سری آیفون ۱۶ پرو، ۱۶ پرو مکس با ورق گرافن برای رفع مشکلات گرمای بیش از حد عرضه می شوند.

سری آیفون ۱۶ پرو، ۱۶ پرو مکس با ورق گرافن برای رفع مشکلات گرمای بیش از حد عرضه می شوند.

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس آینده اپل ممکن است دارای یک صفحه گرافن برای رفع مشکلات احتمالی گرمای بیش از حد باشند.

جانشینان شایعه شده مدل های آیفون ۱۵ پرو می توانند با استفاده از گرافن به جای پدهای گرافیتی فعلی، بهبودهایی را در اتلاف گرما مشاهده کنند. اپل در مدل های پرچمدار فعلی خود به دلیل رسانایی حرارتی پایین تر قاب تیتانیومی در مقایسه با فولاد ضد زنگ با انتقادات شدیدی مواجه شد و این مشکلات تا حدی از طریق به روز رسانی iOS 17 برطرف شد.

طبق گزارش PhoneArena، اپل در حال بررسی استفاده از گرافن در آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس برای افزایش دفع گرما از پردازنده تلفن است. انتظار می رود که ماده گرافن به دور کردن گرما از تراشه کمک کند و در نتیجه دمای گوشی را کاهش دهد.

این اولین بار نیست که شایعاتی در مورد علاقه اپل به استفاده از گرافن در گوشی های هوشمند خود منتشر می شود. در ماه نوامبر، یک افشاگر در X پیشنهاد کرد که جانشین های آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس از سیستم گرمایی گرافن برخوردار باشند. علاوه بر این، گمانه زنی هایی در مورد استفاده اپل از یک براکت فلزی برای قرار دادن باتری گوشی وجود دارد.

به‌روزرسانی iOS 17.0.3 هفته‌ها قبل از این که این شایعات به مشکلات داغ شدن بیش از حد مدل‌های آیفون ۱۵ پرو اشاره کنند منتشر شد. اپل اذعان کرد که مشکلات گرمایشی در جدیدترین تلفن هایش وجود دارد و آنها را به مشکلات بهینه سازی برنامه ها و باگ های نرم افزاری نسبت می دهد.

در حالی که انتظار می رود آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ عرضه شوند، این گزارش ها حاکی از تلاش های مداوم اپل برای رفع نگرانی های حرارتی در دستگاه های پرچمدار خود است.

با این حال، با توجه به جدول زمانی و ماهیت در حال تکامل فناوری، توصیه می‌شود با احتیاط به این شایعات نزدیک شوید.

اپل ممکن است استفاده از گرافن را انتخاب کند یا جایگزین‌هایی مانند اتاقک‌های خنک‌کننده بخار موجود در برخی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی پیشرفته را بررسی کند. جزئیات بیشتر در مورد سری آیفون ۱۶ در ماه های آینده مشخص خواهد شد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/iphone-16-pro-16-pro-max-series-will-come-with-a-graphene-sheet-to-tackle-overheating-issues-13691792.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *