سفر با دوربین‌های بدون آینه EOS R8 و R100 کانن

دو هفته پیش داشتم به این فکر می کردم که چگونه سطح ورودی کانن را تست کنم EOS R8 و EOS R100 دوربین ها در بدبخت آب و هوای فرانسه زمانی که فکر می کردم: “هی، چرا برای تست این مدل ها تعطیلات را به یک مکان گرم تر نمی بریم؟” پس از جستجو در نزدیکترین مکان با آب و هوای ۷۵ درجه، خودم را در جزایر مطبوع قناری یافتم. معلوم شد که مکان بسیار خوبی برای عکس گرفتن نیز است، بنابراین همه چیز به خوبی جمع شده است.

قیمت هر دو دوربین بسیار متفاوت است و در حال حاضر به ترتیب حدود ۴۵۰ و ۱۳۰۰ دلار است. با این حال، آنها همچنان کم‌هزینه‌ترین دوربین‌های بدون آینه فول فریم و سنسور کراپ جدید این شرکت هستند، و کانن آنها را به‌عنوان ایده‌آل برای گردشگری و ماجراجویی به بازار عرضه می‌کند – بنابراین من متوجه شدم که این یک راه عالی برای آزمایش قابلیت‌های هر دو است.

مانند هر خریدار بالقوه، من می‌خواستم ببینم آیا آنها بهتر از یک تلفن هوشمند برای مسافرت هستند یا خیر – به ویژه اگر حسگرهای بزرگ‌تر بتوانند با عکاسی محاسباتی هوش مصنوعی یک تلفن هوشمند مقابله کنند. من همچنین به سهولت استفاده و عملکرد خودکار، انعطاف پذیری برای سواحل آفتابی یا بارهای تاریک، وبلاگ نویسی و موارد دیگر نگاه کردم. پس از امتحان کردن آنها در برخی از دیدنی ترین نقاط گرن کاناریا، متوجه شدم که یکی از آنها دوربینی است که ارزش خرید دارد و یکی، نه چندان زیاد.

عکاسی محاسباتی با گوشی هوشمند

قبل از بیان جزئیات تجربه خود با این دوربین ها، می خواهم در مورد عکاسی محاسباتی و هوش مصنوعی صحبت کنم. اکثر گوشی‌های هوشمند از این ترفندها استفاده می‌کنند، مانند گرفتن چندین عکس پشت سر هم برای گرفتن بهترین عکس یا بهبود عکس‌های در نور کم. آن‌ها اغلب عکس‌هایی با نوردهی بهتر با تراز سفیدی عالی ارائه می‌دهند. هر چند از نظر تیز کردن بیش از حد و سایر مصنوعاتی که می‌توانند جلوه‌ای مصنوعی به عکس‌ها ببخشند، هزینه‌ای باید پرداخت شود.

من این را با گرفتن چند عکس با هر دو a تست کردم پیکسل ۷a و یک دوربین در تنظیمات خودکار، همانطور که بسیاری از عکاسان سفر انجام می دهند. همانطور که فکر می‌کردم، در نگاه اول عکس‌های روی گوشی هوشمند بهتر به نظر می‌رسند، اما نگاه دقیق‌تر عکس‌های برتر از دوربین را از نظر جزئیات، دقت رنگ، رنگ پوست، سطح نویز واقعی و موارد دیگر نشان می‌دهد. من معتقدم که برای خریداران مهم است که این را درک کنند و یک ایده اساسی در مورد نحوه تنظیم تصاویر در پست داشته باشند، در غیر این صورت خرید جدید آنها ممکن است در کشو به پایان برسد.

Canon EOS R100

سفر با دوربین‌های بدون آینه EOS R8 و R100 کانن
استیو دنت برای Engadget

APS-C EOS R100 24 مگاپیکسلی به نظر می رسد که باید چیزهای زیادی را برای مسافران ارائه دهد. این لنز کوچک و سبک با وزن ۳۵۶ گرم است، بنابراین با یک لنز جمع و جور، در مقایسه با یک گوشی هوشمند بار بزرگی نیست. در عین حال، سنسور بزرگتر به طور بالقوه کیفیت برتر و انعطاف پذیری لنزهای قابل تعویض را ارائه می دهد.

اگرچه اندازه کوچک با سازش های بزرگ همراه است. هندلینگ متوسط ​​است و تنظیمات فوق العاده بصری نیستند. مایلم به شما بگویم که به جای آن فقط می توانید آن را روی صفحه کنترل کنید، اما نمایشگر به لمس حساس نیست و تقریباً برای vlogging بی فایده است زیرا در جای خود نیز ثابت شده است. منظره یاب الکترونیکی دارای بزرگنمایی کم و نسبتاً کم نور است، بنابراین استفاده از آن در زیر نور خورشید – به خصوص با عینک روی – تاسف آور است، برای مثال اگر در ساحل هستید.

این فقط یک اسلات کارت UHS-I دارد، بنابراین فضای ذخیره‌سازی نسبتاً ارزان است، اما اگر کارت دچار مشکل شود، نسخه پشتیبان نخواهید داشت. شما یک جک microHDMI برای خروجی تلویزیون به همراه ورودی میکروفون دریافت می کنید، اما جک هدفون ندارید. پورت USB-C 2.0 فقط می تواند فایل ها را انتقال دهد، دوربین را شارژ نمی کند یا به شما اجازه نمی دهد از آن به عنوان وب کم استفاده کنید.

این دوربین از باتری کوچکتر LP-E17 کانن پشتیبانی می کند، اما برای ۴۳۰ عکس مناسب با شارژ و بسیاری موارد دیگر در زندگی واقعی رتبه بندی شده است. یکی از مزایای بزرگ فلاش داخلی با جبران نوردهی برای کاهش نور است – اگرچه تنظیمات در حالت کاملا خودکار که اکثر مبتدیان استفاده می کنند محدود است.

اجرا و ویدئو

سفر با دوربین‌های بدون آینه EOS R8 و R100 کانن
استیو دنت برای Engadget

R100 عملکرد کم خونی دارد، به زبان ساده. این دوربین با حداکثر سرعت ۳٫۵ فریم در ثانیه فیلمبرداری و فوکوس می کند که کندترین در رده خود است. هنگام گرفتن عکس های RAW، حتی در حالت تک شات، احساس کندی می کند. خوشبختانه، هنگام عکس‌برداری از JPEG واکنش‌پذیرتر است.

این سنسور دارای برخی از بدترین شاترهایی است که در حالت بی صدا دیده ام. خوشبختانه، یک شاتر مکانیکی پرده اول دارد که آن را از بین می برد، و تنظیمات حالت بی صدا در جایی پنهان می شود که بسیاری از افراد هرگز آن را پیدا نمی کنند.

فوکوس خودکار تشخیص چشم فقط برای افراد وجود دارد و اگر سوژه شما به دوربین نزدیک باشد، به خوبی کار می کند. این برای عکس‌های خانوادگی و موارد مشابه خوب است، اما برای عکس‌های صریح یا خیابانی در سفرتان ایده‌آل نیست. فوکوس خودکار در نور کم نیز عالی نیست، اما در غیر این صورت نسبتاً قابل اعتماد است.

R100 برای گرفتن ویدیوی سفر عجیب و غریب خوب است، اما برای تولیدکنندگان محتوا مناسب نیست. حداکثر رزولوشن ۴K 24p است، اما با برش ۱٫۵ برابری یا ۲٫۲ برابر با تثبیت کننده الکترونیکی ارائه می شود که مزیت بوکه یک سنسور بزرگ را از بین می برد. و هیچ گزینه ای برای لاگ، ۱۰ بیتی یا هر ویژگی ویدیویی پیشرفته دیگری وجود ندارد. گفته می شود، ویدیوی ۴K نسبتا واضح است و رنگ ها خوب و دقیق هستند.

کیفیت تصویر

نقطه روشن EOS R100 کیفیت عکس است. همانطور که از Canon انتظار دارید، کیفیت تصویر با رنگ پوست گرم و رنگ‌های دقیق خارج از دوربین عالی است. همچنین به لطف سنسور بزرگ، با نویز کمی تا ISO 6400، می‌تواند عکس‌برداری در نور کم را به خوبی انجام دهد. همه این موارد به شما کمک می‌کند از کوه‌ها، ساحل، تفریحات شبانه و دیگر سناریوهای معمولی تعطیلات عکس‌های عالی بگیرید. قابلیت عکاسی با فرمت RAW در کنار شاتر مکانیکی، دلیل خوبی دیگر برای برتری این مدل نسبت به اکثر گوشی های هوشمند است. و در نهایت، فلاش داخلی وجود دارد تا به شما کمک کند حتی در محیط‌های تاریک نیز تصاویری زیبا داشته باشید.

بسته بندی EOS 100

بنابراین آیا من EOS R100 را برای سفر، به خصوص از طریق تلفن هوشمند توصیه می کنم؟ متاسفم کانن، اما نه. این برای جایگزینی یک گوشی هوشمند خوب برای جایگزینی آن بسیار ضعیف است، و در حالی که کیفیت تصویر بهتری ارائه می دهد، بسیار پیچیده است. درعوض ، من Canon را قدیمی تر پیشنهاد می کنم EOS M50 Mark IIزیرا کیفیت تصویر یکسانی را ارائه می دهد اما دارای صفحه نمایش لمسی است، کوچکتر است و همچنان گزینه های لنز خوبی را ارائه می دهد. A6100 سونی گزینه های فوکوس خودکار و ویدیو بهتری دارد و اگر می توانید کمی بیشتر هزینه کنید، R50 خود کانن همان اندازه است اما بسیار توانمندتر است.

EOS R8

سفر با دوربین‌های بدون آینه EOS R8 و R100 کانن
استیو دنت برای Engadget

همانند EOS R100، R8 کانن نیز کم‌هزینه‌ترین و ارزان‌ترین دوربین فول فریم جدید این شرکت است. این سنسور و کیفیت تصویر مشابه را به شما می دهد ۲۰۰۰ دلار EOS R6 II 700 دلار کمتر، اما برخی از سرعت، ویژگی های ویدئویی و موارد دیگر را از بین می برد.

اصلی‌ترین چیزی که در R8 وجود ندارد، تثبیت‌کننده درون بدنه است، بنابراین به کاهش لرزش لنز و الکترونیکی تکیه می‌کند – اما این در واقع برای من بسیار خوب عمل کرد. همچنین فاقد شاتر مکانیکی کامل است، اما دارای یک کرکره پرده جلویی است که کرکره نوردی را حذف می کند. EVF بسیار ساده تر است، با وضوح و بزرگنمایی کمتر.

نکته مثبت این است که صفحه نمایش بازشو مشابه R6 II دارد، به این معنی که می تواند به عنوان یک دوربین ویدیویی و سلفی توانمند عمل کند. همچنین دارای طیف مناسبی از کنترل‌های دستی، با شماره‌گیری دوگانه برای تنظیمات اصلی، طیف کاملی از تنظیمات دستی و خودکار و سوئیچ اختصاصی عکس و ویدیو است. همچنین کوچکتر و به طور قابل توجهی سبکتر از R6 II است، بنابراین گزینه سفر بهتری است.

دارای هر دو جک میکروفن و هدفون به همراه پورت microHDMI است. عکس‌ها را با سرعت بالا به کارت UHS-II می‌گیرد، اما تنها یک اسلات وجود دارد. بزرگترین سازش باتری است که همان باتری R100 است. با توجه به نیازهای انرژی اضافی سنسور بزرگتر، تنها ۲۹۰ عکس با شارژ، حداکثر و کمتر از یک ساعت فیلمبرداری ارائه می دهد.

اجرا و ویدئو

سفر با دوربین‌های بدون آینه EOS R8 و R100 کانن
استیو دنت برای Engadget

برای یک دوربین مقرون به صرفه، R8 سریع است. با شاتر پرده الکترونیکی تنها ۶ فریم در ثانیه را پشتیبانی می کند، اما می تواند در حالت الکترونیکی ۴۰ فریم در ثانیه انفجار را مدیریت کند. با این حال، شاتر غلتکی قابل توجهی وجود دارد، بنابراین برای عکس های اکشن آن را در نظر داشته باشید.

R8 از آخرین فناوری تشخیص سوژه با هوش مصنوعی Canon استفاده می کند، به این معنی که می تواند حیوانات و انسان ها را به طور دقیق ردیابی کند. همچنین دارای یک تنظیم خودکار است که به دوربین امکان می دهد سوژه را تعیین کرده و مطابق با آن دنبال کند.

من فکر می کنم فوکوس خودکار یکی از مهم ترین ویژگی ها برای عکاسی در سفر است و R8 ارائه می دهد. می‌تواند سوژه‌های مختلف را بیابد و قفل کند و آنها را به سرعت در اطراف کادر ردیابی کند. این باعث می شود که آن را نسبت به سایر مدل های اخیر مانند A7 IV سونی و نیکون Z6 II توانایی بیشتری داشته باشد. فوکوس را می توان از طریق صفحه لمسی با چشم به EVF انتخاب کرد، که به خوبی کار می کند، اما مطمئن شوید که تنظیمات “لمس و کشیدن” را در منو فعال کنید.

همچنین یک دوربین فیلمبرداری و تولید محتوا خوب است، با چند نکته. می‌توانید ویدیوهای بدون کراپ تا ۶۰p 4K بگیرید و از C-Log 3 Canon با ضبط ۱۰ بیتی و HDR PQ پشتیبانی می‌کند. ۱۲۰ فریم بر ثانیه فوق آهسته مو در ۱۰۸۰p در دسترس است. همانطور که گفته شد، رزولوشن ۴K 60p دارای مقداری ترکیب پیکسلی است، بنابراین نسبت به حالت ۳۰p وضوح کمتری دارد. فقدان تثبیت کننده درون بدن نیز باعث می‌شود که برای vlogging کمتر مفید باشد، زیرا تثبیت‌کننده الکترونیکی ۱٫۲۵ برابر محصول می‌افزاید.

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر در R8 نیز نقطه قوتی است، به خصوص برای گردشگرانی که خیلی بیشتر از چیزی که یک گوشی هوشمند می تواند ارائه دهد، می خواهند. این یک دوربین عالی برای عکاسی از مردم و مناظر، با رنگ های پوستی غنی و رنگ های دقیق است. در عین حال، سنسور ۲۴ مگاپیکسلی فول فریم در نور کم عالی است، جزئیات زیادی را ارائه می دهد و بوکه پس زمینه زیبایی را ارائه می دهد. عکاسان جدی می‌توانند عکس‌های RAW را بگیرند و همان سطح از جزئیات را که در دوربین‌های گران‌تر دیده می‌شود، دریافت کنند.

بسته بندی EOS R8

فول فریم R8 سطح مبتدی کانن قطعا ارزش سفرهای شما را دارد. کیفیت تصویر قابل توجهی را ارائه می دهد و برای سازندگان محتوا نیز عالی است. نقطه ضعف اصلی عدم تثبیت و باتری کوچک است، اما اگر یک یا دو باتری اضافی حمل کنید مشکلی ندارید. گزینه های رقیب گنجانده شده است Z5 نیکونکه کیفیت تصویر یکسانی دارد اما فوکوس خودکار و فیلم پایین‌تری دارد و اگر بیشتر به وبلاگ‌نویسی علاقه دارید، پاناسونیک اس ۵ با پول کمتر گزینه بهتری است اگر به دنبال بهترین دوربین فول فریم هیبریدی مقرون به صرفه هستید، Canon R8 یک انتخاب عالی است.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/traveling-with-canons-entry-level-eos-r8-and-r100-mirrorless-cameras-160054076.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/traveling-with-canons-entry-level-eos-r8-and-r100-mirrorless-cameras-160054076.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *