تردیدهای یک نمایش جادویی را القا می کند.


یک کلیپ کوتاه که ابزار ترجمه متن جدید Roblox را در عمل نشان می دهد که بین انگلیسی، کره ای و آلمانی ترجمه می کند.

ترجمه متن در زمان واقعی Roblox. | اعتبار تصویر: روبلوکس

کورازا گفت: “این استودیوی صحنه نمایشی ما است، این یک کوله پشتی است که من به تازگی از اینترنت دانلود کردم. و بعد شما با این سبک دیوانه می شوید.”

“اوه! یعنی من چیزی به ذهنم میرسه؟” من جواب دادم “لطفا! زیرا در غیر این صورت احساس می‌کند که تقلب شده است، درست است؟” کورازا خندید. “اوه، خوب، چطور در مورد یک کوله پشتی به سبک استتار با سگک های طلایی” بهترین چیزی است که می توانم به آن برسم – احساس می کنم درک گای قبلاً توییت نقل قول را آماده کرده است – اما کورازا با وظیفه شناسی “کوله پشتی سبک استتاری با سگک های طلایی” را تایپ می کند و ، وویلا در عرض چند ثانیه، شیء بازی ویدیویی بدون بافت اکنون یک کوله پشتی کاملاً بافتی و واقعاً وحشتناک است که از مواد استتار سبز و قهوه‌ای با سگک‌های طلایی درخشان ساخته شده است. برای ذخیره آن و عملکرد و ظاهر شدن آن در بازی، حدود ۳۰ ثانیه بیشتر طول می کشد.

این همچنین برای هر چیزی در جهان پیرامون آواتار مکان‌دار فعلی ما کار می‌کند. Corazza یک کاشی را روی زمین انتخاب می کند که در حال حاضر کمی شبیه یک دریچه چوبی مربعی به نظر می رسد، و با چند ضربه کلید آن را به یک کاشی ساخته شده از فولاد تبدیل می کند، و بافت فولادی دقیق را از طیف وسیعی از گزینه هایی که نرم افزار ارائه می دهد انتخاب می کند – صفحه چکر پس از آن، چند خط دیگر انگلیسی ساده و او مکانیزمی را اضافه کرده است که باعث می‌شود در هنگام لمس کردن توسط بازیکن، کاشی‌های فولادی به سمت بالا بالا برود، همانطور که ممکن است برای یک بازی پلتفرمینگ بخواهید (کاشی از آن جدا می‌شود. شخصیت در این مثال، و سپس این دو به طرز ناخوشایندی با هم ترکیب می‌شوند، زیرا در اینجا به چند خط شرط دیگر نیاز است، اما شما این ایده را دریافت می‌کنید. کورازا می‌خندد: “این یک مشکل متفاوت است.”


تصویر قبل و بعد از یک کوله پشتی Roblox با استفاده از Texture Generator: در سمت چپ یک شی کوله پشتی ساده سفید-خاکستری، در سمت راست همان کوله پشتی با بافت چرم قرمز فرسوده
اعتبار تصویر: روبلوکس

نسخه ی نمایشی دوم برای چیزی مشابه به نام Avatar Auto Setup بود. در این یکی، یک مش بدنه سه بعدی استاتیک را می توان جفت کرد، قفس کرد، قطعه بندی کرد و پوست انداخت (که به آن پوست داده می شود، پوست آن برداشته نمی شود، برای کسانی که تازه به اصطلاح توسعه هستند)، و مانند قبل، همه این کارها در بخش هایی انجام می شود. و از پشت تنها چند عبارت به زبان ساده وارد سیستم شده است.

ما اساساً اسکلت را به بدن می‌زنیم، مشخص می‌کنیم که مفاصل باید کجا باشند و سپس تمام فرم‌های صورت را که می‌تواند انجام دهد به کاراکتر اعمال می‌کنیم. قفس‌بندی را هم انجام می‌دهیم تا بتوانم آن را با هر قطعه ای تجهیز کنم. کورازا توضیح می‌دهد که از لباس‌ها، و بنابراین اساساً آواتار کاملاً کاربردی می‌شود. در کل حدود دو دقیقه طول می کشد. از Corazza پرسیدم که آیا به اندازه من گسترده است که بتوانم “مرا یک گرگ نما” را تایپ کنم و این امکان پذیر است. او خندید: «شما در حال خواندن نقشه راه ما هستید.

“آنچه توصیف کردید همان چیزی است که ما آن را عکس به آواتار می نامیم. این چیزی است که ما دیده ایم، ما در RDC نشان داده ایم. [Roblox Developer’s Conference]، برخی از مفاهیم اولیه و چیزی که ما روی آن کار می کنیم. من فکر نمی‌کنم که ما جدول زمانی را اعلام کرده‌ایم، اما همانطور که می‌توانید تصور کنید این در فهرست اولویت‌ها بسیار بالاست.”

در بازگشت به تاثیر ویژگی Avatar Auto Setup، کورازا گفت: “من بنیانگذار Mixamo در سال ۲۰۰۸ بودم”، کورازا گفت: “این مدت ها پیش بود. ما اولین ریگر خودکار را برای بدنه تولید کردیم و سپس تلاش کردیم. ما متوجه شدیم که این مشکل چقدر سخت است. بنابراین این سال‌های مهندسی در حال ساخت بود، اما اکنون احساس می‌کنیم که یک تغییر بازی خواهد بود.” Corazza توضیح می‌دهد که حتی هنگام استفاده از چت، حرکات صورت و همگام‌سازی لب‌های شخصیت همگی آن‌طور که انتظار دارید در کنار آن کار می‌کنند.


نرم‌افزار Avatar Auto Setup Roblox که این تنظیمات را اجرا می‌کند


نرم‌افزار Avatar Auto Setup Roblox پس از راه‌اندازی با صفحه پیش‌نمایش انیمیشن در سمت چپ نشان داده می‌شود.


نرم‌افزار Avatar Auto Setup Roblox که تمام اسکلت‌های جداگانه و بخش‌های فرآیند را نشان می‌دهد.


نرم‌افزار Avatar Auto Setup Roblox که یک پیش‌نمایش انیمیشن صورت را در یک پنجره در سمت چپ نشان می‌دهد.

اعتبار تصویر: روبلوکس

با این حال، لحظه بازگشت به واقعیت در اینجا نزدیک است و به شکل تمام سوالات معمول در مورد هوش مصنوعی مولد است. به عنوان مثال، Roblox چگونه مسائل مربوط به مجوز را برای بافت های تولید شده توسط هوش مصنوعی مدیریت می کند – و هوش مصنوعی مولد آن بر روی چه داده هایی آموزش دیده است؟

“پس هیچ تفاوتی وجود ندارد [between] آیا این بافت را از جای دیگری گرفته‌ام، یا با هوش مصنوعی ساخته‌ام، یا با فتوشاپ آن را با دست درست کرده‌ام، درست است؟ اگر آن را با هوش مصنوعی ایجاد کنید یا خودتان آن را بسازید، مالک IP هستید. اگر این مدل سه بعدی شخص دیگری است، و شما نقض می کنید، و آن را در بازی تحت فشار قرار می دهید، آنگاه کسی می تواند آن را پیدا کند و سپس آن را گزارش کند – و وقتی آن را گزارش کرد، ما می توانیم اقدام کنیم.”

در مورد داده‌های آموزشی، بیانیه‌ای در پرسش‌های متداول در سایت Roblox بیان می‌کند: «تکسچر ژنراتور با استفاده از مدل‌های شخص ثالث و داخلی بر روی داده‌های در دسترس عموم آموزش داده شده است و از هیچ داده سازنده Roblox استفاده نمی‌کند».

کورازا بدون اشاره به جزئیات بیشتر توضیح داد: “ما شریک هستیم و مدل های داخلی خود را نیز داریم.” بنابراین در این فرآیند خاص، ترکیبی از آن‌ها است، که در آن برخی از مدل‌های منبع باز خارجی وجود دارد که ما از آنها استفاده می‌کنیم، و همچنین مدل‌های داخلی که آموزش می‌دهیم، و بنابراین ترکیبی است.» در همین حال، مدل‌ها را می‌توان چندین بار تغییر داد. “این واقعاً مانند ساخت یک ماشین مسابقه است که در هر دور موتور را عوض می کنید.”

نگرانی بعدی مجدداً محافظت از آن است که با توجه به محبوبیت بسیار زیاد Roblox در بین کودکان، مدت‌ها مورد نگرانی بوده است. کورازا توضیح داد که بسیاری از این کارها در واقع توسط هوش مصنوعی نیز انجام می‌شود، و هم اعلان‌ها را قبل از تولید هر چیزی تعدیل می‌کند و هم آنچه را که بعد از این واقعیت از آنها ایجاد می‌شود، تعدیل می‌کند، اگرچه او به طور کامل مشخص نکرد که این تعدیل پس از نسل چگونه کار می‌کند.


یک GIF از نسخه نمایشی Roblox Code Assist، زیرا کد توسط هوش مصنوعی تکمیل می شود
اعتبار تصویر: روبلوکس

او گفت: “این یک سوال عالی است – ما معتقدیم که UGC واقعا برای بازیکنان منفجر می شود وقتی آنها واقعاً کنترل کامل دارند.” “بنابراین تفاوت زیادی وجود دارد، مثلاً، “در اینجا تقریباً ۱۰ رنگ مختلف وجود دارد که می توانید برای این چیز انتخاب کنید”، در مقابل مانند، شما وحشی می شوید و متن را تایپ می کنید، درست است؟

“اما در عین حال، مرزها بسیار گسترده تر هستند. و بنابراین ما پیش از تعدیل را در همان لحظه انجام می دهیم، قبل از اینکه به انتهای ما ارسال شود، و سپس در مورد آنچه بیرون می آید، پس از تعدیل انجام می دهیم. ایمنی شماره ماست. یک محصول، به عنوان یک پلتفرم بازی، و بنابراین، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که هر چیزی که منتشر می‌شود، قانونی و محتوای خوب، غیر توهین‌آمیز، غیرسمی و همه چیز است. بنابراین هوش مصنوعی زیادی در قسمت پشتی وجود دارد. برای اطمینان از اینکه دارایی‌ها خوب هستند، تجربه خوب است. من فکر می‌کنم سخت‌ترین کاری که ما انجام می‌دهیم، تعدیل چت در زمان واقعی است. ما یک بخش کامل داریم که اساساً به آن اختصاص دارد.”

اخطارهای معمول هوش مصنوعی را کنار بگذاریم، در عمل همه اینها در مورد انتظارات شما از Roblox به نظر می رسد: سبک های هنری مختلف و کیفیت های بافت با هم ترکیب شده اند، انیمیشن های کمی تند و در این مورد، میگرن رنگ و زوایایی که به آرامی در اطراف می چرخند. پس‌زمینه نمایشگاهی با تم فانتزی برای اندازه‌گیری خوب. اما به همان اندازه در عمل، این واقعا مهم نیست. همانطور که Corazza اشاره می کند Roblox به دلیل شکوه هنری یا وفاداری بصری خود محبوب نیست.


Roblox Texture Generator گیف نمایشی یک خرس در حال رندر شدن با بافت ها و سبک های مختلف
اعتبار تصویر: روبلوکس

“مطمئنم تنش زیادی در مورد کیفیت وجود دارد، درست است؟ مانند ظاهر – و البته ما سطح سه گانه A وفاداری نداریم، اما باید این مورد را روی یک اجرا کنیم، می دانید، او گفت: گوشی اندرویدی ۱۰ ساله. “بنابراین ما تست های A/B را انجام داده ایم و چیزی که دریافتیم این است که عملکرد در سطح پایینی قرار دارد [hardware] برای یک سازنده بازی مهمتر از کیفیت است.”

کورازا مثالی زد: “بازی کردن با ۱۰ نفر از دوستان دیگرم در یک بازی، و سپس این پسر، که برای او با سرعت ۵ فریم در ثانیه اجرا می شود، زیرا او روی یک تلفن اندرویدی قدیمی تر است، او مانند “هی” خواهد بود. ، این برای من کار نمی کند، بیایید عوض کنیم، و سپس هر ۱۰ بازی را ترک می کنند و به بازی دیگری می روند که ممکن است وفاداری و کیفیت بصری پایین تری داشته باشد، اما حداقل همه می توانند ۳۰ فریم در ثانیه بازی کنند.” به همین ترتیب، بسیاری از توسعه‌دهندگان Roblox آزمایش‌های A/B را خودشان انجام داده‌اند، جایی که آنها “کیفیت را پایین آوردند، FPS را افزایش دادند و موفق‌تر بودند. گاهی اوقات مردم فراموش می‌کنند که، می‌دانید، چیزهای ما برای اجرا طراحی نشده‌اند. مانند بالاترین Nvidia GeForce – 75 درصد از بازیکنان ما موبایل هستند.”

همانطور که صنعت به دیوارهای اخیر خود رسیده است، موضوع رشد نیز به یک نگرانی فزاینده تبدیل شده است، با این تصور که قابل بازی کردن در کمترین مشخصات سخت افزاری ممکن است که قابل درک است. همانطور که Corazza بیان می کند، “این یک دیدگاه گسترده از معنای بازی است، همچنین بازی به عنوان یک تجربه اجتماعی، بر خلاف بازی کلاسیک و تک نفره تیراندازی اول شخص سه نفره، که فقط یک دسته است – اینطور نیست. اکوسیستم کامل.”

او افزود: «فکر نمی‌کنم یک یا یا وجود داشته باشد». “من فکر می کنم که ما در یک اکوسیستم فوق العاده چند وجهی هستیم، و همه این فضا برای هر سبک، هر نوع بازی و هر توسعه دهنده وجود دارد. Roblox نیز مانند – تنوع بسیار زیاد است.”


Roblox Texture Generator GIF از آن در عمل، به عنوان یک کوله پشتی بدون بافت تبدیل به یک کوله پشتی چرمی قرمز فرسوده می شود.
اعتبار تصویر: روبلوکس

بین هوش مصنوعی مولد و محتوای تولید شده توسط کاربر، یا همان طور که در توسعه UGC شناخته می شود، استودیوی Roblox به طور موثری چند کلمه کلیدی را که بسیار محبوب شده اند، قرار داده است. برای برخی، یکی از آنها نوشداروی صنعت است، راهی برای رفع مشکلات بهره وری در سمت عرضه صنعت، یا منفجر شدن به بیرون برای دستیابی به مخاطبان جدید برای تقاضای بیشتر. کورازا به طور طبیعی آنقدرها پیش نمی رفت، اما همانطور که انتظار داشتید خوشبین بود.

او گفت: “من فکر می کنم یکی به دیگری کمک می کند.” “بنابراین ما در UGC ارائه می دهیم و اکنون با هوش مصنوعی، همه این خوبی های هوش مصنوعی در استودیوی Roblox وجود دارد – اما هدف ما این است که آن را در Experience بیاوریم، چیزهایی که قابل پخش توسط انجمن Roblox ایجاد شده است. با پایین آمدن هزینه، از آنجایی که زمان محاسبه سریع‌تر می‌شود، می‌توانیم آن را در ۳۰ ثانیه انتظار در مقابل مشتریان خود قرار دهیم، برای سازندگان این چیزی شبیه به “اوه خدای من، این باعث صرفه جویی در دو روز کار من می شود.”

در مورد UGC، کورازا گفت: «من می بینم که چقدر برای بازیکنان، تغییر از بازیکنان منفعل به خالقان، پاداش دارد. او گفت: “تجربه” صنعت شاهد تغییر بزرگی از بازیگران به سازندگان است و هوش مصنوعی و UGC اساساً این امکان را فراهم می کنند. “بنابراین، با توجه به اینکه ما یک پلتفرم واقعی UGC هستیم، فقط می‌توانیم به آن خوش بین باشیم. این دنیایی است که بازیکنان در آن قدرت بیشتری دارند و سرگرمی بیشتری می‌کنند، و این کار را با دوستان خود در فضایی زیبا و اجتماعی انجام می‌دهند. مسیر.”

زره نیز با Eurogamer در مورد مفهوم مداوم استثمار کودکان در Roblox صحبت کردادعا می کنند که خود بچه ها آن را به عنوان استثمار نمی دانند، بلکه به عنوان “بزرگترین هدیه” می دانند.


منبع: https://www.eurogamer.net/robloxs-new-ai-creator-tools-conjure-all-the-wonder-and-scepticism-of-a-magic-show?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *