Razer Blade 18 جدید می‌تواند سریع‌ترین ایستگاه کاری موبایلی باشد – با Thunderbolt 5، پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4090 دسکتاپ، ۸ ترابایت SSD، ۹۶ گیگابایت رم و نمایشگر عظیم ۱۸ اینچی.

Razer Blade 18 جدید می‌تواند سریع‌ترین ایستگاه کاری موبایلی باشد – با Thunderbolt 5، پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4090 دسکتاپ، ۸ ترابایت SSD، ۹۶ گیگابایت رم و نمایشگر عظیم ۱۸ اینچی.

را نسخه ۲۰۲۴ Razer Blade 18 لپ تاپ بازی چند روز پیش در ساعت اعلام شد CES 2024 و عکس های این جانور در فضای مجازی منتشر شده است (اینجا، اینجا و اینجا، نشان دادن به روز رسانی سالانه DTR محبوب (کامپیوتر رومیزی تعویض) لپ تاپ قابل توجهی است.

در حالی که بازار اصلی آن گیمرها هستند – و همچنان باقی مانده است، نمی توان انکار کرد که بسته کامل به دلایل مختلف برای خلاقان و حتی مناطق دورتر جذاب خواهد بود. آ ایستگاه کاری سیار برای حکومت بر تمام ایستگاه های کاری سیار؟

برخلاف تعداد کمی از رقبای خود (Asus ROG Strix Scar 17، MSI GT77 Titan، Lenovo Legion 7i Pro) Razer Blade 18 اصلا شبیه یک لپ تاپ گیمینگ نیست. در واقع، در یک جلسه تیم رهبری اجرایی در یک اتاق هیئت مدیره ناشناس مستقر در لندن، اصلاً نامناسب به نظر نمی رسد. با نبود صفحه کلید اختصاصی، لولای بلند و روکش فلزی برس خورده، بیشتر شبیه یک صفحه کلید است مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل اگرچه تقریباً دو برابر وزن است.

سپس کانکتور Thunderbolt 5 (TB5) است که می تواند پهنای باند ۱۲۰ گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد و برای سازندگان محتوا مفیدتر از گیمرها است. ادبیات بازاریابی خود Razer به «پشتیبان‌گیری/بایگانی سریع‌تر داده‌ها و صادرات و رندر سریع‌تر» اشاره دارد که به لطف دو برابر پهنای باند خارجی SSD، GPU خارجی و سایر ابزارهای سازنده. من تعدادی را دیده ام ایستگاه های اتصال (مثلا J5 Create) و SSD قابل حمل (به عنوان مثال OWC) که از TB5 در CES 2024 پشتیبانی می کنند. انتظار می رود این رقم در سال جاری افزایش یابد.

مشخصات کلاس ایستگاه کاری

Thunderbolt 5 همچنین از نرخ تجدید تا ۵۴۰ هرتز در رزولوشن پایین، ۱۴۴ هرتز در سه پشتیبانی می کند. مانیتورهای ۴Kتا دو مانیتورهای ۸K و یک صفحه نمایش ۱۰K/16K، دومی احتمالاً ۳۰ هرتز (ویرایش: هنوز یک مانیتور اصلی ۸K را در چند سال گذشته در فروش ندیده‌ام، بنابراین برای ۱۶K نفسم را حبس نمی‌کنم).

اگر مشخصات کوچکتر Razer Blade 16 برای برادر بزرگترش هم همینطور است، انتظار می رود نسل چهاردهم اینتل Core i9 CPU (14900HX) و درجه دسکتاپ باشد. Nvidia RTX 4090 با TDP 175W. بر اساس نتایج تست CPU بنچمارک Geekbenchمن انتظار دارم ۱۴۹۰۰HX – که اینتل آن را سریع‌ترین CPU موبایل جهان می‌نامد – با کرم دولاکرم از AMD (در یک بسته قدرت مشابه) رقابتی باشد.

و در یک اشاره نازک به تولیدکنندگان محتوا و متخصصان، تقریباً مطمئن است که – بر اساس مشخصات فعلی آن ۲۰۲۴ برادران ۱۶ اینچی – Razer 18 جدید با حداکثر ۸ ترابایت SSD و ۹۶ گیگابایت رم عرضه خواهد شد که یک تقویت بسیار قابل توجه نسبت به نسخه ۲۰۲۳ آن است که فقط می تواند ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت SSD داشته باشد که برای گیمرها کافی است اما برای حرفه ای ها نه. انتظار می رود فقط برای این دو ارتقاء، ۵۰۰۰ دلار (حدود ۴۰۰۰ پوند، ۷۵۰۰ دلار استرالیا) بپردازید، که اساساً قیمت پیکربندی پایه را دو برابر می کند.

اگرچه این ایستگاه کاری موبایل کامل نیست، بیایید خودمان را شوخی نکنیم. ارائه نمی دهد ویندوز ۱۱ پرو به طور پیش فرض، تنها با ۱۲ ماه گارانتی ارائه می شود و هیچ گزینه ای برای دوره های طولانی تر یا گارانتی در محل وجود ندارد. هیچ صفحه کلید عددی وجود ندارد، برای حرفه ای ها ضروری است، هیچ خواننده اثر انگشت یا پشتیبانی از vPro، پلتفرم مدیریت اینتل وجود ندارد.

با این حال، من با کمال میل آن را در مال خودمان قرار می دهم بهترین لپ تاپ برای دانشجویان مهندسی یا بهترین لپ تاپ برای ویرایش ویدیو راهنمای خرید هنگامی که در اواخر امسال به فروش می رسد.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/the-new-razer-blade-18-could-well-be-the-fastest-mobile-workstation-ever-with-thunderbolt-5-a-rumored-desktop-geforce-rtx-4090-gpu-8tb-ssd-96gb-ram-and-a-massive-18-inch-display

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *