رئیس ISRO نشان می دهد که کار بر روی بازوی رباتیک برای Chandrayaan-4، ماموریت ترسناک تر از Ch-3 خواهد بود.

رئیس ISRO نشان می دهد که کار بر روی بازوی رباتیک برای Chandrayaan-4، ماموریت ترسناک تر از Ch-3 خواهد بود.

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) در حال ترسیم یک مسیر بلندپروازانه در اکتشافات فضایی است و هدف آن تقویت موقعیت خود به عنوان یک بازیگر کلیدی در این زمینه است. با نقشه راه گسترده ای که در پیش است، رئیس ISRO S Somnath از طرح هایی برای ماموریت های متعدد، از جمله Chandrayaan-4 و ایستگاه Bharatiya Antariksh رونمایی کرده است.

ماموریت آتی Chandrayaan-4 با هدف بازیابی نمونه هایی از ماه، یک تلاش مهم است. Somnath پیچیدگی این ماموریت را برجسته کرد و بر نیاز به فناوری پیشرفته پیشی گرفتن از مأموریت های قبلی قمری تأکید کرد.

اجزای کلیدی شامل توسعه فناوری‌هایی مانند بازوی روباتیک برای جمع‌آوری نمونه، مکانیسم‌هایی برای اتصال در مدارهای ماه و زمین و اطمینان از ورود مجدد ایمن به جو زمین است. علاوه بر این، ISRO چندین طرح دیگر نیز در دست اقدام دارد

آزمایش SPADEX

Somanath با آزمایش SPADEX یک توسعه اساسی را نشان داد که هدف آن نشان دادن قابلیت اتصال خودکار بود. این آزمایش برای ماموریت‌های آینده فضایی انسان، که شامل هم ترازی و اتصال دقیق دو فضاپیما در مدار است، بسیار مهم است.

ایستگاه فضایی خود هند

در یک حرکت استراتژیک برای افزایش حضور خود در فضا، هند در حال آماده شدن است تا اولین ماژول ایستگاه بهاراتیا آنتاریکش را تا سال ۲۰۲۸ راه اندازی کند. این ایستگاه به عنوان مرکزی برای انجام آزمایش ها با کمک رباتیک پیش بینی شده است. دستور قبلی نخست وزیر نارندرا مودی از ISRO خواسته بود تا سال ۲۰۳۵ یک ایستگاه فضایی ایجاد کند و برنامه هایی برای اعزام یک فضانورد هندی به ماه تا سال ۲۰۴۰ دارد.

چندین آزمایش دیگر در حال انجام است

چشم انداز ISRO فراتر از مأموریت های فردی است، با تلاش های فعال در توسعه فناوری هایی برای حمایت از حضور طولانی مدت فضانوردان در فضا، از جمله ماژول های زیستگاه بادی. برنامه ها همچنین شامل قابلیت سوخت گیری ماهواره و ماژول سرویس ISRO برای نگهداری و جایگزینی ماهواره است.

مهمتر از همه، ISRO در حال بررسی همکاری با بازیگران اصلی در حوزه فضایی، از جمله ناسا و آژانس فضایی اروپا است. گفت‌وگوهای در حال انجام با هدف ایجاد یک رابط مشترک بین ایستگاه فضایی هند و ایستگاه‌های دیگر کشورها، به طور بالقوه تسهیل سرمایه‌گذاری مشترک و اجازه اتصال ماژول ISRO به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) است.

این تلاش‌های مشترک نشان‌دهنده گامی مهم به سوی همکاری بین‌المللی در حوزه اکتشافات فضایی است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/working-on-robotic-arm-for-chandrayaan-4-mission-will-be-more-daunting-than-ch-3-reveals-isro-chief-13508032.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *