کمبریج قصد دارد تا تک‌شاخ‌های خود را دوبرابر کند و طرح حمایتی را برای بنیان‌گذاران برنامه‌ریزی می‌کند

کمبریج که خانه بیش از ۵۳۰۰ شرکت فناوری پیشرفته است، در میان اکوسیستم‌های دانشگاهی پیشرو در جهان است. رتبه بندی شده است این شهر به عنوان سومین قطب مهم علمی جهان در سال ۲۰۲۲ به شمار می رود ۲۳ یونیکورنز و تحت حمایت دانشگاه آن استارت آپ ها بالا کشیده اند ۳ میلیارد پوند در سرمایه گذاری تحقیقاتی

اکنون، کمبریج قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ بر اساس یک طرح جدید که با مشارکت دانشگاه‌های محلی، ارگان‌های دولتی و بازیگران صنعتی از جمله مایکروسافت و AstraZeneca رهبری می‌شود، تعداد تک‌شاخ‌های خود را دو برابر کند.

امروز اعلام شد، کمبریج را نوآوری کنید ابتکار به دنبال حمایت از رشد کسب و کار و دوبرابر کردن تعداد شرکت های چند ملیتی در این منطقه به ۴۰ شرکت خواهد بود. این ابتکار همچنین با منچستر برای تقویت نوآوری در هر دو شهر و ایجاد مراکز محلی برای تسهیل ارتباط بین محققان و کارآفرینان همکاری کرده است.

در همین حال، اوایل این هفته، دانشگاه کمبریج راه اندازی شد برنامه پرچمدار جدید برای حمایت از بنیانگذاران spinout در سفر مقیاس بندی و تجاری سازی آنها. این ابتکار سرمایه، شبکه‌ها و استعدادها را ترکیب می‌کند، در حالی که بر بنیان‌گذاران (عمدتاً فعال در عمق) تمرکز می‌کند فن آوری) که محصولات آن مشکلات مهم جهانی مانند بحران آب و هوا و پیری جمعیت را حل می کند.

بنیانگذاران انتظار می رود افرادی که به این برنامه می پیوندند در پنج سال اول بیش از ۷۰۰ میلیون پوند جمع آوری کنند.

جرارد گرچ، مدیر عامل ابتکار و مدیر عامل سابق Tech Nation گفت: کمبریج در حال حاضر برای تولید کسب و کارهای فناوری پیشرو در جهان مانند ARM Holdings، Darktrace، FeatureSpace و Healx شهرت جهانی دارد. “ایجاد مسیرهای بارور برای مبتکران برتر ما برای ارائه راه حل های تغییر دهنده بازی خود به بازار حیاتی است.”

هر دوی این برنامه ها هوای تازه ای برای دولت بریتانیا است که جاه طلبی آن برای تبدیل کمبریج به “پایتخت علمی اروپا” با مجموعه ای از موانع روبرو بوده است.

در اوایل سال جاری، مایکل گوو، وزیر مسکن، در پاسخ به مشکلاتی که رشد شهر را به تعویق می‌اندازد، از طرح ۵ میلیون پوندی “طرح کمبریج ۲۰۴۰” رونمایی کرد. اما این طرح بوده است مانع شد نه تنها با مخالفت محلی با ساخت و ساز مسکونی، بلکه به دلیل ناکافی بودن زیرساخت های آب و حمل و نقل.

لرد دیوید ویلتز، رئیس Innovate Cambridge، “کمبریج باید رشد فناوری پیشرفته خود را فراهم کند.” گفت فایننشال تایمز خبر خوب این است که در حال حاضر در سیستم برنامه ریزی قرار دارد.


منبع: https://thenextweb.com/news/cambridge-double-unicorns-support-scheme-for-founders

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *