رودست به سامسونگ؛ هوش مصنوعی AndesGPT برای گوشی‌های اوپو معرفی شد

۲۰۲۴ سالی خواهد بود که هوش مصنوعی در صنعت گوشی‌های هوشمند خودی نشان می‌دهد. سامسونگ قصد دارد Galaxy AI را به سری گلکسی S24 بیاورد و وان‌پلاس قرار است هوش‌ مصنوعی متفاوتی را ارائه دهد و اپل و گوگل هم قطعاً در مسیری مشابه قدم برمی‌دارند.

به‌گزارش Sparrows News، اوپو هوش مصنوعی AndesGPT خود را معرفی کرده است. احتمالاً این سرویس ماه آینده و قبل از اضافه‌شدن هوش مصنوعی به گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴، در گوشی اوپو فایند X7 حضور پیدا می‌کند.

AndesGPT دارای هفت‌میلیارد پارامتر است و قابلیت‌های متنوعی ارائه خواهد داد. این هوش مصنوعی از قابلیت‌هایی مثل Swapped Attention نیز استفاده می‌کند و سراغ مقابله با مشکلاتی نظیر استدلال صرفا از روی کلمات اول می‌رود. این مشکل معمولاً در مدل‌های هوش مصنوعی دیده می‌شود.

مدل هوش مصنوعی جدید اوپو که هفت‌میلیارد پارامتر دارد، از سیستم فشرده‌سازی چهار‌بیتی کوانتیده استفاده می‌کند و قابلیت‌هایی مثل بهبود عملکرد در پردازش‌های یادگیری عمیق ارائه می‌دهد.

AndesGPT سرعت پاسخ‌گویی بسیار بهتری از برخی دیگر از مدل‌های هوش مصنوعی موجود در بازار ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، پاسخ سریع ۲٫۹ ثانیه‌ای آن ۲٫۵ برابر سریع‌تر از استاندارد صنعت است. این مدل می‌تواند تا ۱۴ هزار کلمه متن تولید کند.

مقاله‌های مرتبط

کارایی AndesGPT فقط به متن محدود نیست. این هوش مصنوعی توانایی تولید تصویر نیز خواهد داشت؛ البته کارکرد آن را پس از عرضه‌ی سری اوپو فایند X7 خواهیم دید.

فعلاً مشخص نیست که گوشی اوپو فایند X7 در بازارهای خارج از چین هم عرضه می‌شود یا نه. همچنین، مطمئن نیستیم که وان‌پلاس، شرکت زیرمجموعه‌ی اوپو، از همین مدل هوش مصنوعی در گوشی‌های خود استفاده کند.


منبع: https://www.zoomit.ir/ai-articles/413969-oppo-unveils-andesgpt-debuting-next-year/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *