سری گلکسی S24 سامسونگ، هوش مصنوعی مولد را در جلو و مرکز قرار می دهد

سامسونگ آن را رونمایی کرد دستگاه های Galaxy S24 در اولین بسته بندی آن در سال. همانطور که انتظار میرفتاین سه گوشی هوشمند تمرکز زیادی روی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دارند، از ترجمه‌های زنده گرفته تا ویرایش تصویر.

Galaxy AI، همانطور که سامسونگ سیستم هوش مصنوعی فراگیر دستگاه ها را می نامد، پشت تعدادی از عملکردهای متمرکز بر ارتباط است. سامسونگ می‌گوید از یک جهت، دستگاه‌های گلکسی اس ۲۴ به‌طور بومی از ترجمه زنده و دو طرفه در تماس‌های تلفنی بدون نیاز به برنامه شخص ثالث پشتیبانی می‌کنند. از آنجایی که پردازش بیشتر ویژگی‌های هوش مصنوعی با کمک آن روی دستگاه انجام می‌شود چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و واحد پردازش عصبی آن، مکالمات خصوصی باقی خواهند ماند (خوب، به غیر از شنودهایی که ممکن است نیمی از چت را بگیرند). شما این گزینه را خواهید داشت که پردازش آنلاین داده ها را برای هر ویژگی هوش مصنوعی غیرفعال کنید.

نمایشی از قابلیت Live Translate سامسونگ در دستگاه Galaxy S24.
عکس سام رادرفورد/Engadget

در نکته مشابه، پردازش روی دستگاه همچنین به این معنی است که برای استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند مترجم نیازی به داده‌های سلولی یا اتصالات Wi-Fi ندارید. این به شما امکان می‌دهد ترجمه‌های یک مکالمه حضوری را در صفحه تقسیم شده نمایش دهید. دستگاه شما همچنین می‌تواند رونوشت‌های ضبط‌شده را تولید کند – این موارد را می‌توان در صورت نیاز خلاصه یا ترجمه کرد.

وقتی صحبت از حذف پیام‌های متنی به میان می‌آید، سامسونگ می‌گوید ویژگی Chat Assist می‌تواند به شما در یافتن لحن مناسب کمک کند. صفحه کلید سامسونگ می تواند پیام ها را بین ۱۳ زبان نیز ترجمه کند. یک عملکرد Note Assist در Samsung Notes می‌تواند متون را خلاصه کند، الگوها را ایجاد کند و جلدهایی ایجاد کند تا به شما کمک کند یادداشت مورد نظر خود را شناسایی کنید.

در همین حال، همانطور که در حال رانندگی هستید، Android Auto می‌تواند پیام‌های دریافتی را خلاصه کند و پاسخ‌ها و اقدامات مربوطه را برای تأیید از طریق فرمان صوتی به شما پیشنهاد دهد. این موارد می تواند شامل مواردی مانند گفتن زمان تخمینی ورود خود به دیگران باشد.

یک تجربه جستجوی جدید به این معنی است که می‌توانید دایره‌ای دور چیزی روی صفحه‌تان بکشید و نتایج مرتبط را از Google ببینید. بسته به موقعیت مکانی شما و عبارت جستجو، ممکن است یک نمای کلی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را مشاهده کنید که اطلاعات را از وب برای ارائه زمینه و جزئیات بیشتر می گیرد.

نمایشی از ویژگی زوم دیجیتال در دستگاه Samsung Galaxy S24.
عکس سام رادرفورد/Engadget

هوش مصنوعی یک نیروی محرکه در پشت سیستم های دوربین سری گلکسی اس ۲۴ نیز خواهد بود. سامسونگ پیشنهاد می‌کند که به زوم دیجیتال، تثبیت‌کننده تصویر و هنگام گرفتن عکس و فیلم در نور کم کمک می‌کند. یک ویژگی Super HDR طراحی شده است تا به شما کمک کند پیش نمایشی واقعی از یک تصویر را قبل از فشار دادن دکمه شاتر مشاهده کنید.

وقتی صحبت از ویرایش تصویر به میان می آید، مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است مفید واقع شوند. Galaxy AI بهینه‌سازی‌های پیشنهادی را برای بهبود عکس ارائه می‌کند، در حالی که عملکرد Generative Edit می‌تواند بخش‌هایی از پس‌زمینه تصویر را پر کند. اگر عکسی کج باشد و بخواهید آن را صاف کنید، این ممکن است مفید باشد، زیرا این ویژگی باید به شما اجازه دهد سوژه را جابجا کرده و پس‌زمینه را اصلاح کنید. توجه داشته باشید، برای استفاده از Generative Fill به اتصال شبکه نیاز دارید. همچنین، هر زمان که از هوش مصنوعی مولد برای تغییر عکس استفاده می‌کنید، تلفن شما یک واترمارک روی تصویر و ابرداده‌های آن اعمال می‌کند.

اگر می‌خواهید سرعت ویدیویی که دارای فعالیت زیاد است را کاهش دهید، ویژگی Instant Slow-mo می‌تواند به شما کمک کند. سامسونگ می‌گوید این می‌تواند فریم‌های اضافی را بر اساس حرکات ویدیوی اصلی ایجاد کند تا عملکرد را به آرامی کند کند. آخرین اما نه کم‌اهمیت، سیستم‌های دوربین در برخی از مدل‌های Galaxy S از ادغام HDR با برنامه‌های اجتماعی شخص ثالث برخوردار هستند. این بدان معناست که وقتی تصویری را در گالری یا فید یا حلقه‌های اینستاگرام خود جستجو می‌کنید، عکس‌ها و ویدیوها را در Super HDR خواهید دید.

جای تعجب نیست که سامسونگ با جدیدترین گوشی های گلکسی خود هوش مصنوعی را به کار می گیرد. شرکت مدل های هوش مصنوعی خود را پیش نمایش کرد در پایان سال ۲۰۲۳، و کلمه در آن زمان پیشنهاد کرد که سامسونگ این توابع را به طور گسترده در ماه‌های بعد به کار خواهد گرفت. علاوه بر این، سامسونگ باید با گوگل همگام شود که بیشتر روی آن تمرکز کرده است ویژگی های هوش مصنوعی در تلفن‌های Pixel در چند سال گذشته. مدل های اخیر پیکسل قادر به پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه را نیز مدیریت کنید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/samsungs-galaxy-s24-lineup-puts-generative-ai-front-and-center-180034530.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/samsungs-galaxy-s24-lineup-puts-generative-ai-front-and-center-180034530.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *