شام دخترانه؟ ریاضی دختر؟ برخی از مردم از همه روندهای “دخترانه” خسته شده اند.

ریاضی دختر، رئیس دختر، شام دختر

زنان حرفه‌ای گفته‌اند که گرایش‌های «دختری» پیچیدگی‌های آن‌ها را به‌عنوان انسان تضعیف می‌کند.

گتی ایماژ



  • به نظر می رسد روندهای “دختر” در چند سال گذشته به صورت آنلاین مطرح شده است.
  • ژنرال Zers این کلمه را بازیابی کرد – و آنها آن را در انواع سبک های زندگی به کار برده اند.
  • با این حال، برخی از مردم از برچسب زدن توسط آنها خسته شده اند اصطلاحات پر سر و صدا اینترنتی.
تبلیغات

تبلیغات

برخی از زنان از تمام کهن الگوهای جدید «دختر» که ظاهراً هر هفته در فضای مجازی ظهور می‌کنند عقب‌نشینی می‌کنند.

هر برنامه ای را باز کنید و تقریبا همیشه یک عبارت جدید با “دختر” اضافه می شود. ورودی های جدیدتر مانند “ریاضی دختر“و “شام دختر” به آنهایی پیوسته اند که سال هاست مانند “Girlboss” وجود دارند.

اخیراً، “دوران دختر حلزون” از آنجایی که برخی از زنان سبک زندگی آهسته‌تری را نسبت به همتایان دختر خود انتخاب می‌کنند، در TikTok آغاز می‌شود. اما، گرایش دختر حلزونی به صورت آنلاین با واکنش مخالف روبرو شده است – بسیاری از مردم اظهار نظر می کنند که آنها بیش از همه گرایش های “دخترانه” هستند.

گرایش ها منشأ طنز دارند و بیشتر در ویدیوهای سبک دل استفاده می شوند. ویروسی ترین لحظات برای چنین عباراتی محبوب هستند زیرا بیش از یک نفر به زمینه ای که در آن برچسب استفاده شده مربوط می شود. به عبارت دیگر، بینندگان معمولاً در شوخی هستند.

تبلیغات

تبلیغات

اما، گاهی اوقات معانی منفی برچسب‌های “دختر” اعصاب عده‌ای را تحت تاثیر قرار داده است – و آن‌ها آن را اعلام می‌کنند.

همانطور که “شام دخترانه” در تابستان در فضای مجازی منتشر شد، TikTokers در مورد اینکه این اصطلاح چگونه با نقش یک زن در جامعه ای که آنها آن را یک جامعه مردسالار می نامند مرتبط است، بحث کرد. یکی از خالقان استدلال کرد که زنان متاهل برای انجام “وظایف همسری” مانند پختن وعده های غذایی تحت فشار هستند، بنابراین گزینه یک “شام دخترانه” ساده و آسان را از دست می دهند، که معمولاً چیزهای کوچکی مانند کراکر یا میوه یا گوشت ناهار می خرند.

@thatdarnchat

به نظر شما چرا بعد از عروسی چنین شکافی در زایمان وجود دارد؟ #شام دخترانه

♬ صدای اصلی – Laura Danger

در کامنت زیر این ویدئو آمده است: «شام دخترانه همچنین می‌تواند به میزان خستگی ما از انجام وظایف مراقبتی مرتبط باشد، بنابراین انرژی لازم برای تغذیه خود را نداریم.»

در جای دیگری از اینترنت، کاربران لینکدین پس از اطلاع از مشاغل به اصطلاح دختران حلزونی و دختران تنبل، از استانداردهای دوگانه و برچسب‌های غیرضروری سخن گفتند.

تبلیغات

تبلیغات

کلر والاس، یک متخصص بازاریابی، می‌نویسد: «من هرگز نشنیده‌ام که کسی از یک مدیر اجرایی مرد به عنوان «رئیس پسر» یا کسی که گلف را در اولویت قرار می‌دهد یا به متخصص کایروپراکتیک به‌عنوان «پسر تنبل» یاد کند. “مسخره به نظر می رسد، نه؟ خیلی بهتر از “دختر دختر” یا “دختر حلزون” نیست.”

کاربران لینکدین “وسواس اینترنت برای برچسب زدن به همه چیز” و نیاز آشکار به دسته بندی زنان به جای اذعان به پیچیدگی های آنها را زیر سوال بردند.

“من نه “حلزون” و نه “دختر” هستم، و صادقانه بگویم، این واژه توهین آمیز به نظر می رسد. مشاور مشتری جنیفر گیتوود اظهار داشت.

لیندا لی، حرفه ای ژنرال Z، کمتر مشکلی با بخش «دختر» این روند داشت و بیشتر به خاطر برچسب «تنبل» که در شغل کم استرس او اعمال می شد، انتقاد کرد.

تبلیغات

تبلیغات

لی: «ظاهراً، اگر در حال سوختن یا کار تا حد مرگ نیستید، تنبل هستید در لینکدین نوشت. اما، او گفت: “اشکال ندارد کاری را انجام دهید که شما را از درون نمی کشد. این کار شما را اصلا تنبل نمی کند.”

ریشه های گرایش های دخترانه

این پدیده ای است که به نظر می رسد با آن شروع شده است دختران ژنرال Z بازیابی برچسبی که قبلا به دلیل جنسیت گرایی مورد انتقاد قرار گرفت و از آن برای ایجاد روندهای جدید در چند سال گذشته استفاده کنید. این اصطلاح با ویدیوی ویروسی “دختران زرق و برق دار” TikTok، آهنگ معروف مگان تی استالیون خواننده رپ تقویت شد. دختر داغ تابستانو بیشتر استفاده های خارج از کاف آنلاین.

و این روندها برای مخاطبان جوان TikTok بسیار محبوب هستند. را هشتگ ریاضی دختر بیش از یک میلیارد بازدید و تن ها ویدیو از زنان جوان دارد که توضیح می دهند چگونه از ریاضی دختران برای احساس بهتر در مورد وضعیت مالی خود استفاده می کنند.

استفاده از ریاضیات دخترانه به این معنی است که کسی می تواند هزینه در مورد آن را توجیه کند ۳۹۰۰ دلار در گوشواره Trinity Cartier از آنجایی که این گوشواره‌ها ارزان‌تر از سایر گوشواره‌های گران‌قیمت کارتیه بودند، او در ابتدا قصد خرید آن را داشت و قصد دارد برای دهه‌های آینده از آن‌ها استفاده کند.

تبلیغات

تبلیغات

کلوئه لیم، خالق محتوا، گفت: “این گوشواره های ترینیتی به معنای واقعی کلمه بسیار کلاسیک و بی انتها هستند، من احتمالا می توانستم آنها را تا روز مرگم بپوشم. اما بیایید بگوییم، برای سادگی، تا چهار سال آینده آنها را هر روز می پوشم.” . در یک ویدیوی TikTok. تقسیم این هزینه بر هر روز برای چهار سال آینده، هزینه به ازای هر استفاده را، به اصطلاح، به یک ایده قابل کنترل تر کاهش می دهد.

لوک لینتز، متخصص روابط عمومی و متخصص رسانه های اجتماعی Gen Z، در مورد اینکه چرا برخی از گوشه های اینترنت ممکن است چندان علاقه مند به گرایش های دخترانه نباشند، بررسی کرد.

لینتز به Insider گفت: «روندهای آنلاین به نوعی شبیه یک جوک داخلی و مخفف یک زمینه بسیار بزرگتر هستند.

جوک های داخلی به سرعت از محل تولد آنلاین خود گذشتند و به بخشی از زبان روزمره و عامیانه در دنیای واقعی تبدیل شدند. لینتز گفت که ناآشنا بودن با منشأ چنین جوک هایی می تواند به این معنی باشد که طرف های توهین شده زمینه طنز مهمی را از دست داده اند.

تبلیغات

تبلیغات

او به اینسایدر گفت: «من فکر نمی‌کنم این گرایش‌ها، اگرچه از نظر فنی جنسیتی دارند، به هیچ وجه جنسیت‌گرایانه هستند.

در اینجا فقط چند نمونه آورده شده است

شام دخترانه: این یک وعده غذایی است که از غذاهای جانبی کوچک به جای غذاهای معمولی و جانبی تشکیل شده است. معمولاً به پخت کمی نیاز دارد و از مواد غذایی تشکیل شده است که ممکن است به تنهایی به عنوان یک وعده غذایی سیر کننده عمل نکنند.

مشاغل دختر تنبل: این روند محل کار برای توصیف مشاغل کم استرس و پردرآمد مورد استفاده متخصصان زن استفاده می شود. مشاغل دختر تنبل برای افرادی است که می خواهند زندگی شخصی خود را بر مسئولیت های حرفه ای خود ترجیح دهند.

ریاضی دختر: روند مالی شخصی که برای توجیه خرید استفاده می شود. برای برخی از علاقه مندان به ریاضیات دخترانه، اقلام کمتر از ۵ دلار یا آنهایی که با پول نقد پرداخت می شوند به عنوان “رایگان” در نظر گرفته می شوند و اقلام گران قیمت را می توان با هزینه هر لباس توجیه کرد.

تبلیغات

تبلیغات

دختربچه: یکی از اولین اصطلاحات مد روز “دختری” که به صورت آنلاین ظاهر شد. این به یک رئیس زن اشاره دارد که کارها را انجام می دهد و تصمیمات اجرایی در زندگی شخصی یا حرفه ای خود می گیرد. این توسط اولین رئیس دختر خودخوانده، سوفیا آموروسو، که خاطرات #Girlboss را نوشت، ابداع شد. شرکت خرده فروشی او Nasty Gal در سال ۲۰۱۶ اعلام ورشکستگی کرد.

دختر حلزون: حلزون دختران نقطه مقابل رئیس های دختر هستند. آنها آسان گرفتن در زندگی را در اولویت قرار می دهند و فرهنگ شلوغی را پس می زنند. مانند سایر اصطلاحات ذکر شده، “دختر حلزون” در TikTok ابداع شد.

دختر تمیز: کسانی که به عنوان دخترانی تمیز معرفی می شوند، زیبایی شناسی بسیار مدرن و مینیمالیستی دارند. آرایش، استایل و روال روزانه آنها همگی اصلاح شده است تا بی عیب به نظر برسند.

گرایش های پسرانه وجود دارد

در حالی که برخی از زنان نسبت به منشأ این اصطلاحات ابراز بیزاری می کنند، همتایان مرد آنها نیز نسخه های خاص خود را به دست آورده اند، مانند “ریاضی پسر.”

تبلیغات

تبلیغات

اما ریاضی پسر کمتر در مورد توجیه خریدهای گران قیمت است و بیشتر در مورد منطق مردانه است که برخی افراد آن را آزاردهنده می دانند.

مانند بسیاری از روندهای اینترنتی ویروسی، به نظر می رسد که ما ممکن است وارد فازی با گرایش های برچسب دختر شده باشیم که در آن به سطحی از قرار گرفتن در معرض دید رسیده اند که نادیده گرفتن آن غیرممکن به نظر می رسد، چه در TikTok یا پوشش رسانه ای ناشی از آن – حتی اگر وجود داشته باشد. بسیاری از افرادی که آماده اند فقط آن را کنار بگذارند و ادامه دهند.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

لینکدین
مشاغل
TikTok
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/girl-math-girl-dinner-similar-girl-trends-are-over-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *