سونی در حال حاضر بیش از ۴۶٫۶ میلیون کنسول PS5 فروخته است

سونی در مورد فروش پلی استیشن ۵ سه ماهه پرفروشی داشته است. این شرکت در سه ماهه دوم مالی خود که در ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، ۴٫۹ میلیون واحد PS5 فروخت و تعداد کل کنسول های فروخته شده را به ۴۶٫۶ میلیون رساند. این گوشی کاملاً به رقم تعطیلات سال گذشته نرسید، اما همچنان ۱٫۶ میلیون دستگاه بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ جابه‌جا شد. لازم به ذکر است، سونی به دلیل زنجیره تامین نتوانست برای مدتی طولانی تقاضا برای کنسول را تامین کند. مسائلی که صنعت فناوری را درگیر کرده بود، اما بالاخره توانست افزایش تولید سال گذشته پس از کاهش کمبود. تا جولای ۲۰۲۳، آن را اعلام کرد که قبلا داشت بیش از ۴۰ میلیون فروخته است کنسول های PS5 از زمانی که این مدل در نوامبر ۲۰۲۰ عرضه شد.

سونی برای اینکه بتواند به هدف فروش خود یعنی فروش ۲۵ میلیون واحد PS5 برای این سال مالی برسد، باید ۱۶٫۸ میلیون واحد دیگر بفروشد. با توجه به فروش تنها ۱۹٫۱ میلیون کنسول PS5 در کل سال مالی ۲۰۲۲، این رقم بسیار بزرگی است. رویترزهیروکی توتوکی، رئیس سونی، مطمئن است که هدف، چیزی است که شرکت دارد "می تواند بسیار آسان به دست آورد." این شرکت احتمالاً انتظار افزایش فروش را در زمان خود دارد مدل های کوچکتر PS5 این ماه بیرون بیایید، درست به موقع برای خرید تعطیلات مردم.

سونی علاوه بر فروش سخت افزاری خود، همچنین گزارش داده است که در سه ماهه دوم ۶۷٫۶ میلیون بازی فروخته است، اگرچه تنها ۴٫۷ میلیون بازی را عناوین اول شخص تشکیل می دهند. با این حال، به احتمال زیاد در سه ماهه آینده فروش بسیار بالاتری از طرف اول خواهد داشت Marvel’s Spider-Man 2 در ۱۱ روز اول ۵ میلیون نسخه فروخت و عملکرد پیش درآمد خود را تحت الشعاع قرار داد که ۹ میلیون نسخه در ۸۰ روز فروخت.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/sony-has-now-sold-over-466-million-ps5-consoles-102604943.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/sony-has-now-sold-over-466-million-ps5-consoles-102604943.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *