گزارش: اپل به زودی ساخت اولین آیپد پروهای OLED خود را آغاز خواهد کرد

iPad Pro اپل انتخاب ما برای این است بهترین تبلت می توانید بخرید و به زودی با افزودن فناوری OLED برای نمایشگر خیره کننده اش بهتر می شود. طبق آخرین شایعات، قرار است سال آینده این فناوری صفحه نمایش پیشرفته را دریافت کند و مدل های جدید iPad Pro از فوریه ۲۰۲۴ وارد تولید شوند.

این شایعه از Chosun Ilbo کره جنوبی می آید (نسخه ترجمه شده) که اشاره می کند که تاریخ فوریه زودتر از برنامه ریزی اولیه است. با این حال، یک بازه زمانی در اوایل سال می تواند نشان دهد که این تبلت ها در اواسط سال ۲۰۲۴، شاید مصادف با کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) در ژوئن باشد.

در حال حاضر، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی از چیزی استفاده می‌کند که اپل آن را نمایشگر Liquid Retina XDR بر اساس فناوری mini-LED می‌نامد (در حالی که مدل ۱۱ اینچی مینی LED را از دست می‌دهد). در مقایسه با OLEDپنل‌های مینی ال‌ای‌دی روشنایی و استقامت بهتری را ارائه می‌دهند، اما وقتی نوبت به نور هر پیکسل، زاویه دید و کنتراست می‌رسد، ممکن است آسیب ببینند. از آنجایی که نمایشگرهای OLED نیازی به نور پس زمینه ندارند، می توانند عمر باتری را نیز بهبود بخشند.

اپل چند سالی است که با mini-LED گیر کرده است زیرا رقبا از OLED در دستگاه های خود استفاده کرده اند. اکنون، به نظر می رسد که اپل آماده است تا ماشه را فشار دهد و به OLED روی بیاورد، که به طور بالقوه نویدبخش یک پیشرفت بزرگ برای طرفداران تبلت رده بالای خود است.

برنامه های OLED آینده اپل

گزارش: اپل به زودی ساخت اولین آیپد پروهای OLED خود را آغاز خواهد کرد

(اعتبار تصویر: اپل)

تبلت‌های آی‌پد پرو اپل تنها محصولی نیستند که طبق گزارش‌ها این شرکت به سمت نمایشگرهای OLED رفته است. به گفته راس یانگ، تحلیلگر صنعت، مک بوک پرو نیز می تواند با همین رفتار مواجه شودتی – ولی نه برای حداقل سه سال دیگر. همچنین شایعه شده است که مک بوک ایر به پنل های OLED منتقل می شود، هرچند که اینطور است تاریخ پرتاب ۲۰۲۴ قبلاً مطرح شده بود با توجه به تاخیر در مک بوک پرو بعید به نظر می رسد.

با این حال، انتظار نداشته باشید که هر دستگاه اپل این تغییر را ایجاد کند. انتظار می‌رود این شرکت صفحه‌نمایش‌های OLED را برای محصولات پرچم‌دار خود رزرو کند، بنابراین مواردی مانند iPad Air، iPad mini و iPad سطح مبتدی احتمالاً این فناوری را از دست خواهند داد.

به این دلیل که پنل‌های OLED گران هستند و گزارش Chosun Ilbo اشاره می‌کند که انتظار می‌رود قیمت آن‌ها تا سه برابر قیمت صفحه‌نمایش‌های OLED موبایل باشد. این هزینه بالا احتمالاً همان چیزی است که باعث شده اپل برای استفاده از OLED در آیپدهای خود بسیار منتظر بماند.

اما با توجه به اینکه آیپد پرو در شرف دریافت پرچم سبز OLED است، به زودی می‌توانیم نمایشگر را روی آن ببینیم بهترین آی پد حتی بیشتر از رقبای خود جلوتر است. در اینجا امیدواریم که تاخیرهای بیشتری در افق وجود نداشته باشد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/tablets/ipad-pro/report-apple-will-start-making-its-first-oled-ipad-pros-soon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *