زیر سطح Still Wakes The Deep

مانند خدمه سکوی نفتی اسرارآمیز Still Wakes The Deep، سازندگان بازی ترسناک بریتانیایی سال آینده نیز احساس می‌کنند که کمی از رادار دور شده‌اند. زمانی که The Chinese Room در سال ۲۰۲۴ با دو نسخه جدید به طور کامل ظاهر شود، چهار سال از عرضه آخرین بازی این شرکت، Little Orpheus در سال ۲۰۲۰، و نزدیک به یک دهه از بازی تحسین شده Everybody’s Gone to the Rapture می گذرد.

اتاق چینی در آن زمان به طور قابل توجهی تغییر کرده است، به ویژه زمانی که در اواسط سال ۲۰۱۷ به دو بنیانگذار خود کاهش یافت. اکنون، تعداد این استودیو بیش از ۱۰۰ نفر در چندین پروژه بازی و یک دفتر چندطبقه جادار در آن پخش شده است. قلب برایتون سفر به اینجا باعث شده است که این بازی به بخشی از بازی‌های قدرتمند توسعه بریتانیا تبدیل شود و با پشتیبانی مایکروسافت برای راه‌اندازی Still Wakes The Deep در Xbox Game Pass ثبت‌نام کنید.

اما در طول این مدت، احساس میراث مستقل استودیو و تمرکز بر داستان‌سرایی قوی روایی باقی می‌ماند، کارکنان هنگام بازدید از استودیو به من می‌گویند – حتی پس از خروج دن پینچ‌بک، کارگردان خلاق در تابستان امسال. پس از گذراندن مدت طولانی برای ساختن ترسناک سکوی نفتی خود، مشتاق بودم بیشتر در مورد این بازی و آنچه که The Chinese Room به طور کلی انجام داده است، بشنوم، زیرا آماده می شود تا Still Wakes The Deep و Vampire را که مدت ها در انتظارش بودیم عرضه کند: The Masquerade – Bloodlines 2 در سال آینده – و با شروع کار اولیه در مورد آنچه بعد از آن خواهد آمد.

Still Wakes The Deep در نمایشگاه Xbox تابستان امسال معرفی شد. در سال ۲۰۲۴ برای رایانه های شخصی، پلی استیشن و ایکس باکس – از جمله Game Pass – عرضه می شود.در یوتیوب تماشا کنید

اد دالی، مدیر استودیوی The Chinese Room اذعان می کند: «استودیو در چهار یا پنج سال گذشته بسیار رشد کرد، واقعاً از زمانی که Sumo Digital آن را خریداری کرد. “اکنون بیش از ۱۰۰ نفر هستند و ما بقیه سومو را داریم که به ما کمک می کنند تا بازی های خود را با تخصص بیشتری بسازیم. ما نتوانسته ایم در مورد آنچه در سه سال گذشته انجام داده ایم صحبت کنیم، بنابراین همه ناگهان ما دچار شرمساری از ثروت شدیم.

«کاری که دن [Pinchbeck] و جسیکا [Curry] دالی می‌افزاید: «افرادی که به استودیو پیوستند به این دلیل پیوستند که طرفداران آن بازی‌ها بودند و رویکرد خلاقانه‌ای داشتند. بنابراین ما به آرامی در حال تکامل خواهیم بود.”

جان مک کورمک، مدیر هنری استودیو و اکنون مدیر خلاق پروژه Still Wakes The Deep، به یاد می‌آورد که پینچ‌بک برای بحث درباره یک ایده نزد او آمده است. این یک ایده در مورد یک بازی بود که در یک سکوی نفتی اسکاتلندی در دهه ۱۹۷۰ تنظیم می شد. مک کورمک می‌گوید: «و من به عنوان یک اسکاتلندی دهه ۱۹۷۰، من را در آن حساب می‌کردم. “من دقیقا می دانستم که این باید چه حسی داشته باشد و چه شکلی باشد.”

“ما باید تکامل پیدا کنیم و سعی کنیم داستان ها را به روش های مختلف به عنوان یک استودیو تعریف کنیم. کل “شبیه ساز راه رفتن” جالب بود…”

او ادامه می‌دهد: «ایده کلی این بود که ما باید تکامل پیدا کنیم تا به‌عنوان یک استودیو داستان‌ها را به روش‌های مختلف روایت کنیم. “کل چیز “شبیه ساز راه رفتن” جالب بود – و این به این معنی نیست که ما دیگر این کار را انجام نمی دهیم – اما ما می خواهیم فرصت های گیم پلی بیشتری را برای گفتن یک داستان کشف کنیم. شما می توانید گیم پلی کمتری داشته باشید و داستان ترسناکی را تعریف کنید. فقط در مکان‌ها قدم می‌زنیم، اما در موقعیتی مانند یک سکوی نفتی – آنچه ما داریم داستان، محیط و شخصیت است که گیم‌پلی را دیکته می‌کند.”

بنابراین، چرا یک سکوی نفتی اسکاتلندی در دهه ۱۹۷۰؟ برای یکی، سکوهای نفتی فهرست کاملی از ترس ها را ارائه می دهند. مک کورمک ادامه می دهد: «سرگیجه، غرق شدن، کلاستروفوبیا، همه ترس های کلاسیک در یک سکوی نفتی هستند. و فاصله از خشکی، اگر ارتباط کم شود، قطع می‌شوید». یک سکوی نفتی اسکاتلندی همچنین به عنوان محیطی عمل می کند که در آن می توانید انواع صداهایی را که معمولاً در بازی های ویدیویی درباره بریتانیا وجود ندارند، بشنوید. Everybody’s Gone to the Rapture – که صداهایی را مستقیماً از The Archers پخش می کرد – اینطور نیست.


زیر سطح Still Wakes The Deep
بازیکنان تمام مناطق دکل نفتی را کاوش خواهند کرد و از کابین‌هایی دیدن می‌کنند که هر یک از خدمه و پیشینه آنها را نشان می‌دهد. | اعتبار تصویر: اتاق چینی

مک کورمک می‌گوید: «شما می‌توانید کاکائو، بامپین کشورتان و نجیب رده افسری را دریافت کنید – و این سه چیز کلی شما است که در یک بازی درباره بریتانیا به دست می‌آورید». Still Wakes the Deep در عوض بر روی صداهای معتبر مردم از سراسر شمال انگلستان و اسکاتلند و شخصیت اصلی – برقکار میانسال گلاسوژیایی کاز مک لیری – متمرکز است که “قهرمان اکشن نیست”.

مک کورمک ادامه می دهد: «ما افرادی از جزیره اسکای، داندی، آبردین و گلاسکو، ادینبورگ، لیورپول، برنلی و بلفاست داریم. گیم‌پلی شامل رشته‌هایی از کلمات به گویش اسکاتلندی است – به‌قدری که گنجاندن زیرنویس‌ها به انگلیسی Queen’s هنگام دیدن گیم‌پلی در اوایل امسال مفید بود.

مک کورمک می‌افزاید: «۱۹۷۵ به‌ویژه سیاسی بود، آشفتگی‌ها و آشفتگی‌های زیادی وجود داشت – برخی از مسائلی که امروز هم ادامه دارند، مانند واکنش‌های مردم به برداشتن منابع از سوی دولت و مهاجرت». سیاست و طبقه پس زمینه محیط کار سکوهای نفتی است.

مک کورمک به‌عنوان یک شهروند گلاسوئیک، به‌نظر می‌رسد به این پروژه و معنای آن علاقه‌مند است – و همچنین این یک بازی ویدیویی ترسناک دیگر است. «اتاق چینی» اکنون دارای تیم‌های جداگانه‌ای است – با مک کورمک که به رهبری کار در Still Wakes The Deep کمک می‌کند – در حالی که دیگران در طبقه بالا در Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 کار می‌کنند.


Still Wakes اثر هنری عمیق امواج طوفان که در زیر یک سکوی نفتی می‌کوبند، یک چهره تنها که روی دروازه‌ای فلزی ایستاده است.
اعتبار تصویر: اتاق چینی

دالی خاطرنشان می‌کند: «ما به سمت داشتن مدیران خلاق پروژه رفته‌ایم، که فکر می‌کنم در مقیاس خاصی چیزی است که شما به آن نیاز دارید. کارگردانی چند بازی به طور همزمان دشوار است. این یک تغییر جالب و موفق امسال بود. ما به نقطه ای می رویم که سه بازی در حال حرکت داریم، با سه کارگردان خلاق مختلف، که همگی در یک استراتژی خلاقانه کار می کنند. واقعاً واضح و منسجم – اول درباره جهان و شخصیت است، و سپس هر گیم پلی که قرار است به ما کمک کند آن داستان را بیان کنیم.”

این که پروژه سوم دقیقاً چه خواهد بود، هنوز برای اتاق چینی زود است که بگوییم. دالی طعنه می‌زند: «ما در حال حاضر به دنبال چرخیدن چیزی هستیم. “کوچک و زود است، که همیشه هیجان انگیز است – همه همیشه چیز جدیدی را دوست دارند، پس از سال ها در سکوهای نفتی یا خون آشام ها!”

من عاشق مرد عنکبوتی ۲ هستم، اما فروش این بازی سخت‌تر است [the vision of]”

یکی دیگر از تغییرات اخیر این استودیو، قرارداد با مایکروسافت برای راه اندازی Still Wakes The Deep از طریق Xbox Game Pass بود، که اتاق چینی امیدوار است به کارش کمک کند تا بیشترین مخاطب ممکن را پیدا کند. علائم اولیه در حال حاضر امیدوار کننده است. دالی خاطرنشان می کند: «این به این معنی بود که این اعلامیه در نمایشگاه ایکس باکس در تابستان تقویت شد. برای ما سخت است که به آنجا برویم و یک بازی اورجینال را تبلیغ کنیم – اما اعدادی که من در مورد آن ویدیو از نظر بازدید می‌شنوم باور کردنش سخت است. و البته با Game Pass، این بدان معناست که افراد زیادی وجود دارند که در آنجا وجود دارند. قرار است بازی را انجام دهند.”

مک کورمک با خنده اضافه می کند: «این مرد عنکبوتی ۲ نیست». من عاشق مرد عنکبوتی ۲ هستم، اما فروش این بازی سخت‌تر است [the vision of]. برای من، Game Pass چیزی است که می تواند جرقه آن را بزند. و ویترین ایکس باکس نیز به طور انبوه این کار را انجام داد… پایان یافت، چیزهایی که بین آنها قرار گرفته بود به آن کمک کردند تا واقعاً ظاهر شود – فقط همین یادداشت عجیب و غریب بود، و می‌توانستم ببینم جریان، یوتیوب و توییتر روشن می‌شوند. . ‘چی؟!'”


Still Wakes اثر هنری عمیق ساختمان‌ها در بالای یک سکوی نفتی، در مقابل آسمان طوفانی تاریک.


Still Wakes اثر هنری عمیق یک درگاهی که با نور ماوراء طبیعی قرمز می درخشد.

اعتبار تصویر: اتاق چینی

بالاخره چه کسی در حال ساخت یک بازی ویدیویی درباره یک سکوی نفتی اسکاتلندی در دهه ۱۹۷۰ است؟ مک کورمک با یادآوری دوران جوانی گلاسویی خود می‌گوید: «یادم می‌آید چه بوهایی بود. “حس لباس، مرداب سیگار وسط اتاق، مارک زیرسیگاری را به یاد دارم…”

دالی می گوید: «بعضی از تیم به مغازه های عتیقه فروشی در برایتون رفته اند تا این چیزها را پیدا کنند. همه فکر می‌کنند عتیقه‌فروشی‌ها جایی است که می‌خواهید چیزهای قرن نوزدهمی را پیدا کنید، اما اینجا جایی است که تلفن‌های دارای کابل گردان را دریافت می‌کنید.»

من به یک مغازه عتیقه فروشی خاص در برایتون اشاره می کنم – یک ماجرای چند طبقه غارنشین به نام Snooper’s Paradise، که از شمال لاینز مانند وارن شهر وارد شده است، که به نظر می رسد مانند TARDIS به داخل و بالای املاک مجاور کشیده شده است.

مک کورمک می گوید: «من همیشه به آنجا می روم. “به طرز عجیبی، پسر ۱۱ ساله من فقط آن را دوست دارد. و این به این دلیل است که مانند سفر در زمان است؟ احساس می کند این مکان جادویی است، و به نوعی – او کاملا مجذوب شده است.” من امیدوارم که Still Wakes The Deep سال آینده برای من احساسی مشابه داشته باشد – احساس می کنم سفر طولانی اتاق چینی ارزش انتظار را دارد.


منبع: https://www.eurogamer.net/under-the-surface-of-still-wakes-the-deep

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *