سونی، کانن و نیکون قصد دارند با فناوری امضای دیجیتال در دوربین های آینده با دیپ فیک مبارزه کنند

هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ دنیای عکاسی را تکان داد، از فریب دادن داوران تا برنده مسابقات عکاسی به گسترش دیپ‌فیک‌ها با پیامدهای دنیای واقعی، مانند تصویری از یک انفجار – که اتفاق نیفتاد – در خارج از پنتاگون که باعث شد بازارها برای مدت کوتاهی افت کنند.

دیپ‌فیک‌ها می‌توانند سرگرم‌کننده باشند (پاپ با ژاکت پفی، هر کسی؟) اما همچنین می‌توان از آن‌ها برای انتشار اطلاعات نادرست استفاده کرد، و با قوی‌تر شدن تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی، تشخیص عکس‌های واقعی که آنلاین می‌بینیم از عکس‌های جعلی دشوارتر می‌شود.

اکنون بر اساس گزارشی که توسط نیکی آسیابرندهای پیشرو دوربین سونی، کانن و نیکون به دنبال رفع این مشکل با ساخت فناوری هستند که می تواند صحت تصاویر را در دوربین های جدید تأیید کند.

سال گذشته، Leica M11-P اولین دوربین با Content Credentials شد داخلی – یک امضای دیجیتالی که زمان، تاریخ و مکان عکسبرداری و اینکه توسط چه کسی گرفته شده است را تأیید می‌کند و همچنین نشان می‌دهد که آیا ویرایش‌هایی پس از عکس‌برداری انجام شده است یا خیر.

صفحه عقب Leica M11-P با منوی Content Credentials

Leica M11-P ضد AI که سال گذشته عرضه شد، اولین دوربینی بود که Content Credentials داخلی داشت. (اعتبار تصویر: آینده)

با این حال، افراد زیادی لایکا ۸۰۰۰ دلاری / ۷۰۰۰ پوندی در کیف خود ندارند و اکنون سونی، کانن و نیکون قرار است فناوری احراز هویت خود را معرفی کنند.

ما هنوز نمی‌دانیم کدام دوربین‌های جدید با فناوری ساخت‌شده از نوع Content Credentials وارد قفسه‌ها می‌شوند – اگرچه ما آن را جمع‌آوری کرده‌ایم. ۱۲ دوربین هیجان انگیز برای سال ۲۰۲۴، که ممکن است به ما ایده بدهد. در سونی A9 III راه‌اندازی سونی اعلام کرد که دوربین و دو مدل حرفه‌ای دیگر A1 و A7S III را با پشتیبانی از منشأ و اعتبار محتوا (CP2A) به‌روزرسانی می‌کند، اگرچه ما نمی‌دانیم چه زمانی و چگونه قصد دارد این کار را انجام دهد. (CP2A یک ائتلاف بین‌صنعتی است که توسط Adobe تأسیس شد و Content Credentials را معرفی کرد و شامل شرکت‌هایی مانند Nikon و Getty می‌شود.)

گزارش Nikkei Asia می‌گوید دوربین‌های آینده اطلاعات لازم را برای احراز هویت یک تصویر در رایگان و در دسترس عموم ارائه خواهند کرد. سیستم تأیید اعتبار محتوا (CAI)..

تجزیه و تحلیل: آیا امضای دیجیتال داخل دوربین کافی است؟

افزایش تعداد دوربین‌های دارای فناوری اصالت که می‌توانند تصاویر را با مهر اعتبار محتوای رسمی علامت‌گذاری کنند گام بزرگی در مسیر درست است، اما آیا کافی است؟

حتی با وجود سه تا از بزرگترین برندهای دوربین که ویژگی‌های اصالت حرفه‌ای / ضد هوش مصنوعی را پیاده‌سازی می‌کنند، نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد که این ویژگی‌ها عمدتاً برای دوربین‌های حرفه‌ای که معمولاً در دست روزنامه‌نگاران هستند، محفوظ خواهند بود.

در حالی که سازمان‌های رسانه‌ای بزرگ می‌توانند از طریق ابزار Content Credentials Verify پروتکل‌هایی را برای بررسی حقایق و احراز هویت منشأ تصاویر برای دوربین‌های فعال مانند M-11P پیاده‌سازی کنند، اکثر دوربین‌ها به درستی تأیید نمی‌شوند – از جمله دوربین‌های موجود در همه جا. در گوشی های هوشمندی مانند اپل، سامسونگ و گوگل.

نمای بالای لایکا M11-P روی میز چوبی با لنز 50 میلی‌متری f/2 متصل

افراد زیادی لایکا M11-P را در دست ندارند (اعتبار تصویر: آینده)

بزرگترین چالشی که این اقدامات راستی‌آزمایی به آن رسیدگی نمی‌کند، وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است که اطلاعات نادرست را میزبانی می‌کنند، با تصاویر جعلی که احتمالاً توسط میلیون‌ها نفر دیده و به اشتراک گذاشته می‌شوند.

من تشویق می‌شوم که برندهای دوربین قرار است امضای دیجیتال را در دوربین‌های آینده معرفی کنند و دوربین‌های منتخب موجود را با این فناوری به‌روزرسانی کنند. اما به نظر می‌رسد مدتی طول می‌کشد تا این ویژگی‌ها در مقیاس وسیع‌تری برای دوربین‌ها و تلفن‌ها، از جمله دستگاه‌هایی که توسط کسانی که به دنبال انتشار اطلاعات نادرست با تصاویر جعلی هستند، مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین مشخص نیست که آیا بازیگران بد راه هایی برای دور زدن امضای دیجیتال پیدا خواهند کرد، چه برای تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی یا برای تصاویر واقعی ویرایش شده. و در مورد توالی های چند تصویری داخل دوربین مانند کامپوزیت ها چطور؟ امیدواریم به این سؤالات پاسخ داده شود زیرا مارک های دوربین این اقدامات احراز هویت را عملی می کنند.

در حال حاضر، مبارزه طولانی با دیپ فیک تازه شروع شده است.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/cameras/photography/sony-canon-and-nikon-set-to-combat-deepfakes-with-digital-signature-tech-in-future-cameras

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *