رزرو Take-Two در سه ماهه سپتامبر ۴ درصد کاهش یافت و به ۱٫۴۴ میلیارد دلار رسید زیرا Rockstar GTA بعدی را معرفی می کند.

رزرو Take-Two در سه ماهه سپتامبر ۴ درصد کاهش یافت و به ۱٫۴۴ میلیارد دلار رسید زیرا Rockstar GTA بعدی را معرفی می کند.


Take-Two Interactive گزارش داد که رزروهایش در سه ماهه دوم مالی منتهی به ۳۰ سپتامبر ۴ درصد کاهش یافته و به ۱٫۴۴ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته رسیده است.

اما خبر آن روز این بود که سم هاوسر، رئیس کمپانی Take-Two’s Rockstar Games، اعلام کرد تریلر بازی بعدی Grand Theft Auto در اوایل دسامبر، احتمالاً در مراسم The Game Awards، عرضه خواهد شد.

منصفانه است که بگوییم Grand Theft Auto VI – اگر واقعاً عنوان آن باشد – یکی از مورد انتظارترین بازی های تمام دوران است. Grand Theft Auto V در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و تا به امروز ۱۹۰ میلیون نسخه فروخته است. در خرده فروشی، این حدود ۱۱٫۱ میلیارد دلار فروش است. در سه ماهه، GTA V پنج میلیون نسخه دیگر فروخت. در معاملات بعد از ساعت کاری، سهام Take-Two با ۲٫۴۶ درصد افزایش به ۱۴۷ دلار در هر سهم رسید.

“نتایج قوی سه ماهه دوم ما، از جمله رزرو خالص ۱٫۴ میلیارد دلاری، بر قدرت مجموعه دارایی‌های فکری نمادین و پیشرو در صنعت ما تأکید می‌کند. در طول این دوره، تیم‌های ما پیشنهادات جدیدی منتشر کردند، محتوای جذاب پس از راه‌اندازی ارائه کردند، و پیشرفت بیشتری کردند. استراوس زلنیک، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل Take-Two در بیانیه ای گفت: توسعه خط لوله مورد انتظار ما. “در حالی که ما انتظار ادامه عدم قطعیت اقتصاد کلان را داریم، معتقدیم که موقعیت خوبی برای فصل تعطیلات داریم و در حال تکرار راهنمای رزرو خالص مالی ۲۰۲۴ خود از ۵٫۴۵ تا ۵٫۵۵ میلیارد دلار هستیم.”

رویداد

GamesBeat Next On-Demand 2023

آیا بازی GamesBeat Next را از دست دادید؟ به کتابخانه درخواستی ما بروید تا از باهوش ترین ذهن های صنعت بازی در مورد آخرین پیشرفت ها و دیدگاه آنها در مورد آینده بازی مطلع شوید.


الان ببین

استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two Interactive است.

زلنیک افزود: “با نگاهی به آینده، من نسبت به مسیر رشد چند ساله شرکت و توانایی ما در ارائه ارزش بلندمدت برای سهامداران خود خوشبین هستم.” خط لوله توسعه ما قوی و متنوع است، و ما به ارائه عناوین پیشگامانه ای نزدیک می شویم که مخاطبان ما در سراسر جهان پیش بینی می کردند. با تعهدی تزلزل ناپذیر به اینکه خلاق ترین، مبتکرترین و کارآمدترین شرکت سرگرمی باشم، اطمینان دارم که پیشنهادات ما از انتظارات بازیکنان ما فراتر خواهد رفت و استانداردهای جدیدی از برتری خلاق را در صنعت ما تعیین می کند.”

در سه ماهه، این شرکت در برابر سرقفلی و سایر سرمایه‌گذاری‌هایی که مجموعاً ۳۸۵٫۱ میلیون دلار برای یکی از برچسب‌های آن بود، «هزینه‌های کاهش ارزش» دریافت کرد. در مصاحبه ای با GamesBeat، Zelnick از ارائه جزئیات بیشتر در مورد آن خودداری کرد و اشاره کرد که این شرکت سیگنالی در راه است. هانا سیج، مدیر ارشد حسابداری Take-Two، در مصاحبه ای با GamesBeat گفت که این نتیجه به روز رسانی انتظارات بلند مدت شرکت برای یکی از بخش های گزارشگری است.

چنین کاهش‌هایی ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شرکت چیزی را خریداری می‌کند و سپس ارزش دارایی‌های به دست آمده را یادداشت می‌کند. یا ممکن است زمانی اتفاق بیفتند که یک شرکت در مورد انتظارات بلندمدت یک بخش به روز رسانی می کند.

در مورد GTA بعدی، Zelnick از اظهار نظر خودداری کرد و هرگونه اظهار نظر در مورد آن را به لیبل موکول کرد. من پرسیدم که آیا می‌توانیم فرض کنیم بازی در سال مالی ۲۰۲۵ عرضه می‌شود، زیرا Take-Two قبلاً اعلام کرده بود که رزرو ممکن است در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۵ به ۸ میلیارد دلار برسد. Zelnick خاطرنشان کرد که شرکت برنامه‌ای برای انتشار ارائه نمی‌کند . هنوز.

Zelnick گفت: “ما نشان دادیم که به رزرو خالص حدود ۸ میلیارد دلار نگاه می کنیم. من انتظار ندارم که در ۲۵ مالی ۸ میلیارد دلار تحویل دهیم.” من می‌خواهم مطمئن شوم که به وضوح نشان می‌دهم که ما اکنون انتظار داریم که همه چیز کمتر از این رقم باشد.

در این سه ماهه، شرکت درآمدهای مداوم NBA 2K24 و NBA 2K23، Grand Theft Auto Online و Grand Theft Auto V، بازی‌های موبایلی فوق‌العاده متعلق به Zynga، Empires & Puzzles، Toon Blast، Red Dead Redemption 2 و Red Dead Online، Words را به دست آورد. با دوستان، ادغام اژدها!، و پوکر Zynga.

دنیای Red Dead Redemption 2.

Red Dead Redemption 2 تاکنون ۵۷ میلیون نسخه فروخته است. NBA 2K24 تاکنون ۴٫۵ میلیون واحد فروخته است. در تلفن همراه، Take-Two گفت که همچنان به پیشرفت عالی در طرح‌های سودآوری، از جمله گسترش تعداد بازی‌های موبایلی که از پلتفرم مستقیم به مصرف‌کننده ما استفاده می‌کنند، ادامه می‌دهد. همانطور که این شرکت بازیکنان اضافی را تبدیل می کند، بینش های کلیدی به دست می آورد که معتقد است ترجیحات بازیکنان را بهتر برآورده می کند.

Take-Two گفت: «ما خوشبین هستیم که در چند سال آینده، بیشتر بازی‌های موبایلی ما از این کانال توزیع بسیار فعال و دارای مالکیت استفاده خواهند کرد.

تحلیلگران انتظار داشتند ۱٫۴ میلیارد دلار رزرو شود. انتظارات سه ماهه تعدیل شده ۱٫۰۳ دلار به ازای هر سهم بود و شرکت با تعداد تعدیل شده ۱٫۰۲ دلار وارد شد. پس از اعلام هوسر در اوایل روز، قیمت سهام Take-Two با ۶٫۴ درصد افزایش به ۱۴۵٫۲۰ دلار در هر سهم رسید.

در طول سه ماهه، Rockstar Games اعلام کرد که Citizen FX، تیمی که در پشت جوامع نقش‌آفرینی FiveM و RedM برای Grand Theft Auto V و Red Dead Redemption 2 قرار دارد، رسماً به این برچسب پیوست.

انتظارات

Grand Theft Auto V پرفروش ترین بازی دهه در ایالات متحده است.

Take-Two همچنین راهنمایی های خوش بینانه خود را برای سال مالی ۲۰۲۴ که در ۳۱ مارس ۲۰۲۴ به پایان می رسد، تکرار کرد و انتظار می رود کل رزرو برای سال به ۵٫۴۵ تا ۵٫۵۵ میلیارد دلار برسد. پیش بینی می شود زیان خالص GAAP برای سال مالی ۹۵۷ تا ۹۱۰ میلیون دلار باشد.

برای سه ماهه سوم مالی منتهی به ۳۱ دسامبر، شرکت انتظار دارد درآمد خالص GAAP 1.29 تا ۱٫۳۴ میلیارد دلار و زیان خالص ۱۲۴ میلیون دلاری تا ۱۰۷ میلیون دلار باشد. انتظار می رود که رزرو خالص ۱٫۳ تا ۱٫۳۵ میلیارد دلار باشد.

بر اساس GAAP، درآمد خالص ۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به ۱٫۳ میلیارد دلار در مقایسه با ۱٫۳۹ میلیارد دلار در سال گذشته رسید. هزینه های مصرف کننده مکرر ۹ درصد کاهش یافته و ۷۷ درصد از کل درآمد را تشکیل می دهد. زیان خالص GAAP 543.6 میلیون دلار یا ۳٫۲۰ دلار به ازای هر سهم بود، در حالی که سال گذشته ۲۵۷ میلیون دلار یا ۱٫۵۴ دلار به ازای هر سهم بود.

این شرکت گفت که نتایج GAAP شامل هزینه های کاهش ارزش ۲۱۹٫۷ میلیون دلاری مربوط به دارایی های نامشهود و ۱۶۵٫۴ میلیون دلاری مربوط به سرقفلی است که نشان دهنده کاهش جزئی یکی از بخش های شرکت است.

Take-Two گفت که انتظار دارد تفکیک خالص رزرو از لیبل‌ها تقریباً ۴۹% Zynga، ۳۱% ۲K، ۱۸% Rockstar Games و ۲% Other باشد. و پیش‌بینی می‌کند که تقسیم رزرو خالص جغرافیایی حدود ۶۵ درصد در ایالات متحده و ۳۵ درصد بین‌المللی باشد.

منتشر شده

اکشن صحنه جنگ ستارگان: شکارچیان.

در طول سه ماهه، Zynga اولین بازی Web3 خود، Sugartown، و همچنین بازی های موبایل Power Slap، Match Factory و Top Troops را منتشر کرد. Rockstar Red Dead Redemption و Undead Nightmare را برای PS4 و Switch منتشر کرد. ۲K مجموعه Borderlands: Pandora’s Box، NBA 2K24، Borderlands 3 Ultimate Edition و NBA 2K24 Arcade Edition را در Apple Arcade منتشر کرد.

عناوین بعدی Private Division عبارتند از Rollerdrome در ۲۸ نوامبر، Penny’s Big Breakaway (اوایل ۲۰۲۴) و Tales of the Shire (تاریخ اعلام نشده). ۲K WWE 2K24 را در سال مالی ۲۰۲۴ (تا ۳۱ مارس ۲۰۲۴) منتشر می کند. Zynga در حال انتشار Star Wars Hunters و Game of Thrones: Legends هر دو در سال ۲۰۲۴ است. Rockstar Games دارای Grand Theft Auto: The Trilogy — The Definitive Edition در تاریخ نامعلومی بر روی تلفن همراه است و بازی Ghost Story بازی Judas را در تاریخ نامشخصی عرضه می کند.

در مجموع، ۵۲ عنوان در دست ساخت وجود دارد. در مورد هوش مصنوعی و توسعه بازی، Zelnick گفت: “ما از ابتدای صنعت بازی های ویدئویی در تجارت با هوش مصنوعی بوده ایم. عناوین ما عمدتاً در داخل و با رایانه ساخته شده اند. من فکر می کنم آخرین پیشرفت ها در هوش مصنوعی مولد ممکن است به ما کمک می کنند تا کارایی را بهبود بخشیم. با این حال، از بهتر به بدتر، آنها به ما در ساخت بازی کمک نمی کنند.”

این شرکت حدود ۱۲۰۰۰ کارمند دارد که بیش از ۹۳۰۰ نفر هستند. Zelnick گفت که تعداد کارمندان پس از یک برنامه کاهش هزینه در پی خرید Zynga اکنون ثابت است. زلنیک خاطرنشان کرد که ما از اوایل سال ۲۰۲۲ به مدت حدود یک سال و نیم دچار رکود بودیم و وی خاطرنشان کرد که موبایل در سال ۲۰۲۲ ۱۰ درصد کاهش یافت و بازار کنسول ها تک رقمی شد. اما او گفت: “اکنون به نظر می رسد که هر دو بازار باثبات هستند. امیدوارم همین طور باشد. اما در شرایط خوب یا بد، ما همان کار را داریم، یعنی ایجاد بازی هایی که به مشتریان خود خدمت می کنند و این برنامه ماست.”

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. چه مقالات ما را بخوانید، چه به پادکست‌های ما گوش دهید یا ویدیوهای ما را تماشا کنید، GamesBeat به شما کمک می‌کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/gaming-business/take-two-bookings-drop-4-to-1-44b-in-september-quarter-as-rockstar-teases-next-gta/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *