رسوایی عکس پرنسس کیت باعث فراخوانی برای واترمارک کردن تصاویر دست نخورده می شود

رسوایی عکس پرنسس کیت باعث فراخوانی برای واترمارک کردن تصاویر دست نخورده می شود

یک رسوایی مشخص بریتانیایی که به دلیل ویرایش بی‌رویه عکس‌ها ایجاد شده است، درخواست‌هایی را برای واترمارک کردن تصاویر دست‌نخورده برانگیخته است.

این درخواست‌ها پس از انتشار تصویری از پرنسس کیت باعث تشدید شایعات وحشیانه درباره محل اختفای او شد.

نمایندگان کیت این تصویر را در این هفته منتشر کردند تا شایعات مربوط به غیبت اخیر او را از بین ببرند چشم روزنامه‌ها و وب‌سایت‌ها بی‌درنگ این عکس را در صفحات خود قرار دادند. اما این عکس تنها گمانه زنی ها را تشدید کرد.

کارآموزان آنلاین به زودی خالدار نشانه های واضح دستکاری آنها متوجه شدند که یکی از دستان کیت به طرز عجیبی تار شده بود. جامپر دخترش قسمتی از کاف را نداشت. انگشتان پسرش حالت غیر طبیعی داشت.

آژانس های خبری از جمله رویترز، آسوشیتدپرس و AFP به سرعت این شواهد را بررسی کردند. همان روز عکس ها را از گردش خارج کردند.

خانواده سلطنتی در مرحله بعدی قرار داشتند. بیانیه ای ظاهراً از پرنسس کیت برای “هر گونه سردرگمی” عذرخواهی کرد و به ویرایش عکس اعتراف کرد

با این حال، این پاسخ‌ها فقط نظریه‌پردازان توطئه را تشویق کرد. آنها حدس زدند که کیت مرده یا -حتی بدتر- کناره گیری کرد

همه هیاهوها احساس هرج و مرج را در اطراف سلطنت تشدید کرده است. همچنین مورد احراز هویت تصویر را تقویت کرده است.

گارانتی واترمارکینگ

یکی از مدافعان برجسته برای واترمارک است جیمز داونپورت، استاد فناوری اطلاعات در دانشگاه باث و همکار بریتانیایی انجمن کامپیوتر (BCS). او می خواهد روی عکس های ویرایش نشده مهر بزند “اورجینال تضمینی.”

واترمارکینگ داونپورت می‌گوید که تصاویر دیجیتال دست نخورده، آژانس‌های رسانه‌ای و عموم مردم را تضمین می‌کند. همچنین می‌تواند بسیار ساده‌تر از واترمارک کردن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد – یک رویکرد جلب حمایت فزاینده.

داونپورت به TNW گفت، تفاوت از انگیزه ناشی می شود.

Watermarking AI مشکلاتی دارد

برای عکس‌ها، دوربین‌ها و تلفن‌ها به سیستم‌های امضا برای احراز هویت تصاویر نیاز دارند. پس از آن عکاسان و صاحبان حقوق این تمبرها را بر روی تصاویر خود اعمال می کنند. در نتیجه، سازمان‌های خبری می‌توانند به مخاطبان خود در زمانی که روی یک عکس مهر لاستیک زده نشده است، هشدار دهند.

در سطح فنی، این رویکرد شبیه امضای دیجیتال روی اسناد است. آی تی برای موفقیت به اعتماد متقابل متکی است، اما هر یک از طرفین دلایل خوبی برای همکاری دارند. اگر این کار را نمی کردند، عکس هایشان کمتر مورد اعتماد قرار می گرفت.

واترمارکینگ هوش مصنوعیدر مقابل، از افرادی که با فریب انگیزه می‌شوند می‌خواهد همیشه کار درست را انجام دهند. بازیگران بد ثبت نام نمی کنند و می توانند از قبل از تمبرها فرار کنید که دیگران اضافه می کنند.

داونپورت می‌گوید: «گفت‌وگوهای زیادی درباره «هوش مصنوعی واترمارکینگ» وجود دارد، اما این احتمالاً غیرعملی است و مطمئناً اجرای آن غیرممکن است – جن به خوبی و واقعاً از بطری خارج شده است.

آنچه واقعاً مورد نیاز است، واترمارک کردن «اورجینال های تضمین شده» است که مطمئناً از نظر فنی امکان پذیر است.

یکی از موضوعات کنفرانس TNW امسال Ren-AI-ssance: The AI-Powered Rebirth است. اگر می خواهید به همه چیزهای هوش مصنوعی عمیق تر بروید، یا به سادگی این رویداد را تجربه کنید (و به تیم تحریریه ما سلام کنید)، ما چیز خاصی برای خوانندگان وفادار خود داریم. در هنگام تسویه حساب از کد TNWXMEDIA استفاده کنید تا ۳۰ درصد تخفیف دریافت کنید پاس کسب و کار، پاس سرمایه گذار یا بسته های راه اندازی (بوت استرپ & افزایش مقیاس).


منبع: https://thenextweb.com/news/princess-kate-edited-photos-watermarking-images

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *