سهامداران عمده قصد دارند اپل را مجبور به افشای استفاده از هوش مصنوعی کنند

برخی از بزرگترین سرمایه گذاران اپل قرار است فردا این شرکت را تحت فشار قرار دهند تا استفاده خود از ابزارهای هوش مصنوعی را فاش کند (از طریق فایننشال تایمز).

سهامداران عمده قصد دارند اپل را مجبور به افشای استفاده از هوش مصنوعی کنند
جلسه سالانه سهامداران اپل فردا برگزار می شود و به کسانی که سهام عمده ای در شرکت دارند اجازه می دهد تا پیشنهادات خود را ارائه دهند. یکی از قطعنامه‌های پیشنهادی فدراسیون کار آمریکا و کنگره سازمان‌های صنعتی (AFL-CIO) از اپل می‌خواهد استفاده از هوش مصنوعی و هرگونه دستورالعمل اخلاقی را که این شرکت در مورد این فناوری اتخاذ کرده است، افشا کند.

این قطعنامه قرار است توسط مدیریت سرمایه گذاری Norges Bank و Legal & General، هشتمین و دهمین سهامداران بزرگ اپل، پشتیبانی شود. Norges Bank، که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری مستقل جهان را اداره می کند، در افشای رای گیری خود نوشت که هیئت مدیره اپل باید “پیامدهای اجتماعی عملیات و محصولات خود” را در نظر بگیرد. به همین ترتیب، Legal & General گفت که اپل “در مورد رویکرد خود برای مدیریت خطرات مرتبط با هوش مصنوعی اطلاعات بسیار کمی را افشا می کند.”

Legal & General با اپل برای بحث در مورد هوش مصنوعی ملاقات کرد، اما از افزایش شفافیت در مورد توسعه و استفاده از این فناوری خودداری کرد. این شرکت گفت: اپل باید در استفاده از هوش مصنوعی و فرآیندهای مدیریت ریسک خود شفاف باشد.

شرکت مشاوره سرمایه‌گذار بزرگ، Institutional Shareholder Services، سرمایه‌گذاران اپل را تشویق می‌کند تا از قطعنامه هوش مصنوعی حمایت کنند، با این استدلال که دستورالعمل‌های اپل «خطرات احتمالی ناشی از استفاده از هوش مصنوعی را مشخص نمی‌کند» و در نتیجه، «نگرانی‌هایی در مورد وجود دارد. توانایی سهامداران برای ارزیابی صحیح خطرات مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی.”

در همین حال، اپل از سرمایه‌گذاران می‌خواهد که این قطعنامه را رد کنند و ادعا می‌کند که “دامنه گزارش درخواستی بیش از حد گسترده است و می‌تواند شامل افشای برنامه‌های استراتژیک و ابتکارات مضر برای موقعیت رقابتی ما باشد.” درخواست‌های سهامداران در ایالات متحده معمولاً غیرالزام‌آور هستند، اما آنهایی که حمایت بیش از ۳۰ درصد از سرمایه‌گذاران را بررسی می‌کنند معمولاً فشار کافی بر شرکت برای اقدام وارد می‌کنند. انتظار می رود اپل در اواخر سال جاری در WWDC مجموعه ای از ویژگی های جدید هوش مصنوعی را برای دستگاه های خود معرفی کند.

برچسب ها: AAPL، هوش مصنوعی


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/27/shareholders-to-force-apple-to-reveal-ai-use/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *