۸ کاربرد غیرمنتظره برای قطعات ماشین قدیمی

ماشین ها

۸ کاربرد غیرمنتظره برای قطعات ماشین قدیمی

۸ کاربرد غیرمنتظره برای قطعات ماشین قدیمی

Cihatatceken/Getty
توسط جاستین اوون/۱۹ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر EST

فرسوده شدن، فرسوده شدن، از رده خارج شدن و به طور کلی بی مصرف شدن قطعات خودرو یک واقعیت واقعی مالکیت خودرو است. مهم نیست که وسیله نقلیه شما چقدر زیبا و نو باشد، در برخی مواقع به قطعات جدید نیاز دارد. قطعاتی مانند ترمزها و فیلترها نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند، در حالی که قطعات سیستم تعلیق با مسافت کافی فرسوده می شوند. این امر منجر به ایجاد یک صنعت قطعات خودرو در ایالات متحده با ارزش بیش از ۸۰ میلیارد دلار شده است که نزدیک به نیم میلیون نفر را استخدام می کند. این بدان معناست که هزاران قطعه خودرو در قفسه‌ها در انتظار تعمیر بعدی هستند که همه چیز را از فیلترهای جایگزین گرفته تا آینه روشویی شکسته را پوشش می‌دهد. با این حال، وقتی باید چیزی را تعویض کنید، تکلیف قطعه قدیمی چه می‌شود؟

خبر خوب در مورد خودروهای قدیمی و قطعات خودرو این است که میزان بازیافت بسیار بالایی برای مراقبت از آنها وجود دارد. بیشتر آن از ماشین‌های کامل بازیافت می‌شود – تا ۷۵٪ – در پایان عمرشان، اما بازیافت ضایعات فلزی به مراقبت از قطعات جایگزین نیز کمک می‌کند. با این حال، بسیاری از قطعات، مانند دینام و کالیپر ترمز، تعمیر شده و به عنوان قطعات “مثل جدید” فروخته می شوند. استفاده مجدد از آنها برای هدف مورد نظرشان عالی است، اما گاهی اوقات، افراد راه‌های جدیدی برای تغییر کاربری قطعات برای استفاده‌های ناخواسته پیدا می‌کنند که اغلب نتایج شگفت‌آوری به همراه دارد.

با در نظر گرفتن اینکه هموطنان ما چقدر با استعداد و مبتکر می‌توانند باشند، این قطعات ماشین قدیمی به روشی مورد استفاده مجدد قرار گرفته‌اند که احتمالاً انتظارش را نداشتید.

شوخی ها

الکساندر کوندراتوف / شاتر استوک

اگر شما در معرض این ایده قرار نگرفته اید، مطمئناً باید شگفت انگیز باشد. این یک استفاده مجدد هوشمندانه، اگر نه بالقوه خطرناک، برای کیسه هوای خودرو است. چیزی که ممکن است ندانید این است که چه چیزی باعث کارکرد کیسه هوا می شود و همین عامل شوخی است.

در هنگام برخورد، خودروی شما دارای حسگرهایی در سپرها است که در صورت افزایش ضربه از مقدار معینی نیرو، فعال می شوند. هنگام فعال شدن، سنسورها سیگنالی را به کامپیوتر ارسال می کنند. سنسورهای مختلف کیسه های هوای متفاوتی را راه اندازی می کنند و این می تواند در کسری از ثانیه اتفاق بیفتد. هنگامی که کیسه هوا یک سیگنال دریافت می کند، یک جرقه زن واکنشی بین سدیم آزید و نیترات پتاسیم ایجاد می کند و باعث می شود کیسه به سرعت با گاز نیتروژن پر شود. کیسه باد شده ضربه را جذب می کند و در نتیجه از مسافران محافظت می کند.

شوخی در اینجا شامل گرفتن یک کیسه هوا و قرار دادن آن به صورت استراتژیک در داخل، به عنوان مثال، یک کوسن مبل است. با یک ماشه از راه دور و یک منبع تغذیه ۱۲ ولتی، کیسه هوا را می توان فعال کرد و باعث می شود که به سرعت باد شود و هرکسی که روی بالش نشسته است به هوا پرواز کند. شاید این را در صحنه ای از فیلم ست روگان، “همسایه ها” جاودانه دیده باشید. با این حال، این خطرناک است و به طور بالقوه می تواند باعث آسیب شود، بنابراین آن را امتحان نکنید.

برای روشن شدن خطر، این شوخی به صورت علمی آزمایش شده و ثابت شده است که می تواند کار کند، اما بدون خطر بزرگ آسیب دیدن نیست. علاوه بر این، انجام این شوخی که پاپ کورنینگ نامیده می شود، می تواند از شما شکایت کند یا متهم به جرم شود. با این حال، هنوز هم کاملاً ایمن و قانونی است که ببینید واقعاً چگونه بازی می کند این کلیپ از یک دهه پیش

پست صندوق پست

موتورها انبوهی از قطعات فلزی هستند که به گونه ای مونتاژ شده اند تا سوخت مایع را به انرژی تبدیل کنند. اینها ماشین‌های پیچیده‌ای هستند که برای ایجاد قطعات مورد نیاز به مهندسی پیشرفته متکی هستند و به چه روشی مونتاژ می‌شوند تا نتیجه مطلوب را ایجاد کنند، خواه راندمان سوخت بالا باشد یا حداکثر توان خروجی. هزاران طرح مختلف از موتورها در اندازه های مختلف وجود دارد، اما همه آنها به جز چند استثنای قابل توجه، بر برخی از اجزای یکسان متکی هستند. این قطعات شامل پیستون‌ها، میله‌ها، میل لنگ و میل بادامک هستند. هنگامی که موتور فرسوده می شود، این قطعات معمولاً کاربرد کمی دارند، اما برای ضایعات ذوب می شوند.

گاهی اوقات میل لنگ یا میل بادامک می توانند زندگی جدیدی را با هدف غیرفعال تری داشته باشند. از آنجایی که میل بادامک و میل لنگ هر دو از فولاد ضخیم و جامد ساخته شده اند، بسیار قوی هستند. این باعث شده است که برخی از سازندگان خانه مبتکر از آنها برای پشتیبانی از صندوق پستی استفاده کنند. اگرچه این موثر است، اما پویایی زیبایی شناختی ممکن است برای همه مناسب نباشد. علاوه بر این، استفاده از قطعات موتور برای پشتیبانی از صندوق پستی شما ممکن است برخلاف دستورالعمل های انجمن صاحب خانه شما باشد. اگر نه، پس شما انجام می دهید. بالاخره این صندوق پستی شماست. همچنین، این یک عمل رایج تر از آن چیزی است که احتمالاً تصور می کنید. جستجوی تصویر گوگل برای پست صندوق پستی میل لنگ، جریان بی پایانی از تصاویر را نشان می دهد.

تخت

تعیین اینکه با a چه کاری باید انجام دهید ممکن است سخت باشد وانت قدیمی یا قدیمی هنگامی که آن را فراتر از بازسازی به آن را دوباره در جاده ها. یک کامیون قدیمی را می توان به راحتی مانند هر وسیله نقلیه دیگری بازیافت کرد، اما برای برخی، کامیون های قدیمی هنوز هم چیز زیبایی هستند که باید آن ها را گرامی بدارند و صرفاً دور انداخته نمی شوند. خبر خوب برای دوستداران کامیون های قدیمی این است که تخت های این کامیون های قدیمی می توانند همچنان به عنوان تخت خواب برای شما شادی ایجاد کنند.

شخصی با تفکر بسیار مبتکر و هوشمندانه بخش هایی از الف را گرفته است وانت کلاسیک شورلت و آن را به دکوراسیون داخلی خانه برای عاشق کامیون تبدیل کرد. آنها با استفاده از قسمت پشتی کابین و قسمت در عقب کامیون، آن را به صورت تختی ساخته اند که با تخته سر و تخته پا مستقیماً از دیترویت کامل شده است. قطعات مبلمان به‌دست‌آمده یک انتخاب طراحی چشمگیر را ایجاد می‌کنند و در اتاق خواب افراد کاملاً کار می‌کنند، البته نه همه. فروشگاه Etsy برای Tailgate Customs هنوز فعال است، اما دیگر هیچ لیستی ندارد، بنابراین به نظر می رسد در حال حاضر سفارش جدیدی در دسترس نباشد.

هیچ چیز شما را از گرفتن یک پیکاپ قدیمی و ایجاد تخت خواب خود باز نمی دارد. با این حال، به عنوان یک جایگزین، فروشنده Etsy برایان باوئر ۱ تخت های ماکت فایبرگلاس با همان سبک را می فروشد که تشخیص آنها از چیز واقعی سخت است.

کمربند

کمربند ایمنی وسایل نجات دهنده ای هستند که برای سفر با هر خودرویی بسیار مهم هستند. اولین بار در سال ۱۹۴۹ ارائه شد، کمربند ایمنی اختیاری باقی ماند تا اینکه ویسکانسین اولین قانون را تصویب کرد که آنها را در اتومبیل های جدید در سال ۱۹۶۱ ملزم می کرد. ولوو اولین مهار سه نقطه ای را ایجاد کرد، اگرچه قانون فدرال تا سال ۱۹۶۸ آنها را در خودروهای جدید الزامی نکرد. امروزه، کمربند ایمنی طبیعت دوم است. . برای بسیاری از افراد، و تصور اینکه سوار ماشینی شوید بدون اینکه قبلاً خمیده شوید دشوار است. علاوه بر این، بسیاری از کسانی که در دهه ۷۰ تا ۹۰ بودند، سگک فلزی استاندارد موجود در خودروها را در تمام بخش‌های جنرال موتورز به یاد دارند. به نظر می‌رسد که این سگک‌های خاص و بیشتر امروز زندگی دومی پیدا کرده‌اند.

با جستجو در فروشگاه Etsy، می‌توانید مجموعه وسیعی از کمربندها و سگک‌های ایمنی را پیدا کنید که برای طیف وسیعی از لوازم جانبی مد طراحی شده‌اند. رایج ترین استفاده برای کمربند برای شلوار شما است. سگک های فلزی که معمولاً تا دهه ۹۰ مورد استفاده قرار می گرفتند، یک کمربند سریع آزاد کامل را ایجاد می کنند که در اکثر شرایط ثابت می شود. محصولات Etsy دست ساز هستند و شما می توانید انتظار داشته باشید که بسیاری از موارد تغییر کاربری در سایت پیدا کنید. سایر محصولات مرتبط شامل کیف های دستی ساخته شده از نوارهای کمربند ایمنی بازیافتی و سایر محصولاتی است که از سگک به عنوان بند استفاده می کنند. Hot Topic کمربندهایی مانند این را نیز می فروشد، اما احتمالاً واحدهای تولید مثلی هستند که در چین تولید می شوند. یه شرکت هم هست به اسم Sky Belts که کمربندهای ایمنی قدیمی هواپیما را با استفاده از سگک ها و بافته های اصلی هواپیما تبدیل به لوازم جانبی مد می کند.

جداول

بلوک های موتور قدیمی به ندرت پس از فرسوده شدن بیش از حد بازسازی، زندگی جدیدی پیدا می کنند. معمولاً در کوره ذوب شده و به چیزی جدید تبدیل می شود. با این حال، شاید شما یک موتور قدیمی داشته باشید که بیش از حد گرانبها است و ارزش احساسی آن مانع از هرگونه ایده در مورد کوره می شود. ظاهراً می توانید آن تکه آهن قدیمی را به یک میز تبدیل کنید.

این عمل به دلیل اینکه اساس جدولی است که بر روی آن استفاده می شود قابل توجه است تخت گاز برای بسیاری از فصول تنظیم شده است، که یک صفحه شیشه ای است که روی بلوک موتور V12 قرار دارد. در حالی که به نظر می رسد یک دکور ایده آل برای یک نمایشگاه اتومبیلرانی باشد، این روند بسیار محبوب تر از آن چیزی است که فکر می کنید. جستجوهای آنلاین برای جداول موتور، وب‌سایت‌های زیادی را نشان می‌دهد که به تبدیل بلوک‌های موتور قدیمی به جداول اختصاص داده شده‌اند، که بسیاری از آنها در eBay و Etsy فهرست شده‌اند. تا اوت ۲۰۲۳، تریلر بیاور میزی ساخته شده از فراری F10-5 V8 به حراج گذاشته شد. موتور و گیربکس را به عنوان پایه داشت، با سرسیلندرها و درپوش سوپاپ‌ها، با بوق‌های هوای ورودی که در بالای شیشه قرار می‌گرفت، گویی ورودی از آن عبور می‌کرد. آن حراج با ۱۸۵۰۰ دلار به پایان رسید، به این معنی که برخی از عاشقان فراری باید واقعاً آن میز را می خواستند.

ساعت ها

Hubcaps از دهه ۱۹۳۰ چرخ های اتومبیل ها را می پوشاند. از آن زمان، سازندگان طرح‌های پیچیده‌ای را برای روکش چرخ‌ها ایجاد کرده‌اند که با خودروهایی از طیف مختلف از مدل پایه شورلت گرفته تا بزرگ‌ترین و بزرگ‌ترین کادیلاک فروخته می‌شوند. این طرح ها به تعریف برند با آنچه روی چرخ ها بود کمک کرد. با این حال، به دلیل معرفی پلاستیک ارزان و بادوام، بسیاری از روکش های چرخ معمولی و کمتر متمایز شده اند. امروزه، بیشتر خودروهای بالاتر از سطح پایه خودروهای مقرون به صرفه با چرخ‌های آلیاژی عرضه می‌شوند که با طرح‌های متمایز ساخته شده‌اند که ظاهر کلی را مشخص می‌کند. با خروج ماشین‌های قدیمی‌تر از جاده، انبوه کلاهک‌های قدیمی‌تر باعث شده است که بسیاری از آن‌ها به ساعت‌هایی بی‌زمان‌تر تبدیل شوند.

به نظر می رسد ایجاد یک ساعت از یک hubcap یک کار بدیهی است. کلاهک بزرگ و گرد است که یک پس‌زمینه عالی برای ساعت می‌سازد. با دریل و مکانیزم ساعت با باتری ارزان قیمت، می توانید در عرض چند دقیقه یک ساعت دیواری داشته باشید. این ساعت‌ها مطمئناً جای خود را در مکان‌های خاصی مانند غارهای انسان، رستوران‌های موضوعی، گاراژها و مشاغل مرتبط با خودرو دارند. با این حال، آنها جذابیت خاصی را ارائه می دهند که به ویژه عاشقان اتومبیل های کلاسیک آن را دوست خواهند داشت. درایو دستورالعمل هایی را ارائه می دهد که چگونه می توانید خودتان را بسازید.

زمین های بازی

راجر اسپند / شاتراستاک

سالانه ۱٫۵ میلیارد لاستیک در سراسر جهان دور ریخته می شود. این مشکل بزرگی است که بسیاری از افراد سال ها برای یافتن راه حل برای آن تلاش کرده اند. بزرگترین مشکل این است که بسیاری از این لاستیک ها به مکان های دفن زباله فرستاده می شوند، سوزانده می شوند یا با گزینه های کمی برای جابجایی آنها با توجه ویژه به محیط زیست ذخیره می شوند. با انتظار میلیاردها دلار بیشتر در سال آینده و سال بعد، ما باید راه حل های خلاقانه ای برای دفع صحیح آنها پیدا کنیم.

در حالی که هرگز مشکل لاستیک استفاده شده را از بین نمی برد، برخی از آنها استفاده مجدد مفیدی برای آنها پیدا کرده اند. مواد زائد تایر از چند جهت در زمین های بازی جان تازه ای یافته است. تاب لاستیک ها از دیرباز در زمین های بازی یکی از وسایل ثابت بوده است، اما این تنها استفاده از یک تایر است. مالچ لاستیکی خرده چوب راه دیگری است که به فضاهای بیرونی مدرن راه پیدا کرده است. لاستیک های دور ریخته شده برای حذف فلز پردازش می شوند و مواد لاستیکی باقی مانده به قطعات نیمه درشت خرد می شوند تا مالچ تشکیل شود. با این حال، خطرات بهداشتی مرتبط با مواد لاستیک استفاده شده به وجود آمده است و مطالعات زیادی در مورد ایمنی آن در حال انجام است.

یک محصول جایگزین از لاستیک بازیافتی برای ایجاد یک سطح زمین بازی جامد و در عین حال انعطاف پذیر استفاده می کند. این بیشتر شبیه یک فرش لاستیکی برای فضای باز است که همچنین از لاستیک بازیافتی ساخته شده است اما پتانسیل کمتری برای قرار گرفتن در معرض سمی دارد. این مزیت انعطاف پذیر و بادوام بودن و همچنین متخلخل بودن و زهکشی مناسب را دارد.

صندل

PAITOON INSEE/Shutterstock

در آفریقا، رویه‌ای که قدمت آن به دهه ۱۹۳۰ برمی‌گردد، باعث شده است که مردم بومی از لاستیک‌های دور ریخته شده کفش درست کنند. در طول اشغال شرق آفریقا توسط ایتالیا در سال ۱۹۳۵، شورشیان اتیوپیایی در حالی که برای بیرون راندن ایتالیایی ها از سرزمین خود می جنگیدند، صندل هایی از لاستیک های مستعمل درست کردند. در سرزمینی که از نظر تاریخی فتح و اشغال شده و منابع طبیعی آن کمتر از سایر نقاط جهان است، نوآوری در برآوردن نیازهای اساسی همواره باعث ایجاد نبوغ شده است.

روش ساخت صندل تایر همچنان ادامه دارد و راهی برای از بین بردن ضایعات لاستیک و ارائه کالای مورد نیاز و ارزشمند به مردم آفریقا فراهم می کند. این صندل ها در شرق آفریقا با نام «ده هزار میلر» شناخته می شوند. آنها از لاستیک های قدیمی ترکیب شده با چرم شتری و منجوق های سنتی برای ساخت صندل هایی استفاده می کنند که با تکنیک های سنتی نیز ساخته می شوند. برای مردم فقیر این سرزمین ها، صندل های جدید می تواند معادل ۲٫۴۰ دلار به ازای هر جفت باشد، در حالی که افرادی که آنها را به کار می گیرند، می سازند. علاوه بر ایجاد کار و کمک به پاکسازی لاستیک های قدیمی، مواد استفاده شده بسیار بادوام و سخت است و صندل ها را برای راه رفتن در زمین های ناهموار و اغلب ناهموار ساوانا و مناطق بیابانی این قاره عالی می کند.


منبع: https://www.slashgear.com/1449204/unexpected-uses-old-car-parts/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *