زمان بسیار خوبی برای خرید یک ژنراتور خورشیدی است

من مدت زیادی است که به ژنراتورهای خورشیدی علاقه مند بوده ام، اما تعداد کمی از آنها احساس می کنند که ارزش اظهار نظر خاصی را دارند. بسیاری از آنها از لحاظ تاریخی به داشتن لپ‌تاپ، تلویزیون یا خنک‌کننده افتخار می‌کردند، اما خروجی‌های محدود آن‌ها باعث می‌شد در برق‌رسانی به کتری، ماشین لباسشویی یا تهویه هوا ناتوان باشند. CES 2024 نشان داده است که صنعت فراتر از این محدودیت ها حرکت کرده است و واحدهای جدیدتر قادر به تحقق وعده ذاتی نام خود هستند.

جدید را بردارید بک آپ گل سرسبد این شرکت برای کل خانه، که می تواند ۷۲۰۰ وات تولید کند. این شرکت ادعا می کند که این واحد به اندازه کافی قوی است تا یک واحد هوای مرکزی سه تنی را تامین کند، که یکی از سخت ترین لوازم خانگی در خانه است. به‌علاوه، از آنجایی که طراحی ماژولار است، می‌توانید تا سه واحد از این واحدها را برای خروجی ۲۱٫۶ کیلووات به یک خانه اضافه کنید – و با باتری‌های کافی، ظرفیت کل ذخیره‌سازی ۹۰ کیلووات ساعت را داشته باشید.

Solix، بخش بزرگ باتری Anker، اینجا در CES بود و جدید خود را به نمایش گذاشت نیروگاه قابل حمل. شرکت نقل مکان کرد به اما حتی چیزی که برای چرخاندن در اطراف طراحی شده است از محدودیت های قدیمی تر بی بهره است. F3800 می تواند حداکثر ۶۰۰۰ وات را تولید کند – این رقم با خرید دو عدد می توانید دو برابر شود – به اندازه ای که آب را به یک EV اضافه کنید. و بهتر از همه، در حال حاضر برای خرید با قیمت ۳۴۹۹ دلار در دسترس است که بسته به مقدار خورشیدی که با آن جفت می کنید، باید به این معنی باشد که ملاحظات بازپرداخت کمتر از پنج سال است.

جکر۲۰۰۰ Plus خود را با دو پنل خورشیدی ۲۰۰ واتی تنها با قیمت ۳۳۰۰ دلار به شما می‌فروشد که مدت‌ها در این بازار نام‌گذاری شده است. این واحد کوچک، در صورت استفاده از لوازم جانبی مناسب، می تواند به جعبه شکن خانه شما متصل شود و به طور مشابه دارای حداکثر موج ۶۰۰۰ وات است. این کاملاً به اندازه برخی از رقبای خود عضلانی نیست، اما هزینه کم به این معنی است که اگر به دنبال فرو بردن انگشت پا در این دنیا هستید، استدلال کردن با آن دشوار است.

هزینه پنل های خورشیدی و باتری ها در چند سال اخیر به طور چشمگیری کاهش یافته است گزارش می دهد که هزینه یک پنل از ۲٫۳۲ دلار به ازای هر وات در سال ۲۰۱۰ به ۰٫۲۶ دلار در هر وات در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. گزارش داد که قیمت باتری های لیتیوم یونی از ۷۸۰ دلار در هر کیلووات ساعت در سال ۲۰۱۳ به ۱۳۹ دلار در هر کیلووات ساعت در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

اما راس، مسئول ارتباطات Jackery، می‌گوید که مشتریان به سمت این کاهش قیمت‌ها جذب می‌شوند. او افزود که بعد از هزینه، عنصر plug-and-play دنده کلیدی است و “ترکیبی عالی از راحتی و دوستی با محیط زیست” را ارائه می دهد. هزینه کم و سهولت نصب به این معنی است که این سیستم‌ها «به سرمایه‌گذاری کمتری نسبت به سایر گزینه‌های خورشیدی بزرگ‌تر نیاز دارند»، و آن را راهی «کم‌تر ترسناک» برای درگیر شدن نوزادان محتاط می‌کند.

نیک باورز، رئیس توسعه تجارت در EcoFlow در ایالات متحده، می گوید که مصرف کنندگان از بازار انرژی داخلی ناامید هستند. او ادعا می کند که افزایش نرخ، بلایای طبیعی، قطع برق و تغییرات آب و هوایی همه مردم را به سمت خرید تجهیزات خورشیدی سوق داده است. او گفت: «درد که مردم را به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر سوق می‌دهد، فقط حادتر می‌شود و کاربران به دنبال «تکیه کمتری به شبکه» هستند.

و صنعت خورشیدی بزرگ در حال آماده شدن برای مقابله با افزایش تقاضا است که انتظار می رود با کاهش این قیمت ها رخ دهد. اریک ویلینز، رئیس ارتباطات جهانی در Anker، می‌گوید که تنها مانع در حال حاضر این واقعیت است که اکثر صاحبان خانه‌ها در کنار تجهیزات خورشیدی خود برای ذخیره‌سازی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. او به Engadget گفت: «در سال ۲۰۲۲، تنها ده درصد از سیستم‌های خورشیدی خانگی نصب‌شده در ایالات متحده شامل ذخیره‌سازی انرژی می‌شوند، و از محافظت مالکان خانه در برابر خاموشی جلوگیری می‌کند.» برای رفع این مشکل، این شرکت از کاربران نظرسنجی کرد و دریافت که اکثر آنها یا به دلیل قیمت بالا به تعویق افتاده اند یا حتی نمی دانند که این گزینه برای آنها مناسب است.

به همین دلیل است که قیمت‌های ناچیز سخت‌افزارهایی که در نمایشگاه CES 2024 دیده‌ایم، امیدواریم برخی از این مشکلات را برطرف کنند. به هر حال، در حالی که برخی از این تجهیزات چند سال پیش ده ها هزار دلار قیمت داشتند، اکنون کمتر از نصف این قیمت هستند. شاید این واحدها به عنوان یک داروی دروازه ای برای سرمایه گذاری در باتری های کل خانه های گسترده تر در پایین خط عمل کنند. و این اولین قدم خوب به سوی آینده خورشیدی بزرگتر و امیدوارانه روشن تر ما است.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/its-a-great-time-to-buy-a-solar-generator-175705763.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/its-a-great-time-to-buy-a-solar-generator-175705763.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *