شرکت هواوی و چری خودروهای برقی قصد دارند اولین خودروی خود را در سال جاری به بازار عرضه کنند تا از تسلا مدل اس برتری داشته باشد.

Luxeed، یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت دولتی خودروسازی چری و غول تجهیزات مخابراتی Huawei Technologies، قرار است اولین مدل تولیدی خود را در ماه نوامبر عرضه کند. S7، یک خودروی الکتریکی (EV) با طراحی کوپه مانند، بر روی پلتفرم E0X چری ساخته خواهد شد که برای خودروهای الکتریکی دو موتوره چهار چرخ متحرک طراحی شده است.

در حالی که جزئیات خاصی مانند قیمت، محدوده و ویژگی های هوشمند به طور کامل فاش نشده است، ریچارد یو چنگدونگ، رئیس واحد خودروی هواوی، اظهار داشت که S7 در جنبه های مختلف از مدل S تسلا برتری خواهد داشت.

این حرکت Luxeed آن را در رقابت با طیف وسیعی از خودروهای برقی ممتاز قرار می‌دهد که به دلیل فناوری‌های دیجیتال پیشرفته‌شان، از جمله رانندگی خودکار، پارک خودکار و کنترل‌های صوتی فعال، در میان مصرف‌کنندگان طبقه متوسط ​​چین محبوبیت پیدا کرده‌اند.

تحلیلگران Luxeed را یک سرمایه گذاری امیدوارکننده می دانند که از ترکیب قابلیت های فن آوری هواوی و تخصص چری در تولید سود می برد. چری، مستقر در استان آنهویی، در پاسخ به پذیرش سریع آنها در چین و در سطح جهان، به سمت خودروهای برقی در حال گذار است. در سال ۲۰۱۸، آنها Jetour، یک شرکت تابعه متمرکز بر بازار خودروهای برقی را تأسیس کردند که گزارش داد بیش از ۱۸۰۰۰۰ خودروی برقی را در سال ۲۰۲۲ تحویل داده است که ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

هواوی علیرغم اینکه با تحریم های آمریکا مواجه شده است، به صنعت خودروهای برقی راه پیدا کرده است. این شرکت راه حل هوشمند خودرویی Huawei HI خود را در آوریل ۲۰۲۱ معرفی کرد و به خودروسازان سیستم های محاسباتی، رادار تصویربرداری ۴ بعدی، پلت فرم های رانندگی خودکار و مدیریت حرارتی هوشمند ارائه کرد. این شرکت تراشه‌های خودرو، حسگرهای لیدار و فن‌آوری‌های اتصال به اینترنت را برای خودروسازان مختلف عرضه می‌کند.

علاوه بر این، هوآوی برند Aito را در اواخر سال ۲۰۲۱ با همکاری خودروساز Seres برای تولید خودروهای الکتریکی لوکسی که در فروشگاه‌های هوآوی در سرتاسر سرزمین اصلی چین فروخته می‌شوند، راه‌اندازی کرد. Aito M9، یک خودروی اسپرت و لوکس فول سایز برقی، قرار است در ماه دسامبر وارد بازار سرزمین اصلی شود.

در حالی که بازار خودرو و خودروهای برقی چین رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند و انتظار می‌رود فروش خودروهای باتری‌دار در سال ۲۰۲۳ تا ۵۵ درصد افزایش یابد، بازار با حدود ۲۰۰ بازیکن شلوغ شده است.

تسلا، به ویژه با مدل ۳ تولید داخلی خود، همچنان در بخش خودروهای برقی ممتاز پیشرو است، اما با رقابت شدیدی از سوی استارت‌آپ‌های چینی خودروهای برقی مانند Nio، Li Auto و Xpeng، که به دلیل ویژگی‌های هوشمند پیشرفته‌شان شناخته می‌شوند، مواجه است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/auto-tech/huawei-chery-automobile-ev-venture-set-to-launch-first-car-this-year-to-be-superior-to-tesla-model-s-13173042.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *