زمین بازی ۱۵ صفحه‌ای که یک کارمند سابق Patreon از آن استفاده می‌کرد تا ۲٫۷۵ میلیون دلار برای برنامه سازنده ورزش خود جمع‌آوری کند و اینکه چگونه ورزشکاران را در این پلتفرم جذب می‌کند.

ساندیپ راجان

Sandeep Rajan Grandstand را برای کمک به سازندگان ورزشکاران در صرفه جویی در زمان و ارتباط بهتر با طرفداران خود تأسیس کرد.

ساندیپ راجان


  • Grandstand برای پیوند دادن طرفداران با محتوای انحصاری از سازندگان ورزشکار مورد علاقه آنها طراحی شده است.
  • بنیانگذار Sandeep Rajan قبلا در Patreon و Dropbox کار می کرد و یک گلف باز آماتور بود.
  • او ۱۵ اسلاید عرشه زمینی را که Grandstand برای جمع آوری ۲٫۷۵ میلیون دلار در یک دور مالی استفاده می کرد، به اشتراک گذاشت.

یکی از جدیدترین استارت‌آپ‌هایی که در صحنه اقتصاد خلاق ظهور کرده، در حال ایجاد موج‌هایی است – در شش ماه گذشته، میلیون‌ها دلار جمع‌آوری کرده و با ۱۰ ورزشکار قرارداد امضا کرده است.

Sandeep Rajan، کارمند سابق Patreon و Dropbox، Grandstand را در آوریل تأسیس کرد تا به چیزی که به عنوان شکاف در بازار می‌دید بپردازد: فرصت‌های بالقوه درآمد برای سازندگان ورزشکار.

او در حال ساخت اپلیکیشنی برای ارائه محتوای انحصاری مانند پخش زنده، هر چیزی از من، کالاها و تابلوهای پیام – همه از ورزشکاران است. طرفداران می‌توانند برای دسترسی به محتوای ورزشکاران به روشی مشابه Patreon و OnlyFans، هزینه پرداخت کنند. هر ورزشکاری با مخاطبان خود درگیر می شود و در عین حال مستقیماً از طریق پلت فرم کسب درآمد می کند.

راجان به اینسایدر گفت: «هواداران بسیار ناامید هستند تا به بازی نزدیک‌تر شوند، به اکشن نزدیک‌تر شوند، بفهمند و به آنچه در داخل ورزشگاه با ورزشکاران مورد علاقه‌شان اتفاق می‌افتد دسترسی پیدا کنند و حاضرند برای آن هزینه کنند.

Grandstand اخیراً ۲٫۷۵ میلیون دلار در دور اولیه سرمایه گذاری به رهبری Will Ventures جمع آوری کرد که در مراحل اولیه مصرف کننده، سلامت و استارت آپ های رسانه ای سرمایه گذاری می کند. فقط ورزش بانوان. تعداد انگشت شماری از سرمایه گذاران فرشته، عمدتاً از شبکه راجان، نیز از Grandstand حمایت کردند.

راجان گفت که این استارت آپ دارای ۱۰ کارمند است که هفت کارمند تمام وقت از جمله آنهاست.

او گفت: «ما اینجا خیلی تازه از فر بیرون آمده ایم. “هنوز خیلی در حال پختن.”

Grandstand شریک است برابری، که به ورزشکاران زن کمک می کند تا معاملات برند را دریافت کنند تا ورزشکاران زن را به پلتفرم بیاورند. راجان گفت که فکر می کند Grandstand می تواند طرفداران پرشور ورزش زنان را درگیر کند و همچنین هواداران خاص را به ورزشکاران مورد علاقه آنها نزدیکتر کند. او گفت که این مدل همچنین جریان های درآمدی جدیدی را برای ورزشکاران زن حرفه ای ایجاد می کند که اغلب در مقایسه با همتایان مرد خود دستمزد کمتری دریافت می کنند.

او گفت: «ما می‌توانیم فرصت درآمدی را باز کنیم که به ورزش اجازه می‌دهد در تمام طول سال، در سراسر ورزش، پایدار باشد، به گونه‌ای که می‌تواند دنبال کردن یک ورزش حرفه‌ای را به یک انتخاب شغلی معنادار و بادوام تبدیل کند».

راجان دو سکوی زمینی که Grandstand برای متقاعد کردن ورزشکاران برای پیوستن به پلتفرم و جلب حمایت سرمایه‌گذاران از شرکت استفاده می‌کرد، با Insider به اشتراک گذاشت. در زیر سه اسلاید کلیدی از زمین ۱۰ صفحه ای به ورزشکاران و عرشه کامل ۱۵ صفحه ای که برای جلب نظر سرمایه گذاران استفاده می شود، آورده شده است.

پخش جایگاه برای ورزشکاران

تاکنون ۱۰ ورزشکار برای Grandstand ثبت نام کرده اند که هنوز راه اندازی نشده است. جیمز نیکلاس اولین خالق آن بود. گلف باز حرفه ای بیش از ۱۰۰۰۰۰ فالوور در اینستاگرام و ۳۷۵۰۰۰ در TikTokجایی که او کلیپ های برجسته، نکات و محتوای پشت صحنه را پست می کند.

راجان ۹ ورزشکار دیگر را فاش نکرد اما گفت که رشته های ورزشی آنها از بسکتبال تا لاکراس و اسنوبورد را شامل می شود. راجان گفت که در میان آنها، هفت زن هستند و شش نفر به صورت حرفه ای رقابت می کنند، در حالی که چهار نفر باقی مانده ورزشکاران دانشگاهی هستند.

Grandstand قصد دارد ۱۰ درصد از درآمدی که ورزشکاران در این پلتفرم به دست می آورند را از آن خود کند و به آنها سهام در شرکت ارائه دهد.

راجان گفت که Grandstand در حال حاضر بر روی ورزشکارانی متمرکز شده است که قبلاً مخاطبان خود را ایجاد کرده اند، اما به کمک نیاز دارند تا پایگاه های هواداران خود را گسترش دهند و درگیر شوند.

راجان گفت: «ما به آنها احساس می کنیم که این رسانه اجتماعی نیست. “این چیزی است که تقریباً مانند یک آژانس شخصی برای آنها است که در نهایت به ایجاد و مدیریت روابط خود با طرفداران خود کمک می کند.”

در سکوی زمینی که برای سوار کردن ورزشکاران استفاده می‌شد، این شرکت به احساسات YouTube اشاره کرد MrBeast نشان دهد که یک حرفه خلاق چقدر می تواند سودآور باشد.

به عنوان مثال، یک اسلاید تخمین زده می‌شود که MrBeast سالانه ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد (اگرچه فوربس می‌گوید درآمد او نزدیک‌تر به ۸۰ میلیون دلار در سال).

سازندگان در حال کسب درآمد هستند

اسلایدی درباره درآمدهای خلاقانه از سکوی زمین ورزشکاران Grandstand.

ساندیپ راجان



Grandstand همچنین ابزارهایی را که ارائه می‌کند، از جمله فضایی برای ایجاد و آپلود محتوا برای تعامل با طرفداران و داده‌های مربوط به عملکرد محتوا و اندازه مخاطبان ورزشکار را توضیح داد.

Grandstand ابزارهایی را در اختیار ورزشکاران قرار می دهد تا خالقان موثرتری شوند

Grandstand قصد دارد کسب درآمد از طرفداران خود را برای ورزشکاران آسان تر کند.

ساندیپ راجان



استند خود را در اسلاید دیگری به عنوان یک جریان “درآمد منفعل و تکرارشونده” برای ورزشکاران قرار داد و مکمل درآمد رقابتی و معاملات برند این به ورزشکاران فرصتی می دهد تا با طرفداران پرشوری که منابع لازم برای حمایت از آنها را دارند ارتباط برقرار کنند، چه به عنوان عضوی که ماهانه برای دسترسی به محتوا پول می پردازد و چه به عنوان حامی مالی که بیشتر می دهد.

چگونه ورزشکاران می توانند از حامیان خود درآمد کسب کنند

گراندستند گفت که درگیر کردن وفادارترین بخش از طرفداران، کلید کسب درآمد از برند است.

ساندیپ راجان



زمین Grandstand به سرمایه گذاران

اما قبل از اینکه ورزشکاران بتوانند درآمد خود را روی پلتفرم شروع کنند، گرندستند باید برای راه اندازی آن سرمایه جمع می کرد.

دور اولیه بودجه برای حمایت از شرکت است زیرا به نظر می رسد ورزشکاران بیشتری را امضا کند و برنامه را عرضه کند.

در اینجا یک سکوی کامل ۱۵ اسلایدی است که برای جمع آوری ۲٫۷۵ میلیون دلار در دور اولیه خود استفاده شد:

ارائه با یک اسلاید عنوان شروع می شود که با رنگ ظاهر می شود.

اسلاید عنوان جایگاه


ساندیپ راجان


این تعداد فالوورهای برخی از بزرگترین امتیازات تیمی در ورزش را فهرست می کند.

اجتماعات تیمی


ساندیپ راجان


قبل از رسانه‌های اجتماعی، تیم‌ها با فروش بلیت و امضای قراردادهای حقوق تلویزیونی، مدل کسب‌وکار را در ورزش پیش بردند. راجان گفت که ورزشکاران “عامل اصلی در کسب درآمد از آن” نبودند.

این اسلاید تعداد فالوورهای برخی از بزرگترین فرنچایزهای ورزشی را فهرست می کند. طبق این گزارش، لس آنجلس لیکرز ۲۰٫۹ میلیون دنبال کننده، دالاس کابوی ها ۴٫۳ میلیون و نیویورک یانکیز ۳٫۱ میلیون دنبال کننده داشتند، در زمان تهیه اسلاید.

این نشان می دهد که ورزشکاران می توانند تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشند.

نتایج ورزشکاران


ساندیپ راجان


راجان گفت که رسانه‌های اجتماعی به ورزشکاران این امکان را می‌دهد تا با هواداران خود درگیر شوند و از وضعیت خود مانند قبل کسب درآمد کنند.

این اسلاید فالوورهای اینستاگرامی لبرون جیمز (۱۴۲ میلیون)، سرنا ویلیامز (۱۶٫۱ میلیون) و آلکس هانولد (۲٫۵ میلیون) صخره نورد را نشان می دهد.

خلاصه ای از اینکه چگونه ورزشکاران می توانند جریان های درآمد بیشتری ایجاد کنند.

ورزشکاران می توانند ورزشکار شوند


ساندیپ راجان


این اسلاید تأثیر این تغییر را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه ورزشکاران اکنون می‌توانند با عضویت و فرصت‌های تجاری که برند آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد درآمد بیشتری کسب کنند.

راجان گفت: «هر ورزشکاری از کسی که برای درآمدشان تقریباً به تیمش وابسته است به مالکیت برندشان تبدیل می‌شود و این منابع درآمدی را که فقط از لیگ یا تیمی که در آن کار می‌کنند نیست، بلکه مستقیماً تابعی از طرفداران و مخاطبانی که می توانند خودشان، مشتریان خود را بسازند.”

پتانسیل بازار برای سازندگان ورزشکار

بازار بدون خدمات ورزشکاران


ساندیپ راجان


برآوردهای ترند:

  • ۸ میلیون ورزشکار دبیرستانی در ایالات متحده
  • ۱ میلیون ورزشکار حرفه ای یا نیمه حرفه ای در سراسر جهان
  • ۴۰۰۰۰۰ ورزشکار کالج در ایالات متحده
  • ۱۴۰۰۰ ورزشکار المپیکی

به گفته این شرکت، همه آنها پتانسیل ایجاد و کسب درآمد از برند خود را دارند.

تعداد هواداران ورزش به ده ها میلیون نفر می رسد.

افزایش مخاطبان ورزشی


ساندیپ راجان


این اسلاید آماری را نشان می‌دهد که حاکی از افزایش مخاطبان طرفداران ورزش است. با استناد به تحقیقات نیویورک تایمز که نشان می دهد ۲۴ میلیون مخاطب حاضر به پرداخت برای روزنامه نگاری ورزشی هستند. توسط واشنگتن پست گزارش شده استمثلا.

کسب درآمد از برند خود چیزی بیش از تعداد فالوورهای زیاد است.

سازندگان ورزشکار باید چند پلتفرم باشند


ساندیپ راجان


این اسلاید مجموعه پلتفرم‌هایی را که سازندگان برای رشد مخاطبان خود، کسب درآمد از برندهایشان و پیگیری امور مالی از آن‌ها استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد – از Patreon گرفته تا Shopify تا Squarespace.

ورزشکاران نسبت به سایر سازندگان پرمشغله تر هستند.

سازندگان ورزشکار نسبت به سایر اینفلوئنسرها زمان کمتری دارند


ساندیپ راجان


پیچیدگی و تعهد زمانی تولیدکننده محتوا با برنامه یک ورزشکار در هر زمین غرفه‌ای همخوانی ندارد.

وارد میدان بزرگ شوید.

جایگاه


ساندیپ راجان


زمین پیش نمایشی از برنامه را ارائه می دهد، جایی که صفحه بیو ورزشکار به عنوان درب ورودی برای محتوای انحصاری عمل می کند.

Grandstand به بازیکنان یک کارت مجازی شخصی می دهد


ساندیپ راجان


کارت ورزشکار قبل از اینکه کاربر به انجمن خود بپیوندد، اطلاعات بیوگرافی در مورد ایجادکننده ورزشکار را به کاربران می دهد.

طرفداران می توانند به ورزشکاران مورد علاقه خود دسترسی انحصاری داشته باشند.

استند دسترسی بی نظیری را به طرفداران می دهد


ساندیپ راجان


این طرفدار می‌تواند با سایر کاربران ارتباط برقرار کند، محتوای ورزشکار را بررسی کند و کالا را خریداری کند.

Grandstand معیارها را برای سازندگان ورزشکار ردیابی می کند.

استفاده از این برنامه برای ورزشکاران آسان است


ساندیپ راجان


ورزشکاران از Grandstand برای ردیابی تعداد مخاطبان و درآمدهای خود در یک برنامه استفاده می کنند.

مدل اشتراک مبتنی بر طرفداران «اثبات شده است».

پیش بینی های تجاری


ساندیپ راجان


راجان به Patreon، Substack و OnlyFans به عنوان مدرکی برای کارآمدی مدل کسب و کارش اشاره کرد.

این اسلاید تخمین می زند که مدل ۱۰ درصدی پلتفرم با ۲۵۰۰۰ ورزشکار در سیستم می تواند درآمد سالانه ۱۰۰۰۰۰ دلاری را برای Grandstand به دست آورد.

موسس اعتبارنامه خود را ارائه می کند.

بیو پیج ساندیپ راجان


ساندیپ راجان


راجان سابقه و تخصص خود را در تجارت و ورزش به اشتراک می گذارد. او بنیانگذار و مدیر عامل سابق جمع‌آوری اخبار Wiser است که قبلاً در Patreon و Dropbox کار می‌کرد و قبلاً به عنوان یک گلف باز آماتور شرکت می‌کرد.

Grandstand به لوگوی روشن برای اسلاید نهایی بازمی گردد.

جایگاه


ساندیپ راجان


در ادامه بخوانید

آیا این مقاله برای شما ارزشمند بود؟


آره

خیر

نظرات اضافی

ایمیل (اختیاری)

اقتصاد خالق
استارت آپ ها


منبع: https://www.businessinsider.com/pitch-deck-slides-sports-creator-economy-startup-grandstand-subscription-fans-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *