رقابت جدی‌تر ایلان ماسک با ChatGPT؛ نسخه پیشرفته‌تر چت‌بات Grok معرفی شد

مدل زبانی بزرگ (LLM) شرکت xAI که Grok نام دارد، اخیراً جدیدترین به‌روزرسانی خود را دریافت کرده است. این شرکت نسخه ۱.۵ هوش مصنوعی مولد Grok را معرفی کرده که براساس اطلاعات رسمی، عملکرد بهتری را نسبت به قبل ارائه می‌دهد. ارتقا عملکرد هوش مصنوعی Grok منجر به بهبود استدلال و عملکرد هوشمندتر این LLM شده است.

درحال‌حاضر شبکه اجتماعی ایکس انتشار عمومی Grok برای کاربران سرویس پریمیوم را به مراحل پایانی رسانده و به‌زودی این ویژگی در دسترس تمام کاربران سرویس پولی ایکس قرار خواهد گرفت. در همین فاصله، نسخه جدید Grok با عملکرد بهتر معرفی شده است. شرکت xAI که توسط ایلان ماسک اداره می‌شود، ادعا می‌کند که Grok 1.5 مدل زبانی هوشمندتر از همیشه شده تا به جنگ رقبای اصلی خود برود.

ویژگی‌های نسخه ۱.۵ مدل هوش مصنوعی Grok چیست؟

اطلاعات رسمی xAI از تغییرات گسترده Grok 1.5 حکایت دارند. این LLM اکنون از استدلال هوشمندانه‌تری برخوردار شده تا به‌همین‌ترتیب امکان کمک به کاربران در حل مسائل ریاضی و برنامه‌نویسی را داشته باشد. بنچمارک‌های مربوط به مسائل ریاضی نشان می‌دهند که نسخه جدید Grok حدوداً دو برابر بهتر از قبل عمل می‌کند. همچنین در بنچمارک کدنویسی، Grok 1.5 بیش‌ از۱۰ درصد عملکرد بهتری را به‌نمایش گذاشته است. جالب اینکه Grok 1.5 در این بنچمارک‌ها هم‌سطح رقبا و در برخی مواقع، بهتر از آن‌ها ظاهر شده است.

رقابت جدی‌تر ایلان ماسک با ChatGPT؛ نسخه پیشرفته‌تر چت‌بات Grok معرفی شد

نسخه جدید مدل زبانی گسترده xAI از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند. این پیشرفت در تعداد توکن‌های پشتیبانی‌شده، خروجی‌های Grok را بهبود می‌بخشد. هرچه تعداد توکن‌ها بیشتر باشد، مدل زبانی قادر به پردازش اطلاعات گسترده‌تر و ارائه نتایج دقیق‌تر خواهد بود. به‌‌همین‌ترتیب، Grok 1.5 با تعداد توکن‌های بیشتری که نسبت به نسخه ۱.۰ دارد، از پس مدیریت درخواست‌های پیچیده‌تر و طولانی‌تر بر می‌آید.

شرکت xAI اعلام کرده که نسخه ۱.۵ چت‌بات Grok به‌زودی در اختیار برخی داوطلبان قرار می‌گیرد. این نسخه از Grok از چند ویژگی جدید دیگر نیز برخوردار خواهد بود. پیش‌تر ایلان ماسک از افزوده‌شدن ویژگی‌های کاربردی مانند خلاصه‌سازی متن و پیشنهاد موضوع برای تولید محتوا خبر داده بود.

یکی از قابلیت‌‌های هوش مصنوعی Grok که آن‌ را از اکثر مدل‌های زبانی و چت‌بات‌ها متمایز می‌کند، آزادی بیان است. اگر با چت‌بات‌های محبوب کار کرده باشید، می‌دانید که درباره برخی مسائل مانند توطئه‌ها و سیاست نمی‌توان با آن‌ها صحبت کرد. بااین‌وجود، هنگامی که از Grok در مورد مسائل حساس و بحث‌برانگیز سؤال بپرسید، این LLM از پاسخ به شما امتناع نخواهد کرد. این چت‌بات حتی قادر است با لحن رکیک پاسخ سؤالات را بدهد. انتظار داریم که Grok پس از به‌روزرسانی جدیدش، حواشی زیادی ایجاد کند.


منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/grok-version-1-5-announced

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *