Samsung Galaxy S24 Ultra: یک قاب تیتانیوم تازه همراه با یک شرط بندی بزرگ روی هوش مصنوعی

با راه اندازی خانواده گلکسی اس ۲۴، سامسونگ با جسارت پایان دادن به جنگ دوربین گوشی های هوشمند در حالی که به عصر هوش مصنوعی می رود، اعلام می کند. و S24 Ultra 1300 دلاری مشعل آن برای این عصر جدید طراحی موبایل است.

اگرچه ممکن است در S24 Ultra تغییر چندانی نداشته باشد، یک به‌روزرسانی طراحی اصلی به همراه تعداد کمی از ترفندهای کوچکتر وجود دارد. حرکت به سمت قاب تیتانیومی (موجود در چهار رنگ: زرد تیتانیومی، بنفش، خاکستری و مشکی) همان کاری است که اپل برای آن انجام داد. آیفون ۱۵ پرو پاییز گذشته تفاوت بزرگ این است که، زیرا پرچمدار قبلی سامسونگ بر خلاف ساختار فولاد ضد زنگ سنگین‌تر، دارای شاسی آلومینیومی بود. آیفون ۱۴ پرووزن S24 Ultra (8.22 اونس) تا حد زیادی بدون تغییر است دستگاه پارسال (۸٫۲۵ اونس). این بدان معناست که جدا از برخی تغییرات بسیار جزئی در بافت، تعداد زیادی نشانه بیرونی وجود ندارد که حاکی از افزایش دوام S24 باشد که شامل همان استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

ارتقاهای ظریف تر شامل پنل Corning Gorilla Armor در پشت (به جای Gorilla Glass Victus 2 مانند S24/S24+ استاندارد)، حاشیه‌های نازک‌تر (۴۲ درصد باریک‌تر از قبل) و حسی باکس‌تر است. ممکن است مورد دوم چیزی نباشد که اکثر مردم متوجه آن می شوند، اما بخشی از روند مداوم سامسونگ است زیرا به سمت گوشی هایی با صفحه نمایش صاف تر حرکت می کند. در S24 Ultra، جدای از کمی گرد شدن در محیط نمایشگر آن، تقریباً کاملاً مستطیلی است. بنابراین برای همه افرادی که از صفحه نمایش با لبه های منحنی متنفرند، تبریک می گویم، شما برنده شدید.

در داخل، S24 Ultra ویژگی های a تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به همراه ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی. سامسونگ می گوید یک محفظه بخار بزرگتر نصب کرده است که تقریباً دو برابر اندازه مدل قبلی است تا به کنترل حرارتی گوشی کمک کند. صفحه نمایش Ultra نیز کمی روشن تر با حداکثر ۲۶۰۰ نیت برای صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی OLED آن ۱۲۰ هرتز است. هنوز یک اسلات ذخیره‌سازی برای قلم S Pen Ultra با سیستم اتصال مغناطیسی فنری وجود دارد و عملکرد اصلی آن تغییر نکرده است، بنابراین می‌توانید همان ورودی قلم فوق‌العاده پاسخگو را انتظار داشته باشید.

مهم است که توجه داشته باشید که تنظیمات دوربین S24 Ultra تا حد زیادی بدون تغییر است. شما هنوز یک سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارید، اما به جای لنز ۱۰x، دوربین تله فوتو S24 اکنون بر اساس سنسور ۵۰ مگاپیکسلی (از ۱۰ مگاپیکسل) با زوم اپتیکال ۵ برابر است. . سامسونگ می‌گوید این تغییر بر اساس بازخورد مشتری و الگوهای استفاده انجام شده است که نشان می‌دهد ۵ برابر بیشترین فاصله کانونی استفاده شده است. در حالی که به نظر می رسد دسترسی کلی آن کاهش یافته است، این گوشی برای دستیابی به چیزی که شرکت آن را زوم «کیفیت اپتیکال ۱۰ برابری» می نامد، استفاده می کند و در عین حال در مجموع تا ۱۰۰ برابر زوم فضایی را ارائه می دهد. در زمان محدود ما، دوربین تله فوتو Ultra حتی با فاصله کانونی کوتاه‌تر همچنان واضح به نظر می‌رسید، اگرچه مانند گذشته کیفیت تصویر به سرعت پس از ۲۰ برابر کاهش می‌یابد.

البته، زوم Ultra تنها یک کاربرد کوچک هوش مصنوعی است. کل خانواده S24 دارای مجموعه کاملی از ویژگی‌های مبتنی بر یادگیری ماشین است. مشابه آنچه در پیکسل ۸ موجود است، سامسونگ از هوش مصنوعی برای کمک به ویرایش عکس‌ها و ایجاد فیلم‌های آهسته جدید استفاده می‌کند. می‌توانید از قلم S24 Ultra (یا انگشت خود روی مدل‌های دیگر) برای کشیدن کمند در اطراف سوژه قبل از لمس و نگه‌داشتن آن استفاده کنید تا هر زمان که بخواهید آن را حرکت دهید. سپس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه تولید را فشار دهید و گوشی از هوش مصنوعی برای پر کردن عناصر از دست رفته استفاده می کند. و این فقط به جابجایی اشیا محدود نمی شود، زیرا می توانید اشیاء را حذف کنید، اندازه را تغییر دهید، دوباره ترکیب کنید و موارد دیگر.

مشابه آیفون 15 پرو، گلکسی اس 24 اولترا (پایین) دارای قاب تیتانیومی جدید است.
عکس سام رادرفورد/Engadget

برنامه عکس سامسونگ همچنین می تواند مواردی مانند سایه ها و بازتاب ها را تشخیص دهد و از شما می پرسد که آیا می خواهید آنها را از عکس خود حذف کنید یا خیر. این ممکن است برنامه مورد علاقه من از هوش مصنوعی باشد، زیرا این به ساده سازی ویرایش کمک می کند و در عین حال اصلاحات پیچیده تر را نیز فوق العاده آسان می کند. و در حالی که من فقط توانستم این را با استفاده از نمونه عکس های ارائه شده توسط سامسونگ آزمایش کنم، به طرز شگفت انگیزی کار کرد. پس از یافتن یک عکس در برنامه گالری، تنها کاری که باید انجام می‌دادم این بود که دکمه اطلاعات را فشار دهم تا لیستی از ویرایش‌های پیشنهادی را ببینم، که تقریباً بلافاصله یک تصویر متوسط ​​را به چیزی تبدیل کرد که با افتخار در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارم.

ویژگی حرکت آهسته سامسونگ نیز بسیار چشمگیر بود. این عملاً روی هر کلیپ محلی کار می کند، نه فقط فیلم های گرفته شده توسط S24. هنگام پخش یک ویدیو، به سادگی می توانید لمس کنید و نگه دارید. سپس تلفن به نرخ فریم فیلم نگاه می‌کند، آن را در چهار ضرب می‌کند (مثلاً از ۳۰ فریم در ثانیه به ۱۲۰ فریم در ثانیه) و از هوش مصنوعی برای ایجاد فریم‌های اضافی استفاده می‌کند – همه در حالت پرواز و روی دستگاه، بنابراین چیزی به ابر ارسال نمی‌شود.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های جدید S24 ویرایش‌های پیشنهادی است که در آن گوشی از هوش مصنوعی برای شناسایی و رفع خودکار مواردی مانند سایه‌ها و بازتاب‌ها در عکس‌ها استفاده می‌کند.
عکس سام رادرفورد/Engadget

هر چند این همه ترفندهای عکس نیست. S24 از قدرت های هوش مصنوعی خود برای کمک به شما در برقراری ارتباط هم بر روی تلفن، از طریق ویژگی جدید ترجمه زنده و هم به صورت متن، با بهبود تصحیح، خلاصه سازی و توانایی های تصحیح لحن استفاده می کند. در طول تماس، فعال کردن ترجمه به سادگی ضربه زدن روی یک دکمه است. از آنجا، گفتار شما را تشخیص می دهد و به طور خودکار آن را به هر چیزی که طرف مقابل صحبت می کند تبدیل می کند (یا می توانید کمی زمان صرفه جویی کنید و زبان را خودتان انتخاب کنید). مسلماً، این بدان معناست که مکالمات بیشتر طول می کشد، زیرا باید مکث کنید تا به تلفن فرصتی برای پردازش و ترجمه آنچه می گویید بدهید. اما اگر در حین سفر دچار مشکل هستید، در امتحان کردن این موضوع تردیدی ندارم.

در مورد قابلیت‌های خلاصه‌سازی S24، مشابه چیزی است که در پیکسل یا در سرویس‌هایی مانند ChapGPT، Bard و دیگران دریافت می‌کنید. می‌توانید گوشی را به یک وب‌سایت یا فایل (از جمله موارد موجود در Samsung Notes) هدایت کنید و تلفن همه چیز را به تعداد انگشت شماری از نقاط اصلی فشرده می‌کند. اما ابزار بالقوه مفیدتر، ویژگی تصحیح لحن است که علاوه بر موارد اساسی مانند برجسته کردن اشتباهات تایپی، گزینه‌هایی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا چیزها را مجدداً بیان کنید تا مثبت یا تشویق‌کننده‌تر به نظر برسند.

در حالی که قلم S-Pen سامسونگ از سال گذشته هیچ ارتقای عمده ای دریافت نکرده است، Galaxy S24 Ultra همچنان دارای یک اسلات ذخیره سازی مفید برای نگهداری ایمن آن در هنگام سفر است.
عکس سام رادرفورد/Engadget

نکته قابل توجه، از آنجایی که تعداد انگشت شماری از گزینه ها و انتخاب برای نادیده گرفتن یا اجرای موارد به دلخواه در اختیار شما قرار می گیرد، به نظر می رسد که کمتر به خودتان نظارت کنید و بیشتر شبیه به تنظیم زبان برای انتقال پیام خود به شیوه ای مؤثرتر است. راستش را بخواهید، این چیزی است که همه احتمالاً می توانند گهگاه از آن استفاده کنند، حتی اگر فقط برای جلوگیری از ارسال یک متن یا ایمیل عصبانی باشد.

یکی از جنبه‌های قدرت‌های هوش مصنوعی S24 که به صورت محلی مدیریت نمی‌شود، یک ابزار جدید دایره به جستجو است. این ویژگی که با مشارکت Google توسعه یافته است، به شما امکان می دهد هر دو متن را برجسته کنید و تصاویر قبل از ارسال پرس و جو به ابر و بازگشت نتایج. در عمل، شبیه به ترکیب جستجوی سنتی و کمک‌های جستجوی بصری مانند برنامه Google Lens در یک چیز واحد است. این یک ارتقاء خوب از نظر قابلیت استفاده عمومی است، حتی اگر در نحوه عملکرد گوشی انقلابی ایجاد نکند.

Circle to Search یک ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط Google ارائه شده است که به شما امکان می دهد به سادگی با کشیدن یک دایره در اطراف یک موضوع با انگشت خود، هم متن و هم تصاویر را جستجو کنید.
عکس سام رادرفورد/Engadget

در نهایت، به دنبال یک حرکت مشابه گوگل سال گذشته با پیکسل ۸ ساخته شد، سامسونگ اکنون هفت سال کامل سیستم عامل و به روز رسانی های امنیتی را ارائه خواهد کرد. این چیزی است که من امیدوارم از هر سازنده گوشی اندرویدی ببینم، بنابراین خوشحالم که سامسونگ اکنون در حال پیشرفت است.

دو مشکلی که من دارم این است که برای دستگاهی که از ۱۳۰۰ دلار شروع می شود، فکر می کنم طراحی S24 Ultra نسبتاً ساده است. این گوشی تنها ۶٫۸ اینچ با تعدادی سنسور و لنز دوربین در پشت است. ناگفته نماند، فکر نمی‌کنم رنگ‌های تیتانیوم خاص سامسونگ آنقدر که شرکت امیدوار است برجسته باشد.

مسئله دیگر عدم وجود Qi 2 حمایت کردن. S24 در نیمه دوم چرخه محصول دو ساله سامسونگ قرار می گیرد، به این معنی که احتمالاً تا سال آینده شاهد تغییرات بزرگی در فیس لیفت یا طراحی نبودیم. اما به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده تلفن‌های اندرویدی، بسیار ناامیدکننده است که می‌بینیم یک پرچم‌دار جدید از استاندارد شارژ بی‌سیم چند پلتفرمی فوق‌العاده مهمی استفاده نمی‌کند.

گلکسی اس 24 اولترا در چهار رنگ اصلی زرد تیتانیوم، مشکی تیتانیوم، خاکستری تیتانیوم و بنفش تیتانیوم عرضه خواهد شد.
عکس سام رادرفورد/Engadget

راستش را بخواهید، من به نوعی از ویژگی های هوش مصنوعی خوب آن متعجب شدم. در واقع مجبور شدم چندین بار جلوی خودم را بگیرم و ننویسم که چگونه یکی از آخرین ابزارهای تلفن یک سورپرایز خوشایند بود. برخلاف گوگل که بیش از یک دهه است که بر طبل یادگیری ماشینی می کوبد، تخصص سامسونگ در موبایل همیشه بیشتر احساس می کرد که بیشتر در زمینه سخت افزار است تا نرم افزار. اما سامسونگ با S24 نشان می دهد که انتقال به عصر هوش مصنوعی را به طور باورنکردنی جدی می گیرد.

این سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا از ۱۳۰۰ دلار شروع خواهد شد. پیش‌سفارش‌ها از امروز آغاز می‌شود و در Samsung.com شامل ارتقای رایگانی می‌شود که فضای ذخیره‌سازی گوشی را دو برابر می‌کند، در حالی که فروش رسمی برای ۳۱ ژانویه برنامه‌ریزی شده است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/samsung-galaxy-s24-ultra-hands-on-a-fresh-titanium-frame-combined-with-a-big-bet-on-ai منتشر شد. -۱۸۰۰۵۰۰۰۵٫html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/samsung-galaxy-s24-ultra-hands-on-a-fresh-titanium-frame-combined-with-a-big-bet-on-ai-180050005.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *