سامسونگ آزمایشگاهی برای تراشه‌های هوش مصنوعی عمومی ایجاد کرد

سامسونگ آزمایشگاه تحقیقاتی جدیدی را راه‌اندازی کرده است که روی طراحی نوع کاملاً جدیدی از تراشه‌های موردنیاز برای هوش مصنوعی جامع یا عمومی (AGI) تمرکز خواهد داشت.

براساس گزارش بلومبرگ، این آزمایشگاه ابتدا روی توسعه تراشه‌های مدل‌های زبانی بزرگ با تمرکز بر استنتاج (میزبانی و پشتیبانی از مدل‌های هوش مصنوعی) تمرکز خواهد داشت. «کیونگ کیه-هیون»، سرپرست کسب‌و‌کار نیمه‌هادی سامسونگ، در لینکدین توضیح داد که هدف این آزمایشگاه راه‌اندازی «طراحی جدیدی برای تراشه‌ها» است که «عملکرد قدرتمندتر و پشتیبانی از مدل‌های بزرگ‌تر را فراهم می‌کند.»

سامسونگ آزمایشگاهی برای تراشه‌های هوش مصنوعی عمومی ایجاد کرد

کیونگ همچنین در پست خود توضیح داده که «دونگ هیوک وو»، مهندس نرم‌افزار ارشد سابق گوگل، روی آزمایشگاه محاسباتی هوش مصنوعی عمومی سامسونگ در ایالات‌متحده و کره جنوبی نظارت خواهد داشت.

سامسونگ درحالی تصمیم به ساخت این آزمایشگاه گرفته است که از «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI گرفته تا «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، از هوش مصنوعی جامع به‌عنوان آینده این فناوری یاد می‌کنند. البته برخی کارشناسان به پتانسیل‌ها و خطرات این فناوری اشاره دارند.

آلتمن و زاکربرگ در ماه‌های اخیر از سئول بازدید کردند تا با سامسونگ و سایر شرکت‌های کره‌ای درباره همکاری درزمینه هوش مصنوعی گفتگو کنند.

سامسونگ هم‌اکنون در تلاش است تا در کسب‌و‌کار تراشه‌های هوش مصنوعی از شرکت SK Hynix به‌عنوان رقیب خود پیشی بگیرد. رقیب سامسونگ درحال‌حاضر روی نوع جدیدی از نیمه‌هادی حافظه پیشرفته برای تراشه‌های شرکت انویدیا کار می‌کند. انویدیا امروز از تراشه‌های هوش مصنوعی سری Blackwell رونمایی کرد که ادعا می‌کند قدرتمندترین تراشه‌های جهان هستند.


منبع: https://digiato.com/computers-hardware/samsung-creates-lab-to-research-chips-for-ai-next-phase

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *