ساخت گروه در اینستاگرام | چجوری در اینستا گروه بزنیم + آموزش

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان است و ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. روزانه افراد بسیار زیادی از طریق پلتفرم متعلق به شرکت متا عکس و ویدیوهای خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، با این حال برخی ویژگی‌های آن مانند «امکان ساخت گروه» چندان شناخته‌شده نیستند. در این مطلب از دیجیاتو امکان گروه در اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

از سال ۲۰۱۸ متا به کاربران خود امکان ایجاد گروه در اینستاگرام را ارائه کرده است. در ادامه این مطلب ابتدا اموزش تصویری ساخت گروه در اینستاگرام را به شما ارائه خواهیم کرد و همچنین با ترفندهایی از آن آشنا خواهید شد.

اموزش تصویری ساخت گروه در اینستاگرام

پیش از هرچیز باید آخرین نسخه اینستاگرام را دریافت کنید. همچنین از طریق نسخه وب نیز می‌توانید به گروه‌ها دسترسی داشته باشید اما نسخه Lite از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

برای ساخت گروه دراینستاگرام آیفون یا اندروید، ابتدا باید از طریق صفحه پیام‌های شخصی یا دایرکت‌های خود گزینه «چت جدید» (بالا سمت راست) را بزنید. پس از این کار، لیست فالوورهای شما باز خواهند شد و می‌توانید اعضای گروه اینستاگرام خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق کادر جستجوی بالای صفحه، افراد موردنظر خود را اضافه کنید. در نهایت گزینه‌ای تحت عنوان Chat در بالا سمت راست نمایش داده می‌شود که باید روی آن ضربه بزنید.

این مراحل را به ترتیب در تصاویر زیر می‌توانید مشاهده کنید:

ساخت گروه در اینستاگرام | چجوری در اینستا گروه بزنیم + آموزش

با این حال در مقایسه با برنامه‌های پیام‌رسان مانند تلگرام و واتساپ، نکته‌ای که وجود دارد این است که گروه‌های اینستاگرام پس از اولین پیام برای دیگران به وجود می‌آیند. در واقع زمانی که شما گروه را می‌سازید، دیگران تا موقع انتشار اولین پیام از آن مطلع نخواهند شد.

پس از آن می‌توانید برای گروه خود اسم مناسب و عکس مربوط را انتخاب کنید.

اضافه‌کردن کاربران به گروه در اینستاگرام

برای اضافه کردن افراد بیشتر به گروه‌های خود در اینستاگرام، ابتدا باید روی گزینه «See group members» ضربه بزنید. سپس در پایین صفحه می‌توانید گزینه اضافه کردن کاربران جدید را مشاهده کنید. همانطور که در تصاویر زیر دیده می‌شود، قابلیت‌های دیگری از جمله بی‌صدا کردن پیام‌ها و امکان تأییدکردن افراد جدید نیز وجود دارد.

با گروه‌های اینستاگرام تقریباً تمام کارهایی که از طریق پیام‌های شخصی انجام می‌دهند را می‌توان انجام داد. به‌عنوان مثال، می‌توانید می‌توانید علاوه بر چت کردن، فایل‌های صوتی و تصویری خود را ارسال کنید و همچنین اسناد و فایل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این، در گروه‌های دوستانه خود می‌توانید تماس‌های ویدیویی دسته‌جمعی داشته باشید.

سوالات متداول ایجاد گروه در اینستاگرام

در رابطه با آموزش ساخت گروه در اینستاگرام احتمالاً دو سوال مهم برای شما وجود داشته باشد که در باکس‌های زیر به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم:

چطور می‌توان کاربران را از گروه‌ها حذف کرد؟

از صفحه See Group Members و انتخاب آیکون سه‌نقطه کنار هر کاربر گزینه‌ای تحت عنوان Remove User وجود دارد که کاربر را از گروه اینستاگرا‌م حذف می‌کند.

می‌توان از گر‌وه اینستاگرام در آیفون و اندروید خارج شد؟

بله! و برای خارج شدن از گروه‌ها فقط نیاز است تا در پایین صفحه See Group Members گزینه Leave Group را پیدا کنید.

تعداد اعضای هر گرو‌ه در اینستاگرام چه‌قدر است؟

در مجموع ۲۵۰ نفر را می‌توان به گروه‌های اینستاگرام اضافه کرد.


منبع: https://digiato.com/social-networks/how-to-create-group-instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *