غول انرژی آلمانی بادبادک مولد برق را در تاسیسات جدید در ایرلند آزمایش می کند

غول انرژی آلمان RWE یک مرکز آزمایش باد هوابرد جدید را برای اولین بار در ایرلند راه اندازی کرده است، زیرا اشکال جایگزین برق سبز را بررسی می کند.

را تکنولوژی تجربی توسط هلندی ها توسعه داده شد استارت آپ بادبادک پاور. این بادبادک بزرگ را با یک طناب بسیار قوی به یک ژنراتور متصل می کند و با بالا رفتن بادبادک در ارتفاع، برق تولید می کند.

“Kitepower همانطور که از نامش پیداست از ساختار بادبادک بزرگ با اسکلت هیبریدی بادی و ثابت فایبرگلاس برای باز نگه داشتن بادبادک استفاده می کند. این بادبادک دارای طول بال ۶۰ متر مربع و وزن تنها ۸۰ کیلوگرم است که شامل کنترل بادبادک و واحد حسگر می شود.” یوهانس پشل، مدیر عامل شرکت توضیح می دهد.

واحد کنترل بادبادک (KCU) به بند متصل است و جهت پرواز بادبادک ها را کنترل می کند. افسار Dyneema (طناب فوق العاده قوی که از یک سیم فولادی با همان ابعاد قوی تر است، اما کمتر از یک دهم وزن آن است) به یک ایستگاه زمینی وصل شده است که در یک کانتینر معمولی هفت متری قرار دارد.

الکتریسیته زمانی تولید می شود که بادبادک با باد متقاطع و شکل هشت به پرواز در می آید و نیروی کششی بالایی حاصل می شود. این بند را از وینچ در ایستگاه زمینی بیرون می کشد/ می کشد. پس از رسیدن به حداکثر طول بند، بادبادک به داخل حلقه می‌شود و فرآیند دوباره شروع می‌شود. به طور معمول، این دو عملیات فقط ۱۰۰ ثانیه طول می کشد – ۸۰ ثانیه برای چرخاندن و ۲۰ ثانیه برای چرخاندن. برای اطلاعات بیشتر در مورد این فناوری، ویدیوی زیر را بررسی کنید:

Kitepower، فرعی از دانشگاه صنعتی دلفت در هلند، او معتقد است که نیروی بادی هوابرد بیشترین پتانسیل خود را در مکان‌های دورافتاده یا کاربردهای در مقیاس کوچک دارد، جایی که زیرساخت‌های بزرگ و گران قیمت غیرممکن است.

به گفته استارتاپ، بادبادک ها را می توان در یک روز از جعبه مونتاژ کرد. یکی از سیستم های ۱۰۰ کیلوواتی برق کافی برای تامین برق تقریباً ۱۵۰ خانوار تولید می کند.

بادبادک پاور در چند سال گذشته در تعدادی از مکان های آزمایشی موقت فعالیت کرده است. مرکز آزمایشی جدید در Bangor Erris یک پایگاه آزمایشی دائمی برای شرکت خواهد بود و به آن امکان می دهد توسعه سیستم را تسریع بخشد.

با راه اندازی مرکز آزمایشی جدید، RWE به دنبال کشف پتانسیل انرژی باد در هوا است تکمیل مجموعه موجود خود از بادهای دریایی و خشکی، انرژی خورشیدی و ذخیره باتری.

کاتال هنسی، رئیس توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر خشکی در RWE، گفت: «با هزینه‌های سرمایه کم و مواد کمتر، باد موجود در هوا این پتانسیل را دارد که در کاهش بیشتر هزینه انرژی نقش داشته باشد.

وی افزود: “از باد در ارتفاعات بالاتر استفاده خواهد کرد که قوی تر، ثابت تر و ثابت تر است. می توان از آن در خشکی و همچنین در دریا و در ترکیب با فناوری های دیگر مانند تولید برق خورشیدی استفاده کرد.”

این سایت در Bangor Erris پس از جستجوی جهانی گسترده برای یافتن مکان مناسب برای توسعه فناوری باد هوابرد انتخاب شد. مجوز برنامه ریزی در اوایل سال جاری صادر شد و به دستگاه Kitepower اجازه پرواز داد.

این پروژه توسط شورای شهرستان مایو، یک مقام محلی در ایرلند، رهبری شد و از طریق برنامه اروپای شمال غربی Interreg حمایت شد.


منبع: https://thenextweb.com/news/german-energy-kite-power-startup-launch-ireland

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *