شاتر سراسری رعد و برق سونی A9 III با کاهش کیفیت تصویر همراه است

چه زمانی سونی A9 III را معرفی کرد در ماه نوامبر، نوع جدید حسگر آن با «شاتر جهانی» و عملکرد پیشرو در صنعت، سرفصل اخبار را به خود اختصاص داد. این دوربین بدون آینه فول فریم برای عکاسی حرفه ای از حیات وحش و ورزش، نوید عکاسی پشت سر هم بدون اعوجاج و ۱۲۰ فریم در ثانیه با کیفیت کامل به صورت خام و JPEG با فوکوس خودکار ۷۵۹ نقطه ای پیوسته، و همچنین سرعت همگام سازی فلاش فوق العاده سریع را می دهد. ذهن درگیر شد.

سونی دوباره مرزها را در بزرگترین نوآوری سخت افزار دوربین در سال ۲۰۲۳، در چیزی که می تواند یکی از آن ها باشد، در پیش می گیرد. بهترین دوربین های حرفه ای همیشه که برای زندگی در میدان های مطبوعاتی در بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان تعیین شده است. با این حال، هنگامی که گرد و غبار نشست و مشخصات دوربین مورد بررسی قرار گرفت، یک سوال مهم مطرح شد – کیفیت تصویر چطور؟

من در ماه نوامبر در مراسم معرفی محصول شرکت کردم و یک جلسه کوتاه داشتم دستی A9 III با یک نسخه پیش تولید، عکسبرداری تعدادی از صحنه های اکشن از ورزشکاران حرفه ای در پیست در حال انجام با مانع و پرش طول، به علاوه یک مرکز تمرینی عرق در داخل سالن برای بوکسورها. برداشت های اولیه من بسیار مثبت بود، اما تقریباً زمان کافی برای دانستن اینکه دوربین های پرچمدار چگونه واقعی هستند، نبود.

قبل از آزمایش عمیق خود TechRadar، DPReview به تازگی اولین یافته های آزمایشی استودیویی خود را منتشر کرده است از A9 III تولید کامل. هشدار اسپویلر – به نظر می رسد که کیفیت تصویر در سرعت بی سابقه A9 III تغییری ایجاد می کند.

با عرض پوزش سونی، DPReview مخالف است

شاتر سراسری رعد و برق سونی A9 III با کاهش کیفیت تصویر همراه است

یک سکانس ۶۰ فریم بر ثانیه از پرش یک ورزشکار المپیکی از روی مانع در مسیر مسابقه، که با ISO 5000 با نسخه پیش تولید سونی A9 III گرفته شده است. (اعتبار تصویر: آینده)

نوع جدید سنسور – حداقل برای یک دوربین بدون آینه – همه پیکسل های سنسور را به طور همزمان می خواند و اعوجاج “شاتر غلتکی” در عکس ها و فیلم ها را که می توانید با سنسورهای الکترونیکی استفاده شده برای عملکرد عالی در اکثر دوربین های دیگر دریافت کنید، حذف می کند. چه در حال عکاسی از سوژه‌های سریع یا ردیابی اکشن‌های پرسرعت باشید، هیچ اعوجاج ناخوشایندی در عکس‌ها و ویدیوهای شما وجود ندارد.

بر روی کاغذ، A9 III یک دوربین رویایی برای عکاسان حرفه ای ورزش و حیات وحش است. با این حال، سنسور آن طراحی پیچیده‌تری دارد و ظرفیت کمتری برای نور دارد که می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر کیفیت تصویر، یعنی محدوده دینامیکی و عملکرد ISO داشته باشد. اینها اشکالاتی هستند که سونی می گوید آنها را برطرف کرده است، اما به نظر می رسد یافته های DPReview A9 III چیز دیگری را بیان می کند.

A9 III دارای ISO پایه ۲۵۰ است، در حالی که سلف آن، A9 II، ISO 100 است، بنابراین حداکثر محدوده دینامیکی A9 II قدیمی تر و همچنین رقبایی مانند Nikon Z9 بهتر است. با این حال، مردم A9 III را نمی‌خرند تا عکس‌های منظره‌ای با جزئیات بسیار بالا در ISOهای پایین بگیرند، بلکه برای سرعت در این کار هستند و برای سرعت به ISO بالا نیاز دارید.

سکانس تیراندازی یک ورزشکار المپیکی در حال پریدن از روی مانع در مسیر مسابقه در شب

دنباله ای با سرعت بالا و بدون تحریف با یک پیش تولید سونی A9 III گرفته شده است (اعتبار تصویر: آینده)

تست های مقایسه ای DPReview برای A9 III در پایه ISO 250 مطلوب است و در مقابل A9 II و نیکون Z9 در تصاویر مشابه برای مشابه با این حال، زمانی است که ISO را افزایش می‌دهید – برای مثال تا ISO 6400 که برای عکاسی در نور کم یا برای سرعت‌های شاتر فوق‌العاده‌ای که A9 III دارد، تا ۱/۸۰۰۰۰ ثانیه – این نویز در A9 III آشکارتر از کامل می‌شود. رقبای فریم

DPreview می گوید که این تفاوت در حدود ۱EV است، مشابه تفاوت معمول بین دوربین های فول فریم و APS-C. به زبان ساده، نویز (دانه) بیشتری در تصاویر A9 III در ISO 6400 وجود دارد که بر جزئیات و محدوده دینامیکی تأثیر می گذارد.

توصیف عملکرد ISO بالای دوربین فول فریم A9 III به‌عنوان «شبیه APS-C» کمی سخت است، و به ویژه برای کسانی که به‌طور اجتناب‌ناپذیر زیر نورافکن‌های سالن عکاسی می‌کنند، به پرچمدار جدید کمک می‌کند. به شب

آیا A9 III سلطنت خواهد کرد؟

Sony A9 III بدون لنز روی سطح سفید بازتابنده وصل شده است

(اعتبار تصویر: آینده)

ما نمی توانیم به طور کامل اعدادی را که در مورد A9 III منتشر می شود بخوانیم. با ISO 250 پایه، محدوده دینامیکی آن با رقبای که با ISO 100 عکاسی می کنند، قابل مقایسه نیست. و اگر در نقطه شیرین A9 III که به نظر بین ISO 250 – 3200 است، عکس می گیرید، این دوربین عکاسی می کند. تا حد زیادی به خوبی مقایسه شده است.

من گمان می‌کنم تعداد زیادی از عکاسان حرفه‌ای وجود داشته باشند که در نور کم زیاد عکس می‌گیرند و می‌خواهند قبل از اینکه A9 III را به عنوان ابزار خود برای زمانی که مهم‌تر است – در زیر نورهای گیج‌کننده بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی جهانی مانند A9 III، بیشتر ببینند. بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس.

ما باید به یاد داشته باشیم که چه چیزی مهمتر است. بهترین کیفیت تصویر مطلق، یا آرامش خاطر از دانستن اینکه هیچ اعوجاج زشتی در عکس‌ها و ویدیوهای اکشن با سرعت بالا (و در دوربینی که ویژگی‌های منحصربه‌فردی نیز دارد، مانند همگام‌سازی فلاش در هر سرعت شاتر) دریافت نمی‌کنید. یک مصالحه کوچک در کیفیت تصویر که می تواند با ابزارهای پیچیده کاهش نویز در تصویر بهبود یابد بهترین ویرایشگرهای عکس هوش مصنوعیبه نظر می رسد برای به دست آوردن سرعت بی نظیر A9 III ارزش قربانی کردن را داشته باشد.

ما مطمئناً پس از تکمیل آزمایشات عمیق خود، آنها را به اشتراک خواهیم گذاشت، بنابراین مراقب آنها باشید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/cameras/mirrorless-cameras/the-sony-a9-iiis-lightning-fast-global-shutter-comes-with-an-image-quality-trade-off

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *