سونی یک کنسول PS5 بازطراحی شده با درایو دیسک قابل جابجایی راه اندازی کرد. در اینجا چیزهای جدید دیگری وجود دارد

سونی یک کنسول PS5 بازطراحی شده با درایو دیسک قابل جابجایی راه اندازی کرد.  در اینجا چیزهای جدید دیگری وجود دارد

سونی در مورد نسخه جدیدی از PS5، مجهز به درایو دیسک جداشدنی و ۱ ترابایت حافظه داخلی، اعلامیه‌ای رسمی اعلام کرده است. این نوع که اغلب با نام PS5 Slim شناخته می شود، از نظر ابعاد در مقایسه با مدل موجود کمی جمع و جورتر است و به عنوان جایگزینی برای PS5 استاندارد و PS5 Digital Edition عمل می کند.

در ایالات متحده، این مدل جدید با درایو دیسک ۴۹۹٫۹۹ دلار قیمت خواهد داشت، در حالی که نسخه دیجیتال PS5 با قیمت ۴۴۹٫۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

PS5 جدید کاهش قابل توجهی در حجم کلی، بیش از ۳۰ درصد، و کاهش وزن تا ۲۴ درصد (بسته به مدل خاص انتخاب شده) نشان می دهد. سونی در این نسخه یک برآمدگی جانبی برای قرار دادن درایو دیسک معرفی کرده است که می توان آن را جدا کرد و با یک پنل جانبی جایگزین کرد.

سید شومان، مدیر ارشد ارتباطات محتوای SIE، تفاوت‌های ظریف طراحی را توضیح می‌دهد و ذکر می‌کند: “چهار پانل پوششی مجزا وجود دارد که قسمت بالایی آن یک روکش براق دارد، در حالی که قسمت پایین بافت مات خود را حفظ می‌کند.” برای کسانی که نسخه دیجیتال پایه PS5 را انتخاب می کنند، درایو دیسک Blu-ray را می توان بعدا اضافه کرد و برای خرید جداگانه با قیمت ۷۹٫۹۹ دلار (۱۱۹٫۹۹ یورو / ۹۹٫۹۹ پوند) در دسترس است.

تغییرات قابل توجه طراحی شامل دو شکاف در هر طرف و اضافه شدن دو پورت USB-C در جلو، برخلاف پورت‌های تکی USB-C و USB-A PS5 است. علاوه بر این، یک پایه افقی با این مدل جدید PS5 ارائه خواهد شد، در حالی که یک پایه عمودی جدید سازگار با تمام مدل‌های PS5 به طور جداگانه با قیمت ۲۹٫۹۹ دلار (۲۹٫۹۹ یورو / ۲۴٫۹۹ پوند GBP) فروخته خواهد شد. هر دو مدل PS5 جدید با ظرفیت ذخیره سازی ۱ ترابایتی در مقایسه با ۸۲۵ گیگابایت موجود در PS5 فعلی عرضه می شوند.

مدل جدید PS5 قرار است در ماه نوامبر در ایالات متحده عرضه شود، از طریق خرده فروشان منتخب و سایت مستقیم PlayStation سونی با قیمت ۴۴۹٫۹۹ دلار بدون درایو یا ۴۹۹٫۹۹ دلار با یک درایو در دسترس است. به گفته شومان، در ماه‌های بعدی به تدریج در سطح جهانی در دسترس خواهد بود و در نهایت پس از اتمام موجودی آن، جایگزین مدل موجود PS5 خواهد شد. در اروپا قیمت آن ۴۴۹٫۹۹ یورو برای نسخه دیجیتال و ۵۴۹٫۹۹ یورو با درایو خواهد بود، در حالی که در بریتانیا با درایو ۴۷۹٫۹۹ پوند یا برای نسخه دیجیتال PS5 389.99 پوند در دسترس است.

این اعلامیه رسمی در رابطه با مدل به روز شده PS5 به دنبال ماه ها لو رفتن و گزارش های سال گذشته است که نشان می دهد سونی قصد دارد یک PS5 با درایو جداشدنی بسازد. علاوه بر این، سونی اخیرا آخرین فروش PS5 خود را با کاهش قیمت قابل توجه در مناطق مختلف از جمله بریتانیا، آلمان، هند و سایرین به پایان رساند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/sony-launches-a-redesigned-ps5-console-with-a-removable-disc-drive-heres-what-else-is-new-13235392.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *