سنسور دما در پیکسل ۸ پرو چه خبر است؟

یک دماسنج مادون قرمز برای یک گوشی هوشمند ۱۰۰۰ دلاری چیز عجیبی به نظر می رسد.

را پیکسل ۸ پرو دارای سنسور دمای مادون قرمز چرا آیا پیکسل ۸ پرو سنسور دما دارد؟

برای یک ویژگی غیرمعمول در یک تلفن پرچمدار ۱۰۰۰ دلاری، گوگل واقعاً چیز زیادی در مورد آن نمی گوید. را معرفی پیکسل ۸ پرو تقریباً گذراً به آن اشاره می کند:

و در پشت Pixel 8 Pro، یک سنسور دما جدید به شما امکان می‌دهد به سرعت یک شی را اسکن کنید تا دمای آن را بدست آورید. از آن برای بررسی اینکه آیا تابه شما به اندازه کافی داغ است تا شروع به پخت و پز کند یا اینکه شیر در شیشه شیر کودک شما در دمای مناسب است، استفاده کنید. ما همچنین برنامه‌ای را به FDA ارسال کرده‌ایم تا برنامه دماسنج Pixel را فعال کند تا دمای شما را اندازه‌گیری کند و آن را در Fitbit ذخیره کند.

هر دماسنج مادون قرمز خارج از قفسه می تواند دمای یک تابه داغ یا شیشه شیر را به شما بگوید. اما در لحظه ای که آن را به سمت یک انسان نشانه می گیرید و شروع می کنید به گفتن اینکه در حال اندازه گیری دمای بدن هستید، تبریک می گویم: این داده های پزشکی است شما یک دستگاه پزشکی کلاس II هستید و به مجوز سازمان غذا و دارو نیاز دارید.

اینجاست که کمی پیچیده می‌شود: گوگل برای خود گوشی یا حتی حسگر دما به خودی خود نیازی به مجوز ندارد. از نظر فنی، تا زمانی که از داده ها برای چیزی غیر از اعلام دمای بدن شما استفاده می کند، حتی برای خواندن دمای پوست شما نیازی به پاکسازی ندارد. (چند شرکت در حال حاضر از حسگرهای دمای مادون قرمز تعبیه شده در ساعت های هوشمند برای ردیابی خواب و پیش بینی چرخه استفاده می کنند، اما همه آنها بسیار مراقب هستند. نه تا آن اطلاعات را به عنوان دمای بدن به شما نشان دهد.)

ممکن است فکر کنید، “خوب، اما اگر فقط دمای بدنم را با آن اندازه بگیرم چه؟” در حالی که هیچ چیزی مانع از این نمی شود که امروز آن را به پیشانی خود نشان دهید، اما آن را به شما نمی گوید بدن دما، فقط دمای سطح پیشانی شما. یک چیز نیست! دماسنج مادون قرمز غیر تماسی من می گوید دمای بدن من ۹۸٫۳ درجه فارنهایت است. اما وقتی آن را به حالت سطحی تغییر می‌دهم، در همان نقطه ۹۴٫۷ درجه فارنهایت سرد هستم.

چند راه برای دریافت مجوز FDA (نه تایید) برای دستگاه‌های کلاس II وجود دارد، و گوگل به ما نمی‌گوید که به کدام مسیر می‌رود یا چه زمانی برای تأیید درخواست داده است. مجوز جدید – که اپل در همان روز به دنبال تشخیص EKG روی مچ اپل واچ بود — برای دستگاه هایی است که شبیه هیچ چیز دیگری در بازار نیستند و «به طور معقولی ایمن و مؤثر هستند».

با این حال، هیچ چیز جدیدی در مورد دماسنج مادون قرمز غیر تماسی وجود ندارد. ممکن است گوگل درخواست کرده باشد ترخیص ۵۱۰ هزاربه این معنی که شرکت ارائه می دهد مجموعه ای از داده ها در مورد دماسنجو اگر سازمان غذا و داروی آمریکا تشخیص دهد که عملکردی است، بعید است که آسیبی ایجاد کند، و اساسا مشابه دیگر دماسنج های مادون قرمز بالینی تایید شده است، برای فروش عرضه می شود. بدون این مجوز، گوگل نمی‌تواند به پیکسل ۸ پرو اجازه دهد دمای بدن شما را به شما بگوید، حتی اگر کاملاً قادر به انجام این کار باشد.

دست در دست گرفتن گوشی هوشمند  در یک صفحه سیاه، یک نیم دایره سفید نمایش داده می شود
برنامه دما از سنسور دما برای اطلاع از دمای چیزی به شما استفاده می کند. همانطور که انتظار دارید.
عکس از آلیسون جانسون / The Verge

دمای بدن شما به خوبی نشان می دهد که آیا تب دارید یا خیر، و تب نیز نشانه خوبی برای اینکه آیا شما بیمار هستید یا خیر. این اطلاعاتی است که می تواند بر نوع مراقبت پزشکی شما تأثیر بگذارد. و از آنجایی که این داده‌های پزشکی است، گوگل نیز به عنوان بخشی از فرآیند ترخیص کالا از گمرک FDA است باید نشان دهد که شیوه های حفظ حریم خصوصی داده ها با HIPAA مطابقت دارد. احتمالاً به همین دلیل است که داده های دمای بدن به جای حساب Google شما در Fitbit ذخیره می شود. داده های فیت بیت سیلو شده است و Fitbit توانایی مطابقت با HIPAA را دارد.

چیزی که هنوز مشخص نیست این است چرا گوگل یک سنسور دما را روی پیکسل ۸ پرو قرار داده است و با درخواست مجوز FDA برای استفاده از آن برای خوانش دمای بدن دچار مشکل شده است. ما از چهار سخنگوی مختلف گوگل پرسیدیم، و هر چهار نفر (به سرعت!) با یک گزینه در مورد زیر پاسخ دادند: “در حال حاضر تنها چیزی که می‌توانیم به اشتراک بگذاریم این است که یک برنامه را به FDA ارسال کردیم تا بتوانید به طور جداگانه از برنامه دماسنج ما برای گرفتن خود استفاده کنید. دمای خود را داشته باشید و سپس آن را در Fitbit ذخیره کنید.

آستانهگجت سلامتی مقیم و کارشناس ترخیص کالا از گمرک FDA، Vee Song، حدس می‌زند که داده‌های یک دماسنج بدن که توسط FDA پاکسازی شده است، می‌تواند برای پیش بینی بیماری و ردیابی چرخه، که سایر شرکت ها قبلاً با سنسورهای دمای پوشیدنی انجام داده اند. یا فقط می تواند زمینه ساز برنامه های آینده فناوری پزشکی باشد. شاید گوگل بخواهد تعداد زیادی پیکسل به سیستم های بیمارستانی بفروشد!

کل وضعیت یادآور این است سنسور دمای پوست در گلکسی واچ ۵ و ۶. سامسونگ شما را تشویق می کند که از آن به عنوان یک دماسنج بدون تماس برای بررسی دمای اشیاء خانگی استفاده کنید و از آن برای اندازه گیری تغییرات دمای پایه پوست برای ردیابی خواب و ردیابی دوره استفاده می شود. اما به صراحت نمی خواهد دمای بدنت رو بهت بده در هر دو مورد، به نظر می رسد که شرکت این حسگر را برای ردیابی دمای بدن اضافه کرده است و به دنبال کارهای دیگری است که با آن نیازی به کاغذ بازی ندارند.

مجوز FDA ممکن است کمی طول بکشد. اولین Withings ScanWatch برای نزدیک به دو سال در ایالات متحده به فروش نرسید منتظر مجوز برای EKG و ویژگی های اکسیژن خون خود بود. که گرفت ۱۶ ماه. شایان ذکر است که در حالی که ScanWatch 2 دارای سنسور دمای مادون قرمز است، Withings، مانند سامسونگ، تنها استفاده از داده ها به صورت اریب برای جلوگیری از دریافت مجوز FDA. تا جایی که من می توانم بگویم، ساعت هوشمند وجود ندارد یا تلفن هنوز پاک شده است تا داده های دمای بدن را از طریق سنسور مادون قرمز ارائه دهد، بنابراین چه کسی می داند که فاصله برای پیکسل ۸ پرو چقدر طول می کشد.

در این میان، حداقل گوشی ۱۰۰۰ دلاری شما یک ترفند مهمانی جالب دارد.


منبع: https://www.theverge.com/23903842/pixel-8-pro-temperature-sensor-fda-feature

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *