ریسک بالا: نیروهای پلیس مواد مخدر آنلاین می شوند زیرا کارتل های مواد مخدر به بازی های ویدیویی برای قاطرها، اعضا و مشتریان روی می آورند.

طبق گزارش خبرگزاری AFP، آژانس‌های مجری قانون در سراسر جهان مهارت‌های بازی‌های ویدیویی خود را برای مبارزه با استفاده روزافزون کارتل‌ها از پلتفرم‌های آنلاین برای فروش و جذب مواد مخدر افزایش می‌دهند.

این گزارش به نقل از یکی از بنجامین شولتز، تحلیلگر نفوذ بدخیم خارجی در Deloitte، می‌گوید که کارتل‌ها به شدت در زمینه فناوری هوشیار شده‌اند و از پلتفرم‌هایی مانند X برای تعامل گسترده استفاده می‌کنند.

برای مثال، کارتل Sinaloa زمانی در X با تقریبا ۲۰۰۰۰۰ فالوور حسابی داشت که مرتباً محتوایی را برای تمجید از فعالیت های خود ارسال می کرد. برای پرداختن به نقش فزاینده بازی های آنلاین در تجارت مواد مخدر، گروه پمپیدو شورای اروپا در ۱۹ و ۲۰ دسامبر در مکزیکو سیتی یک مجمع برگزار کرد.

بازی های آنلاین مانند “Grand Theft Auto” و “World of Warcraft” پوششی عالی برای کارتل ها برای فروش محتاطانه مواد مخدر یا استخدام پرسنل فراهم می کند. شولتز خاطرنشان کرد که تاریک نت که قبلاً در بین کارتل ها محبوب بود، به دلیل بهبود تلاش های اجرای قانون از محبوبیت خود کاسته شده است، در حالی که بازی های ویدیویی منابع دست نخورده ای را ارائه می دهند و کمتر نظارت می شوند.

در بازی‌های آنلاین، کاربران می‌توانند تقریباً با هر کسی ارتباط برقرار کنند و کنترل‌های کمتری بر روی تعاملات وجود دارد. رهگیری سیستم‌های پیام‌رسان داخلی این بازی‌ها چالش برانگیز است، به‌ویژه زمانی که قاچاقچیان از شکلک‌ها یا شکلک‌ها برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند بدون جلب توجه مکالمه داشته باشند.

پلیس مکزیک از جمله اولین افرادی بود که این روند را مشاهده کرد، با مواردی که شامل نوجوانانی بود که در حین انجام بازی هایی مانند “Garena Free Fire” استخدام شدند. به افراد استخدام شده ۲۰۰ دلار در هفته پیشنهاد شد تا به عنوان نگهبان در مکزیکو سیتی عمل کنند.

در حالی که چنین تراکنش‌هایی در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام یا اسنپ‌چت رایج‌تر است، استفاده از بازی‌های ویدیویی به یک منطقه خاص محدود نمی‌شود.

شولتز و توماس کاتاو، معاون دبیر اجرایی گروه پمپیدو شورای اروپا، بر نیاز به آموزش بهتر برای والدین و کودکان در مورد خطرات مرتبط با بازی های آنلاین تأکید می کنند.

آنها همچنین پیشنهاد می‌کنند که توسعه‌دهندگان بازی، حفاظت‌ها را تقویت کنند، به‌ویژه با استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش نرم‌افزار نظارت. هدف افزایش آگاهی مجریان قانون و دولت ها در سطح جهان در مورد این پدیده نوظهور است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/high-stakes-narcotic-police-go-online-as-drug-cartels-turn-to-video-games-for-mules-members-and-customers-13527102.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *