Google Podcasts بعد از مارس از بین می‌رود — اما جایگزین‌هایی وجود دارد

گوگل از ۲ آوریل برنامه پادکست خود را به نفع YouTube Music متوقف می کند. می‌توانید به YouTube Music یا برنامه دیگری بروید — ما چند پیشنهاد داریم.

و دیگری گرد و غبار را گاز می گیرد – این بار، این پادکست گوگل است، که به نفع YouTube Music متوقف می شود.

در سال ۲۰۱۸، گوگل سرویس Play Music خود را به YouTube منتقل کرد و در حالی که برخی از مردم احساس کردند که این یک بهبود استدیگران خیلی هیجان زده نبودند. باید بگویم که من خودم را جزو این دومی ها می شمارم. من معمولاً به جای تماشای موسیقی خود به آن گوش می‌دهم، و رابط YouTube Music هیچ نوع بهبودی پیدا نکردم.

اکنون همانطور که تمایل دارد انجام دهد، گوگل تصمیم گرفته است یکی دیگر از برنامه های خود را حذف کند و در عوض آن ویژگی ها را به سرویس دیگری اضافه کند. سپتامبر گذشته ایمیلی را برای کاربران ارسال کرد که این انتقال را اعلام کرد و اکنون ابزار دیگری را ارسال کرده است که به شما امکان می دهد اشتراک خود را به YouTube Music منتقل کنید یا آن را به فایلی صادر کنید که می تواند در برنامه های دیگر آپلود شود. بعد از ۲ آوریل ۲۰۲۴ نمی‌توانید از برنامه Google Podcasts استفاده کنید، و دیگر نمی‌توانید اشتراک‌های خود را پس از ژوئن منتقل یا صادر کنید.

من Google Podcasts را دوست دارم – دوست داشتم. ساده، آسان برای پیمایش، و، خوب، راحت بود. من حتی شروع کردم به استفاده از آن به جای برنامه پادکست قدیمی Stitcher – که متأسفانه نمی توانم به آن برگردم زیرا اینطور بود در ۲۹ آگوست ۲۰۲۳ توسط مالک SiriusXM بسته شد. بنابراین اکنون، من باید به دنبال چیز جدیدی باشم.

آنچه در زیر می آید برداشت های من از چند برنامه پادکست محبوب تر است که در حال حاضر برای تلفن های اندرویدی موجود است. تا کنون، از آنهایی که من امتحان کرده‌ام، Pocket Casts و AntennaPod متمایز هستند. ویژگی های Spotify نیز بسیار خوب است. اگر نمی‌توانید از YouTube Music استفاده کنید، یکی از این موارد باید مناسب باشد.

قالب های جیبی

صفحه موبایل لیستی از سه پادکست را نشان می دهد.
در Pocket Casts، می‌توانید نحوه مشاهده پادهای مشترک خود را انتخاب کنید.
صفحه پادکست برای رمزگشا با Nilay Patel با جلد آلبوم در بالا و کنترل‌های پخش در پایین.
نسخه رایگان Pocket Casts انواع ویژگی ها و داده ها را بدون تبلیغات ارائه می دهد.

وقتی شروع به تحقیق در مورد برنامه‌های پادکست کردم، برنامه‌ای که همیشه نامش به‌عنوان اولین کسی که آن را امتحان می‌کرد مطرح می‌شد، Pocket Casts بود. (یکی از همکاران من اینجا در آستانهوقتی شنید که من دارم این مقاله را می نویسم، نظر داد: «بازی های جیبی دیروز، بازیگران جیبی امروز، بازیگران جیبی برای همیشه.») تاریخچه جالبی دارد: در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد، به همراه سایر گروه های رسانه ای عمومی به NPR فروخته شد. ۲۰۱۸، و متعاقباً توسط Automattic (مالک WordPress.com) در سال ۲۰۲۱ خریداری شد. برنامه‌های تلفن همراه آن اکنون منبع باز هستند.

پس از نصب Pocket Casts، بلافاصله متوجه شدم که چرا آنقدر مورد علاقه بود. نسخه رایگان نرم و نرم و پر از ویژگی های مفید است. صفحه اصلی پادکست های مشترک شما را به صورت فهرست یا شبکه نمایش می دهد. اگر تعداد بازیگران زیادی برای مشاهده فوری دارید، می‌توانید فیلترهایی را برای گزینه‌هایی مانند در حال انجام، ستاره‌دار یا تاریخ انتشار اضافه کنید. می‌توانید صدای خود را ۳۰ ثانیه پیش ببرید یا ۱۰ ثانیه از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید، یک صف از آنچه در مرحله بعد گوش دهید (در درایوهای طولانی بسیار مفید است) ایجاد کنید، و اگر اصلاً کنجکاو هستید، آمار مدت زمان را ببینید. گوش داد. می‌توانید قسمت‌ها را (به صورت دستی یا خودکار) دانلود کنید، آن‌ها را در فهرست پخش قرار دهید، یک تایمر خواب تنظیم کنید، قسمت‌ها را به‌عنوان پخش‌شده علامت‌گذاری کنید، و آن‌ها را بایگانی کنید تا از مسیر خارج شوند.

موارد دیگری که قابل ذکر است عبارتند از توانایی تنظیم سرعت پخش، افزایش حجم صداها و حذف مکث بین کلمات بدون اینکه به نظر غیرطبیعی برسد. همچنین بین پلتفرم‌ها همگام‌سازی می‌شود، بنابراین می‌توانید در Android، Mac، iPad، iPhone یا Windows گوش دهید و جایگاه خود را حفظ کنید.

به عبارت دیگر، این یک برنامه پادکست قوی و کاملاً فکر شده با گزینه های زیادی است – بنابراین بله، ارزش تبلیغات شفاهی خوبی را دارد. و صبر کنید، موارد بیشتری وجود دارد: بدون آگهی است. نسخه پولی، Pocket Casts Plus، قابلیت سازماندهی پادکست های شما را در پوشه ها، دسترسی به برنامه های دسکتاپ، و ۲۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری، از جمله ویژگی های دیگر، با قیمت ۳٫۹۹ دلار در ماه یا ۳۹٫۹۹ دلار در سال، با یک ماه آزمایش رایگان اضافه می کند. اگر به عنوان حامی ثبت نام کنید، ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی و دسترسی زودهنگام به ویژگی ها با ۹٫۹۹ دلار در ماه یا ۹۹٫۹۹ دلار در سال دریافت می کنید.

Castbox

صفحه کتابخانه من با سه جلد پادکست و چهار آیکون در پایین.
چهار تب در پایین صفحه امکان دسترسی به کتابخانه شما و یک صفحه بحث را فراهم می کند.
برنامه تلفن همراه با تبلیغات Google در بالا و کنترل‌های پادکست در زیر.
جلد پادکست اغلب توسط یک تبلیغ گوگل پنهان می شود.

Castbox یک برنامه تبلیغاتی است که دارای یک صفحه اصلی شلوغ است که به طور مداوم پادکست های مختلف را تبلیغ می کند. می توانید پادکست های مورد نظر خود را از طریق کادر جستجو در بالا جستجو کنید. از نتایج، اضافه کردن پاد به لیست پخش خود آسان است. (به محض انجام این کار، چند پیشنهاد “شاید دوست داشته باشید” دریافت خواهید کرد که تا آنجا که من می توانم بگویم ارتباط چندانی با انتخاب من نداشت.) متوجه شدم که به طور ناخواسته در چندین پادکست در افتتاحیه مشترک شده ام. صفحه و آن دانلود خودکار به طور خودکار فعال شد. ناراحتی جزئی دیگر: اگرچه Castbox دارای یک ورود به سیستم ایمیل است، اما هیچ راهی برای ثبت نام با استفاده از ایمیل شما وجود ندارد – اگر قبلاً ثبت نام نکرده اید، فقط می توانید از طریق حساب Google، Facebook، Twitter یا Line وارد شوید.

چهار تب در پایین صفحه وجود دارد. Discover جایی است که می‌توانید پادکست‌ها را پیدا کرده و اضافه کنید. انجمن یک شبکه اجتماعی برای بحث در مورد پادکست های مختلف است، و با نگاهی کوتاه، بهتر است از آن چشم پوشی کرد، مگر اینکه از نوع تفسیر موجود در توییتر / X امروز لذت ببرید. تنظیمات شخصی شماست.

در نهایت، کتابخانه جایی است که پادکست های مشترک خود را پیدا خواهید کرد. از اینجا می توانید به دانلودها، قسمت های جدید و موارد دلخواه خود بروید. مجموعه ای معقول از ویژگی ها وجود دارد: می توانید ۱۰ ثانیه به عقب یا جلو بروید، یک تایمر خواب تنظیم کنید، و یک قسمت را برای قسمت بعدی انتخاب کنید. اما هشدار دهید: در برخی موارد، شما فقط برای چند ثانیه جلد پادکست را خواهید دید. پس از آن، توسط یک تبلیغ گوگل پوشش داده می شود.

اگر می‌خواهید از شر تبلیغات خلاص شوید، اشتراک‌های نامحدود داشته باشید (نسخه رایگان به ۱۰۰ عدد محدود است)، و افکت‌های پخش مختلف برای پادکست‌های مختلف تنظیم کنید، از جمله ویژگی‌های دیگر، هزینه آن ۱۹٫۹۹ دلار در سال، ۷٫۹۹ دلار در سه ماهه یا ۳٫۹۹ دلار است. یک ماه.

PodBean

صفحه موبایل با آگهی در بالا، دکمه های سبز رنگ بعدی، یک کپی از جلد پادکست Decoder در زیر.
PodBean جستجوی پادکست های جدید را آسان می کند.
صفحه با عنوان
PodBean کنترل های پادکست استاندارد را ارائه می دهد.

وقتی به وب‌سایت آن نگاه می‌کنید، واضح است که PodBean بیشتر یک برنامه برای پادکست‌ها است تا شنوندگان پادکست. هنوز هم یک اپلیکیشن موبایل مفید دارد. این برنامه با انواع پادکست‌های نمونه بارگذاری می‌شود، که سه مورد از آنها قبلاً برای شما بررسی شده‌اند (و به راحتی تیک آن‌ها را بردارید). نسخه رایگان تبلیغات را در بالای صفحه اصلی نشان می دهد، اما هیچ تبلیغی در صفحه اصلی هر پادکست وجود ندارد.

همچنین تعدادی ویژگی خوب وجود دارد. برای مثال، می‌توانید زبان رابط را تغییر دهید، دانلودهای پخش‌شده را به‌طور خودکار حذف کنید و قسمت‌های دانلود خودکار را از پادکست‌های خاص حذف کنید و اگر ناگهان متوجه شدید فضای خالی شما تمام شده است (برنامه رایگان در مجموع پنج ساعت اجازه می‌دهد)، پاک کنید. ذخیره سازی شما

اگر می‌خواهید صفحه اصلی خود را به صفحه «دنبال کردن» تغییر دهید، می‌توانید اشتراک Podbean Unlimited Audio را با قیمت ۱۰۸ دلار سالانه یا ۱۴ دلار در ماه دریافت کنید. این همچنین تبلیغات نمایشی را حذف می کند و فضای ذخیره سازی نامحدودی را در اختیار شما قرار می دهد.

معتاد به پادکست

صفحه با پادکست در بالا، همراه با چندین نماد، سه جلد پادکست در زیر آن، و یک آگهی تبلیغاتی در پایین.
Podcast Addict یک رابط تمیز با تبلیغات در پایین صفحه ارائه می دهد.
صفحه با توضیحات پادکست همراه با دو دکمه، یکی با برچسب بررسی پست و دیگری حریم خصوصی.
شما می توانید بررسی خود را از هر پادکست ارسال کنید.

مانند Castbox و PodBean، اولین صفحه ای که در Podcast Addict با آن برخورد می کنید، بسیار شلوغ است، با تغییر تبلیغات در بالا و انواع پادکست های پیشنهادی در زیر. می توانید پادکست های مورد علاقه خود را جستجو کنید و از لیست حاصل انتخاب کنید (خوب است، بلافاصله از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید قسمت های خود را پخش کنید یا دانلود کنید). همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر روی انتخابی ضربه بزنید و از آنجا مشترک شوید.

Podcast Addict طیف گسترده ای از ویژگی های شخصی سازی را مستقیماً ارائه می دهد. به عنوان مثال، تنظیمات هر پادکست به شما این امکان را می دهد که نه تنها آن را به روز نگه دارید، بلکه URL پادکست را ویرایش کنید، نام پادکست را ویرایش کنید، آثار هنری پادکست را لغو کنید یا آن را در لیست های پادکست خود اولویت بندی کنید. شما حتی می توانید زنگ هشدار تنظیم کنید. به عبارت دیگر، این برنامه برای هرکسی که می‌خواهد با اشتراک‌های پادکست‌های خود واقعاً سرگرمی کند، طراحی شده است – و در حالی که شامل تبلیغات می‌شود، آن‌ها عمدتاً خارج از مسیر هستند و به پایین صفحه محدود می‌شوند.

برای خلاص شدن از شر تبلیغات، می توانید ۶٫۹۹ دلار یکبار پرداخت کنید. همچنین یک نسخه Premium با قیمت ۹۹ سنت در ماه یا ۹٫۹۹ دلار در سال وجود دارد که ویجت لیست پخش را اضافه می کند و به شما امکان می دهد صفحه باز خود را از جمله ویژگی های دیگر انتخاب کنید.

آنتن پاد

صفحه با تام، سپس دو جلد پادکست در زیر گوش دادن ادامه دهید، سپس کلمات See what's new و Get شگفت‌زده، سپس سه جلد پادکست.
صفحه اصلی AntennaPod پادکست های مشترک شما را نشان می دهد.
صفحه تاریک شده با منوی بازشو که دو ستون از کلمات مانند پخش / پخش نشده و مکث / متوقف نشده را نشان می دهد.
می توانید فید پادکست خود را با استفاده از تعدادی معیار فیلتر کنید.

AntennaPod یک برنامه منبع باز و داوطلبانه است. در نتیجه، ساده است، به سادگی قالب بندی شده است و ویژگی های جالبی را ارائه می دهد. یک منوی جانبی پاپ‌این به شما امکان می‌دهد پادکست را به لیست خود اضافه کنید، صف خود را ببینید، قسمت‌های اخیر را بررسی کنید و همه اشتراک‌های خود را مشاهده کنید.

هنگامی که اشتراک‌های خود را تنظیم کردید، صفحه اصلی گزینه‌هایی برای ادامه گوش دادن به پادکست‌هایی که قبلاً شروع کرده‌اید دارد، به شما امکان می‌دهد هر قسمت جدیدی را ببینید، یا از «غافلگیر شوید» برای دسترسی به یک قسمت تصادفی استفاده کنید. همچنین می توانید آخرین قسمت های مشترک شده را دانلود کنید یا دانلودهای خود را مدیریت کنید.

برای رفتن به صفحه پادکست برای هر یک از پادکست های مشترک خود روی جلد ضربه بزنید. در آنجا می‌توانید آخرین قسمت را پخش یا دانلود کنید. سه دکمه در بالا به شما امکان می دهد اطلاعات بیشتری در مورد سایت دریافت کنید و قسمت ها را با روش های مختلفی فیلتر کنید (پخش شده یا پخش نشده، دانلود شده یا دانلود نشده، متوقف شده یا متوقف نشده و موارد دیگر). همچنین تعدادی تنظیمات جالب مانند امکان تغییر نام کاربری برای پادکست‌های خاص (در صورتی که از گوش دادن به آن عصبی هستید)، برچسب‌گذاری، سرعت پخش، و امکان رد شدن خودکار مقدمه و تیتراژ پایانی وجود دارد. و می‌توانید آمار زمان پخش، قسمت‌های دستگاهتان و فضای استفاده شده را دریافت کنید.

به عبارت دیگر، در حالی که Pocket Casts در میان بسیاری از شنوندگان مورد علاقه شناخته شده است، AntennaPod نیز ممکن است ارزش یک عکس را داشته باشد.

Spotify

صفحه نمایش کاور و رمزگشای کلمات با Nilay Patel، با ابتدای توضیح زیر آن، a
صفحات پادکست Spotify اطلاعات زیادی را نشان می دهد.
صفحه با دکمه هایلایت شده پادکست ها و نمایش ها، و لیستی از پادکست ها در زیر، کتابخانه شما را انتخاب کرد.
کتابخانه شما باید برای نمایش فقط پادکست فیلتر شود. در غیر این صورت، کتابخانه موسیقی شما نیز نشان داده خواهد شد.

در حالی که همه برنامه‌های دیگر فهرست‌شده در اینجا، برنامه‌های پادکست اختصاصی هستند، نادیده‌انگیز بود که به Spotify اشاره نکنیم – به خصوص که، تقریباً در همان زمانی که Google اعلام کرد پادکست‌ها را تنظیم می‌کند، Spotify اعلام کرد که افزودن ویژگی های جدید مخصوص پادکستاز جمله قابلیت‌های رونوشت اضافی، فصل‌هایی که به شنوندگان امکان می‌دهد آسان‌تر در میان بازیگران مرور کنند، و محتوای اضافی در صفحات پادکست. (البته بیشتر این موارد به نحوه کدگذاری یک پادکست توسط سازندگان آن بستگی دارد.)

در حالی که من از Spotify برای گوش دادن به موسیقی استفاده کرده ام، تا کنون از آن برای پادکست استفاده نکرده ام. دکمه‌ای در بالای صفحه اصلی برنامه Android شما را به پادکست و نمایش می‌برد، جایی که مجموعه‌ای از پخش‌های پیشنهادی وجود دارد. یک دکمه جستجو در پایین وجود دارد. روی آن ضربه بزنید و می‌توانید پادکست‌های پیشنهادی را مرور کنید یا جستجو کنید. هنگامی که پادکست مورد نظر خود را پیدا کردید، (نسخه اشتراک Spotify) را دنبال می کنید.

هر صفحه پادکست به شما امکان می دهد قسمت های خاصی را به لیست پخش خود اضافه کنید، آن قسمت را دانلود کنید، اعلان قسمت های جدید و سایر ویژگی ها را دریافت کنید. تنظیمات هر کدام به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که آیا یک قسمت را به طور خودکار دانلود کنید یا همه قسمت های گذشته را به عنوان پخش شده علامت گذاری کنید. در صفحه Now Playing هر پادکست، می‌توانید ۱۰ ثانیه پشتیبان‌گیری کنید، ۳۰ ثانیه به جلو بروید، سرعت را تغییر دهید یا بخش‌های بی‌صدا را اصلاح کنید. و همانند Pocket Casts، Spotify بین پلتفرم‌ها همگام‌سازی می‌شود.

به طور خلاصه، Spotify مجموعه نسبتاً چشمگیری از ویژگی های پادکست دارد – با این حال، اگر می خواهید آنها را از بین تمام موسیقی های موجود در کتابخانه Spotify خود انتخاب کنید، همچنان باید پادکست ها و نمایش ها را مشخص کنید.

طرح Premium Spotify گوش دادن به موسیقی آفلاین را اضافه می کند (می توانید پادکست ها را در طرح رایگان بارگیری کنید)، تبلیغات را حذف می کند و کیفیت صدا را افزایش می دهد. ۱۰٫۹۹ دلار در ماه برای افراد، ۵٫۹۹ دلار در ماه برای دانشجویان، ۱۴٫۹۹ دلار در ماه برای دو حساب و ۱۶٫۹۹ دلار برای حداکثر شش حساب، از جمله Spotify Kids، هزینه دارد.

البته، اگر فکر می‌کنید استفاده از یک برنامه برای پادکست، موسیقی و سایر رسانه‌ها یک مزیت محسوب می‌شود، ممکن است بخواهید منتظر بمانید و ببینید آیا YouTube Music واقعاً برای شما کار می‌کند – مگر اینکه قبلاً از Spotify استفاده کرده باشید. اما اگر تمایل بیشتری به استفاده از یک برنامه پادکست فردی دارید و می‌خواهید از تبلیغات و پرداخت اجتناب کنید، ممکن است Pocket Casts یا AntennaPod ارزش امتحان کردن را داشته باشند.

به‌روزرسانی در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴، ساعت ۵:۰۵ عصر به وقت شرقی: این مقاله در ابتدا در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر شد و برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد غروب آفتاب برنامه پادکست Google به‌روزرسانی شده است.


منبع: https://www.theverge.com/23891397/google-podcasts-youtube-spotify-alternatives-pocket-casts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *