سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، متهم به کلاهبرداری میلیاردها دلار از مشتریان ارزهای دیجیتال شد

سام بانکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل سابق صرافی کریپتو FTXپس از آن به اتهام کلاهبرداری با سیم مجرم شناخته شد کلاهبرداری از مشتریان از حدود ۱۰ میلیارد دلار

این حکم در دادگاه فدرال منهتن پس از یک بررسی نسبتاً کوتاه در روز پنجشنبه صادر شد و هیئت منصفه بانکمن-فرید را در هر هفت اتهامی که علیه وی مطرح شده بود، مقصر دانستند. علاوه بر دو فقره کلاهبرداری سیمی، این شامل دو فقره توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری با سیم، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری اوراق بهادار، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری کالایی و توطئه برای ارتکاب پولشویی بود.

میلیاردر سابق ارزهای دیجیتال نسبت به همه اتهامات خود بیگناه بود و حتی یک Substack را برای دفاع از خود در دادگاه افکار عمومی در ژانویه راه اندازی کرد.

بانکمن-فرید اکنون با حداکثر مجازات ۱۱۰ سال زندان مواجه است و قرار است حکم آن در ماه مارس صادر شود. ۲۸ سال آینده دادگاه دوم برای پنج اتهام دیگر علیه میلیاردر سابق شرم آور نیز در حال حاضر برای مارس برنامه ریزی شده است.

سام بنکمن-فرید یکی از بزرگترین کلاهبرداری های مالی در تاریخ آمریکا را انجام داد – طرحی چند میلیارد دلاری که برای تبدیل شدن او به پادشاه رمزارز طراحی شده بود – اما در حالی که صنعت ارزهای دیجیتال ممکن است جدید باشد و بازیگرانی مانند سام بنکمن-فرید ممکن است جدید باشند، این نوع فساد به قدمت زمان است.” دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده در بیانیه ای گفت. این پرونده همیشه در مورد دروغ، تقلب و دزدی بوده و ما حوصله آن را نداریم.»

قبل از آن فروپاشی چشمگیر، FTX چهارمین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در جهان بود. با این حال، این شرکت برای عموم ناشناخته بود وام مخفیانه میلیاردها دلار از دارایی های مشتریان به شرکت بازرگانی Bankman-Fried Alameda Research. این پول بدون مجوز مشتریان FTX برای شرط‌بندی روی سایر ارزهای دیجیتال استفاده شد. طرحی که در نهایت از بین رفت. تقریباً یک میلیون مشتری FTX اکنون با ضرر مواجه هستند.

FTX نوامبر گذشته اعلام ورشکستگی کردقبل از بانکمن-فرید دستگیر شد و در ماه دسامبر به ایالات متحده مسترد شد.

به احتمال زیاد بانکمن-فرید به حکم این هفته تجدید نظر خواهد کرد و وکیل او اظهار داشت که او او بی گناه خود را حفظ می کند و به مبارزه شدید با اتهامات علیه خود ادامه خواهد داد.» با این حال، اگر بخواهد به بحث در مورد بی گناهی خود ادامه دهد، مبارزه دشواری پیش روی او خواهد بود.

موضوعات
ارز دیجیتال


منبع: https://mashable.com/article/sam-bankman-fried-ftx-guilty-cryptocurrency-wire-fraud

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *