ساختگی CPR در آینده می تواند خون را عصبانی کند

مقاله زیر رویه های پزشکی را مورد بحث قرار می دهد.

در حاشیه هر کدام CES، محصولاتی هستند که ارزش توجه دارند، حتی اگر نتوان آنها را “لوازم الکترونیکی مصرفی” نامید. نمونه بارز آن است Adam-Xیک ابزار آموزشی پزشکی که ایده ساختگی CPR را می گیرد و آن را تا یازده … هزار شماره می کند. برخلاف عروسک‌هایی که CPR اولیه را با آن‌ها یاد گرفتید، Adam-X یک بیمار رباتیک با ویژگی‌های کامل است که برای طیف گسترده‌ای از آموزش‌های پزشکی استفاده می‌شود.

Adam-X مجهز به اسکلت، ماهیچه ها و ریه های واقع گرایانه است که بسیار شبیه به چیزهای واقعی رفتار می کنند. بسته به سناریو، ساختگی بسته به میزان موفقیت شما در درمان آن، بازخورد فیزیکی به شما می دهد. به عنوان مثال، بسته به کاری که در آن زمان انجام می‌دهید، مردمک‌ها گشاد می‌شوند، گونه‌ها برافروخته می‌شوند، زبان متورم می‌شود و اندام‌ها آبی می‌شوند. در حال حاضر، آدام حتی می‌تواند صداهای مبهم ایجاد کند، اما سازندگان او متعهد می‌شوند که یک به‌روزرسانی در مقطعی از سال جاری، یک ویژگی ارتباطی مجهز به GPT را اضافه می‌کند تا به پزشکان آموزش دهد که چگونه بیماران را درگیر و آرام نگه دارند.

علاوه بر آموزش CPR، می توانید از این دستگاه برای آموزش لوله گذاری، تزریق وریدی، کاف فشار خون و استفاده از دفیبریلاتور استفاده کنید. و همانطور که خود سیستم به کاری که انجام می‌دهید پاسخ می‌دهد، مجموعه حسگرهای آن می‌توانند تکنیک شما را بررسی کرده و بازخورد ارائه دهند. به عنوان مثال، Adam-X در حالت CPR قرار گرفت و از من می‌خواست که او را زنده نگه دارم، اما مطمئن نبودم که فشرده‌سازی قفسه سینه‌ام را درست انجام می‌دهم. بالاخره من دکتر نیستم و در تلویزیون هم بازی نمی کنم. اما با نگاه کردن به لپ‌تاپی که آدام به آن وصل بود، می‌توانستم بفهمم که دستانم چقدر از موقعیت ایده‌آل فاصله دارند.

چیزهای زیادی وجود دارد که من نتوانستم در نمایشگاه شلوغ CES آزمایش کنم، از جمله این که آدام رگ های خونی را تحت فشار قرار داده است. به عنوان مثال، پزشکانی که باید راه هوایی را با بریدن نای پاک کنند، ممکن است از دیدن جهش خون (مصنوعی) متعجب شوند. به طور مشابه، اگر یکی از ریه های تحت فشار مستقل فرو بریزد، می توانید از یک سوزن واقعی برای سوراخ کردن قفسه سینه برای باد کردن مجدد آن استفاده کنید. ناگفته نماند تعویض اندام های معمولی با اندام هایی که زخم های شبیه سازی شده دارند، که نیاز به مداخله جراحی دارند یا اضافه کردن قطره داخل وریدی به ورید. (آدام حتی اندام تناسلی فعال دارد و بسته به سناریوی تمرینی می تواند ادرار یا خون دفع کند.)

متأسفانه، تا زمانی که شما یک دانشکده پزشکی یا سایر مراکز آموزشی با ۷۰۰۰۰ دلار بزرگ یا بیشتر نباشید، احتمالاً نمی‌توانید یکی را بخرید. اما شما باید ویدیو را تماشا کنید و ببینید چقدر جالب است که زنده نگه داشتن کسی را تمرین کنید در حالی که بازخورد بیشتری نسبت به عروسک CPR معمولی دریافت می کنید.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-cpr-dummy-of-the-future-can-piss-blood-165533305.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/the-cpr-dummy-of-the-future-can-piss-blood-165533305.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *