سیرا اسپیس زیستگاه فضایی بادی خود را منفجر کرد – و این چیز خوبی است

در فضا، اگر یک زیستگاه فضایی بادی را منفجر کنید، صدای جیغ آن را خواهید شنید؟

فضای سیرا زیستگاه فضای بادی آن را منفجر کرد برای آزمایش میزان فشاری که می تواند تحمل کند. LIFE که برای محیط انعطاف پذیر یکپارچه بزرگ نامیده می شود، از “کالاهای نرم” یا پارچه های بافته شده تشکیل شده است که پس از باد شدن مانند یک ساختار سفت و سخت عمل می کنند.

این آزمایش بر روی پوسته فشار LIFE متمرکز شد، که قرار است زیستگاه را بدون توجه به فشاری که تجربه می کند، دست نخورده نگه دارد. این لایه از تسمه‌های وکتران (همان ماده‌ای که برای مریخ‌نوردها استفاده می‌شود) تشکیل شده است که «در هنگام باد کردن در مدار از فولاد قوی‌تر می‌شود» و دیگر پارچه‌های با استحکام بالا.

با پشتیبانی ناسا، هوا را فراتر از سطح توصیه شده ۶۰٫۸ psi پمپاژ کرد تا اینکه کل چیز به حالت کابوم درآمد. (پایان انفجاری در فیلم زیر در ساعت ۵:۵۵ شروع می شود.)

این شرکت هوافضا در حال آزمایش این است که چگونه LIFE با دوام می تواند یک بار در شرایط سخت فضا قرار گیرد و آزمایش های بیشتری را در طول سال برنامه ریزی می کند که سایر قسمت های سازه را ارزیابی کند.

اگر تمام تست‌ها را پشت سر بگذارد، LIFE می‌تواند خود را در ماموریت‌های فضایی بیابد. سیرا اسپیس گفت LIFE را می توان به راحتی در یک موشک قرار داد و “به اندازه یک آپارتمان سه طبقه” باد کرد. قرار دادن چندین واحد مدولار LIFE در کنار هم یک پردیس فضایی برای زندگی و کار ایجاد می کند که بزرگتر از ایستگاه فضایی بین المللی است.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/22/24047219/sierra-space-inflatable-habitat-test-nasa

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *