سرمایه‌گذاری در راکت بیت‌کوین تا یک تریلیون دلار افزایش می‌یابد زیرا سرمایه‌گذاران و «کریپتوبروها» احیا می‌کنند

سرمایه‌گذاری در راکت بیت‌کوین تا یک تریلیون دلار افزایش می‌یابد زیرا سرمایه‌گذاران و «کریپتوبروها» احیا می‌کنند

در یک نقطه عطف مهم برای بازار ارزهای دیجیتال، کل سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین در روز چهارشنبه از مرز ۱ تریلیون دلار گذشت که اولین بار از نوامبر ۲۰۲۱ بود. که حمایت مهمی از قیمت بیت کوین ارائه کرد.

روز چهارشنبه، ارزش بیت کوین به ۵۱,۶۰۶ دلار افزایش یافت و با ۴٫۱ درصد افزایش در روز، به بالاترین سطح در ۲۵ ماه گذشته رسید. بر اساس داده های Coingecko، این افزایش، ارزش بازار بیت کوین را به ۱٫۰۰۵ تریلیون دلار رساند.

با این حال، شایان ذکر است که بالاترین ارزش بازار بیت کوین ۱٫۲۸ تریلیون دلار بود که در نوامبر ۲۰۲۱ به آن رسید.

از ابتدای فوریه، بیت کوین شاهد افزایش قابل توجهی در حدود ۲۰ درصد بوده است که در آستانه ثبت قابل توجه ترین رشد ماهانه خود از اکتبر است. قابل توجه است که سرمایه گذاری های بیت کوین بیش از نیمی از ۲٫۰۱ تریلیون دلار سرمایه گذاری شده در کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد که سایر دارایی های دیجیتال مانند اتر را در بر می گیرد.

تحلیلگران بخش عمده ای از اقدامات اخیر قیمت را به جریان های قوی به صندوق های ETF جدید ایالات متحده نسبت می دهند. داده‌های LSEG Lipper نشان می‌دهد که جریان سرمایه به ۱۱ ETF بیت کوین نقدی ایالات متحده در هفته منتهی به چهارشنبه به ۱٫۶۴ میلیارد دلار افزایش یافت.

تنها طی پنج جلسه معاملاتی گذشته، این محصولات ۴۰۹ میلیون دلار جریان ورودی به خود جذب کردند، پس از تایید نظارتی و شروع معاملات بعدی در ژانویه.

تحلیلگران B2C2، ارائه‌دهنده نقدینگی ارزهای دیجیتال، ارتباط بین حرکت قیمت و جریان سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال را برجسته کردند. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که اگر سرعت فعلی ادامه یابد، جریان‌های ورودی قابل توجهی احتمالاً باعث افزایش بیشتر قیمت بیت‌کوین خواهد شد.

همزمان با افزایش قیمت بیت کوین، سهام شرکت های ارزهای رمزنگاری شده در فهرست ایالات متحده در روز چهارشنبه با افزایش پیش از بازار مواجه شدند. از موارد قابل توجه می توان به Coinbase اشاره کرد که شاهد افزایش ۷ درصدی بود، در حالی که شرکت های استخراج مانند Riot Platforms و CleanSpark به ترتیب نزدیک به ۹ و ۱۶ درصد رشد کردند.

سفر بیت کوین پر فراز و نشیب بوده است و بالاترین قیمت آن یعنی ۶۹۰۰۰ دلار در نوامبر ۲۰۲۱ و به دنبال آن یک دوره مبارزه در سراسر سال ۲۰۲۲ و اوایل سال ۲۰۲۳ به دست آمد. از جمله صرافی‌های پیشرو مانند FTX، به این آشفتگی کمک کردند.

با این حال، ماه‌های اخیر شاهد خوش‌بینی مجددی بوده‌ایم که با امید به فرود اقتصادی نرم و معرفی ETF‌های بیت‌کوین نقطه‌ای تقویت شده است. این ETF ها، که به عنوان یک تغییر دهنده بازی برای صنعت مورد استقبال قرار می گیرند، به سرمایه گذاران اجازه می دهند بدون نیاز به نگهداری مستقیم دارایی، در معرض بیت کوین قرار بگیرند.

اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، نیز افزایشی را تجربه کرد و به ۲۷۴۲ دلار رسید که بالاترین سطح آن از ماه مه ۲۰۲۲ است. این حرکت صعودی بر احساسات صعودی گسترده‌تر در بازار ارزهای رمزپایه تاکید می‌کند که هم ناشی از احیای مجدد بیت‌کوین و هم شرایط مطلوب بازار است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/investment-in-bitcoin-rockets-up-to-1-trillion-as-investors-cryptobros-hype-up-resurgence-13729742.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *