سم آلتمن و گرگ براکمن با مدیران OpenAI در حال حاضر در HQ در مذاکرات جاری بر سر بازگرداندن به کار ملاقات می کنند.

سام آلتمن، مدیرعامل تازه برکنار شده OpenAI و گرگ براکمن، رئیس‌جمهور سابق، در حال حاضر با مدیران اجرایی در دفتر مرکزی شرکت در سانفرانسیسکو ملاقات می‌کنند، زیرا بحث‌ها درباره احتمال بازگرداندن موقعیت‌هایشان ادامه دارد. اطلاعات گزارش ها. مطابق اطلاعاتمدیر عامل موقت میرا موراتی و دیگران تلاش برای بازگرداندن آلتمن به عنوان مدیرعامل را رهبری می کنند و این دو را در روز یکشنبه به دفتر مرکزی دعوت کردند. منابع گفتند که آلتمن و براکمن امروز بعدازظهر برای گفتگو حاضر شدند اطلاعات.

پس از اخراج آلتمن بدون اخطار در روز جمعه، براکمن به همراه تعداد زیادی از محققان ارشد در همبستگی از سمت خود کنار رفت. بنا بر گزارش ها، سایر کارکنان نیز متعهد شده اند که استعفا دهند و این دو را در پروژه های دیگر دنبال کنند که نشان دهنده حمایت آنها در رسانه های اجتماعی است. آستانه. وضعیت موقعیت آلتمن – و رهبری آینده OpenAI – در این آخر هفته با افزایش واکنش‌ها علیه تصمیم اولیه هیئت مدیره مشخص باقی مانده است. عصر شنبه، آستانه اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه هیئت مدیره در نظر دارد او را به عنوان مدیرعامل بازگرداند و «در اصل موافقت کرده است» که در این صورت استعفا دهد. اما، طبق گزارش ها، هیئت مدیره نتوانست به موقع تصمیم جمعی خود را بگیرد و از دست داد مهلتی که برای تصمیم گیری تعیین شده بود.

مطابق با بلومبرگاین حداقل تا حدی به این دلیل است که آنها در تلاش برای توافق بر سر اینکه هیئت مدیره چگونه خواهد بود و در صورت بازگرداندن او به سمت کار چه نقشی خواهد داشت، به دیوار آجری برخورد کرده اند. آلتمن ظاهراً می‌خواهد در صورت بازگشت، هیئت مدیره موجود از بین برود، از جمله سایر «تغییرات حاکمیتی» – از جمله عضویت برت تیلور، مدیر عامل سابق Salesforce و احتمالاً استخدام یک مدیر اجرایی مایکروسافت. بلومبرگ گزارش شده است، اگرچه دومی هنوز تصمیمی نگرفته است.

گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد دلیل برکناری آلتمن از سمت مدیرعاملی و هیئت مدیره OpenAI وجود دارد که برای آلتمن، کارکنان و سرمایه‌گذاران غافلگیرکننده بود. یک یادداشت داخلی همان روز صبح برای کارکنان فرستاده شد و توسط آنها مشاهده شد Axios گفت که تصمیم برای برکناری آلتمن در نتیجه “قطع ارتباط بین سم و هیئت مدیره” گرفته شده است. این “در پاسخ به تخلفات یا هر چیز مرتبط با اقدامات مالی، تجاری، ایمنی، یا امنیت/حریم خصوصی ما ساخته نشده است.” یادداشت از COO Brad Lightcap گفت.

گزارش شده است که آلتمن قبل از اخراج غیرمنتظره‌اش در حال جمع‌آوری کمک مالی برای یک پروژه تراشه هوش مصنوعی سفارشی با اسم رمز «دجله» بود. بلومبرگ گزارش شده است. مطابق بلومبرگ و مجله نیویورک تایمزآلتمن که قبلاً در مورد برنامه‌های خود برای سایر سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی گزارش داده بود، قبلاً ایده واحدهای پردازش تنسور سفارشی (TPU) را مطرح کرده است که رقیب NVIDIA برای سرمایه‌گذاران بالقوه در خاورمیانه است.

آلتمن همچنین به دنبال حامیانی برای تامین مالی همکاری سخت افزاری خود با طراح سابق اپل، جانی آیو بود، که برای آن با ماسایوشی سون، بنیانگذار SoftBank، تماس گرفت. منابع آگاه از بحث ها گفتند بلومبرگ آلتمن در تلاش است تا «ده‌ها میلیارد دلار» جمع‌آوری کند تا این پروژه‌ها را از کار بیاندازد.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/sam-altman-and-greg-brockman-are-meeting-with-openai-execs-now-in-ongoing-talks-over-reinstatement-212124319 منتشر شد. .html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/sam-altman-and-greg-brockman-are-meeting-with-openai-execs-now-in-ongoing-talks-over-reinstatement-212124319.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *