سام بنکمن-فرید گفت که از ریسک پذیری آلامدا نگران شده است، اما زمانی که “ترس” می کند، آن را نشان نمی دهد.

SBF

سام بنکمن-فرید.

چلسی جیا فنگ/خودی



  • سم بنکمن-فرید روز جمعه در مقابل هیئت منصفه شهادت داد و روایت خود را از وقایع شرح داد.
  • او گفت که از خطرات Alameda Research و فقدان پوشش ریسک نگران است.
  • او اضافه کرد که برخلاف شهادت مدیران سابق، آن را در زمانی که «ترس می‌کند» نشان نمی‌دهد.
تبلیغات

تبلیغات

سام بنکمن-فرید روز جمعه در جایگاه نشست تا داستان فروپاشی امپراتوری ارزهای دیجیتال خود را به هیئت منصفه بگوید.

این حرکت نادر برای متهم پس از آن صورت می‌گیرد که او هفته‌ها به صحبت‌های حلقه درونی‌اش گوش داد که چندین نفر از آنها به جنایات مالی اعتراف کردند و روایت خود را از وقایع شرح دادند. (یک دادستان حتی بانکمن-فرید را متهم کرد در حال تکان دادن سرش می باشد در میان شهادت، اگرچه وکیل مدیر عامل سابق آن را رد کرد.)

بنکمن-فرید که در مقابل هیئت منصفه دادگاه فدرال منهتن ایستاده بود، توضیح داد که در مورد آن اطلاعات کسب کرده است حفره ۸ میلیارد دلاری در امور مالی صرافی ارز دیجیتال او، FTX، در اواسط سال ۲۰۲۲٫

دادستان ها ادعا کرده اند که این حفره پس از بنکمن-فرید ایجاد شده است میلیاردها دلار سرمایه مشتری را از FTX به Alameda منتقل کرد تحقیق، شرکت تجارت رمزنگاری او، و سپس پول را به خود و مدیران دیگرش قرض داد. آنها او را به هفت جرم مالی از جمله کلاهبرداری و توطئه متهم کرده اند.

تبلیغات

تبلیغات

در ژوئن ۲۰۲۲، کارولین الیسون «عصبی» به بانکمن-فرید، همراه با مدیران FTX، گری وانگ و نیشاد سینگ، هشدار داد که نگران است آلامدا به تازگی ورشکسته شده باشد. در آن زمان او یکی از مدیران عامل شرکت بود.

بانکمن-فرید شهادت داد: «من بسیار متعجب و نسبتاً نگران بودم. انتظار نداشتم آلامدا ورشکست شود.»

ارزیابی الیسون پس از یک تابستان پرتلاطم در بازار ارزهای دیجیتال در تابستان ۲۰۲۲ انجام شد، اما او شهادت داد که بانکمن-فرید فکر نمی کرد دارایی های آلامدا در FTX به اندازه کافی نوسان داشته باشد تا شرکتی که او در سال ۲۰۱۷ تأسیس کرد، ورشکست شود.

پس از بررسی، وانگ و سینگ به Bankman-Fried اطلاع دادند که اشکالی در کد FTX وجود دارد که باعث اشتباه محاسبه ۸ میلیارد دلاری شده است که نشان می‌دهد موجودی آلامدا در واقع مثبت است. توسعه دهندگان اعداد را اجرا کردند و آنها را تأیید کردند و رفتار “آرامش” را در الیسون، سینگ و وانگ ایجاد کردند، بانکمن-فرید شهادت داد.

تبلیغات

تبلیغات

اگرچه آنها بر این باور بودند که از یک بحران جلوگیری شده است، اما این وضعیت باعث شد تا بانکمن-فرید به طور کلی تعطیلی آلامدا را در نظر بگیرد زیرا “نسبتاً نگران خطر آلامدا” بود.

الیسون نمی‌خواست شرکت را تعطیل کند و فهرستی از چیزهایی نوشت که «سام از آن‌ها ترسیده است»، از جمله خطراتی که شرکت بدون پوشش ریسک پذیرفته بود – چیزی که او بارها به الیسون گفته بود انجام دهد، بانکمن-فرید شهادت داد. .

بانکمن-فرید در پاسخ به سوال مارک کوهن، وکیل مدافع، که آیا واقعاً عصبانی است یا خیر، گفت: “من تمایلی به نشان دادن عصبانیت زیاد ندارم، اما نسبت به استانداردهایم بله.”

بانکمن-فرید خاطرنشان کرد که یک سفر برنامه ریزی شده از دفتر مرکزی شرکت در باهاما به واشنگتن دی سی برای شهادت در مقابل کنگره در مورد لایحه مقررات ارزهای دیجیتال را لغو کرد.

تبلیغات

تبلیغات

او گفت: “من قصد نداشتم به دی سی پرواز کنم، زمانی که آلامدا ممکن است ورشکست شود.”

این در تضاد با شهادت قبلی سینگ، مهندس ارشد FTX است که با دوست سابق خود مخالفت کرده و با دادستانی همکاری داشته است. سینگ شهادت داد که بانکمن-فرید از جمله تکان های فیزیکی برای زمانی که عصبانی می شود.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

سام بنکمن-فرید
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/sam-bankman-fried-alarmed-alamedas-risks-doesnt-show-freaked-out-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *