سرویس تحویل در خانه با پهپاد خودگردان در نروژ راه اندازی شد

پس از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز مصرف‌کننده در تروندهایم، Aviant در حال راه‌اندازی طولانی‌ترین خدمات تحویل خانه در مسافت‌های طولانی توسط خودران است. هواپیماهای بدون سرنشین در لیلهامر نروژ

از امروز، ساکنان شهر با استفاده از سرویس پهپاد Kyte این استارتاپ می‌توانند مواد غذایی، داروها و وعده‌های غذایی را از رستوران‌ها مستقیماً به درب منزل خود دریافت کنند.

پهپادهای Aviant می‌توانند کالاها را سریع‌تر و پایدارتر تحویل دهند، در حالی که به مناطق دورافتاده و غیرقابل دسترس می‌رسند که در آن روش‌های سنتی تحویل ممکن است در دسترس یا نادر باشد. آنها شعاع ۱۷ کیلومتری را بر روی لیلهامر پوشش خواهند داد که آن را به بزرگترین منطقه در اروپا (و جهان) تبدیل می کند که چنین خدماتی را دارد.

لارس اریک فاگرنس، بنیانگذار و مدیر عامل Aviant به TNW گفت: «ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مردم چیزها را سریع، با قیمت رقابتی و با استفاده از روش‌های پایدار می‌خواهند. با این حال، وی تأکید کرد که این امر برای افرادی که در مکان‌های صعب العبور زندگی می‌کنند ممکن نبوده است.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

فاگرنس خاطرنشان کرد: «نروژ شرایط آب و هوایی چالش برانگیزی دارد و کسانی که در مناطق روستایی زندگی می کنند در خطر محروم شدن – به دلیل مسافت یا آب و هوا – از موارد ضروری که شهرنشینان آن را بدیهی می دانند، محروم می شوند. کشور و سراسر جهان

با کیت آشنا شوید

طول بال های Kyte 2.5 متر و وزن آن ۱۶ کیلوگرم است. این با برد ۳۰ کیلومتر برای هر مسیر ارائه می شود و با سرعت ۱۰۰ کیلومتر پرواز می کند. می تواند بار تا ۲ کیلوگرم را حمل کند.

نمای نزدیک از Kyte. اعتبار: Aviant

این پهپاد برای شرایط آب و هوایی شدید (به دلیل آب و هوای سخت نروژ) طراحی شده است و می تواند در دمای زیر صفر و بادهای شدید (تا ۱۲ متر بر ثانیه) کار کند. همچنین کاملا برقی است و با توجه به استارت آپبا بار ۱٫۵ کیلوگرمی، Kyte 95٪ کمتر از یک خودروی الکتریکی و ۹۹٪ کمتر از یک خودروی دیزلی CO2 منتشر می کند.

Fagernæs گفت: “طراحی ما نقطه اوج چندین عامل بود، به ویژه نیاز به عملیات در شرایط آب و هوایی شدید، مانور با چابکی، پرواز در مسافت های بیشتر، همه در حالی که آیرودینامیک را برای پرواز با سرعت بالا ارائه می داد.” به همین دلیل، پهپادها به یک وینچ جمع شونده نیز مجهز هستند که به صورت خودکار بسته را در بدو ورود به کار می گیرد.

پس از آزمایشات در تروندهایم، تیم تغییراتی ایجاد کرد. یکی از آنها اضافه کردن یک چتر نجات بود. فاگرنس توضیح داد: «در ابتدا فکر می‌کردیم مردم برای تحویل گرفتن ۳۰ تا ۴۰ متر پیاده‌روی نمی‌کنند (تا زمانی که تحویل بگیرند)، اما بسیار در اشتباه بودیم.

با این حال، برای کاهش پیاده‌روی و تحویل نزدیک‌تر به درب‌های مشتری، ما باید اقدامات احتیاطی بیشتری را برای به حداقل رساندن خطر آسیب یا آسیب به اموال در نظر بگیریم.

مصرف کنندگان می توانند از میان طیف وسیعی از محصولات در برنامه Kyte انتخاب کنند و نقطه خروج را مشخص کنند. آنها می توانند پرواز را به صورت آنلاین پیگیری کنند و بسته خود را با دقت یک متر در ۲۴ دقیقه دریافت کنند.

از لوازم پزشکی گرفته تا تحویل در منزل

Aviant توسط دانشجویان MIT Lars Erik Fagernæs، Herman Øie Kolden و Bernhard Paus Græsdal در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد، زمانی که این سه نفر پتانسیل پرواز خودران در طول همه گیری را دیدند.

این استارت‌آپ در ابتدا بر تحویل تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌ها و انتقال آزمایش‌های کووید و خون متمرکز بود. به سرعت به شیر و همچنین نمونه های آب گسترش یافت. در سال ۲۰۲۳، Aviant آزمایشات مصرف کنندگان را با تحویل غذا و مواد غذایی در تروندهایم آغاز کرد.

Fagernæs توضیح داد: «پس از همه‌گیری، ما شروع به بررسی محصولات دیگری کردیم که می‌توانستیم ارائه کنیم. Kyte نتیجه این کاوش است و به مشتریان این فرصت را می‌دهد که از بین طیف وسیعی از کالاها انتخاب کنند.»

از چپ به راست: COOHerman Øie Kolden، مدیر عامل Lars Erik Fagernæs، و معاون مهندسی Torjus Bakkene. اعتبار: Aviant

این استارت آپ ۱ میلیون یورو به صورت عمومی دریافت کرده است منابع مالی از شرکت نوآوری نروژ، یک دور اولیه ۲٫۳ دلاری (۲٫۱۳ یورو) در سال ۲۰۲۲ به رهبری Luminar Ventures و با حمایت Bring Ventures و GoFounder جمع آوری کرد.


منبع: https://thenextweb.com/news/autonomous-drone-home-delivery-service-launches-norway

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *