شما پرسیدید: آیا پنل های LCD بی نقص وجود دارند؟

در این نسخه از شما پرسیدید: آیا پنل های LCD بی نقصی وجود دارد و سطح قابل قبولی از نقص چقدر است؟ همچنین، ما ۸ بیتی پلاس FRC را در مقابل ۱۰ بیتی واقعی قرار می دهیم، به شما می گوییم که آیا برای Dolby Vision به HDMI 2.1 نیاز دارید یا خیر، و به شما کمک می کنیم کدهای مدل نوار صوتی سامسونگ را درک کنید.

یکنواختی پنل LCD

کریس هاگان / روندهای دیجیتال

گری اسکات می نویسد: می‌خواستم ببینم آیا می‌توانید به عکس‌های صفحه من نگاهی بیندازید و نظر خود را در مورد یکنواختی و غیره به من بدهید. به نظر می‌رسد رنگ عجیبی در لبه‌ها وجود دارد.


من به عکس های ارسالی نگاه کردم و رنگ آمیزی اطراف لبه ها را دیدم که بسیار معمولی است. معمولاً تیرگی جزئی در گوشه ها بارزتر خواهد بود. یکنواختی پنل LCD هرگز عالی نبوده است، و حتی بهترین آنها نیز چنین رنگی حاشیه را نشان می دهد. بر اساس چیزی که در عکس ها دیدم، می توانم بگویم که در کل، پنل بسیار تمیزی بود. احتمالاً برای یک تلویزیون LCD به آن A+ می دهم.

اگر OLED بود، انتظار بهتری داشتم، اما برای یک تلویزیون مبتنی بر LCD، مال شما به طور کلی بسیار تمیز به نظر می رسد با حداقل جلوه صفحه نمایش کثیف. خوشبختانه، این نباید در شرایط عادی مشاهده قابل توجه باشد، فقط در موارد بسیار خاص. برای مثال، ممکن است هنگام تماشای گلف یا هاکی روی یخ کمی متوجه آن شوید. این مواقعی است که تکه های بزرگی با رنگ های یکنواخت دارید.

البته، من فقط به عکس‌ها نگاه می‌کنم، که ممکن است اثر را کمرنگ کند. تشخیص اینکه آیا شدیدتر از چیزی است که در عکس ها می بینم دشوار است.

کنترل نرخ فریم

G3 OLED ال‌جی دارای پنل ۱۰ بیتی است زیک جونز / Digital Trends / .

جاش کالینز می نویسد: من بودم تعجب در مورد آنچه در جهان کنترل نرخ فریم (FRC) چیست؟ من نمی توانم هیچ توضیح خوبی فراتر از آن پیدا کنم. “شما تفاوت را متوجه نخواهید شد.”


هنگامی که به تلویزیون ها و مانیتورهای رایانه نگاه می کنید، معمولاً FRC را در زمینه توضیحات پانل می بینید. ممکن است ببینید که یک تلویزیون دارای یک پنل ۸ بیتی، یک ۸ بیتی با FRC یا یک پانل ۱۰ بیتی است. FRC مخفف عبارت کنترل نرخ فریم است. بنابراین، تفاوت بین پانل ۱۰ بیتی و پانل ۸ بیتی پلاس FRC چیست؟

با برداشتن یک قدم به عقب، ۸ بیت و ۱۰ بیت، در این مورد، به این موضوع اشاره دارد که تلویزیون یا مانیتور می تواند چند رنگ را نمایش دهد. یک پنل ۸ بیتی می تواند کمی بیش از ۱۶ میلیون رنگ را نمایش دهد و یک پانل ۱۰ بیتی می تواند کمی بیش از یک رنگ را نمایش دهد. میلیارد رنگ ها بنابراین، تفاوت کمی نیست.

HDR مستلزم آن است که نمایشگر بیش از ۱۶ میلیون رنگ را پوشش دهد که یک پانل ۸ بیتی محدود به آن است. بنابراین برای HDR، می خواهید یک پانل ۱۰ بیتی یا ۸ بیتی با FRC داشته باشید. این تفاوت از نظر فنی است:

یک پنل ۱۰ بیتی می تواند هر یک از آن ۱ میلیارد رنگ را از هر پیکسل خود در هر لحظه و با هر نرخ تازه سازی نمایش دهد. بنابراین، فرقی نمی‌کند که محتوای فیلم را با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه)، محتوای تلویزیونی ۳۰ هرتز یا ۶۰ هرتز، یا محتوای بازی ۱۲۰ هرتزی تماشا می‌کنید – پنل ۱۰ بیتی می‌تواند هر یک از این ۱ میلیارد رنگ را نشان دهد. در سقوط یک کلاه

یک پنل ۸ بیتی پلاس FRC نیز می تواند تمام ۱ میلیارد رنگ پلاس را پوشش دهد، اما این کار را با نمایش دو رنگ مختلف پشت سر هم انجام می دهد. به این فرآیند انحراف نیز می گویند.

بنابراین، اگر یک پیکسل روی یک پنل ۸ بیتی با FRC داشته باشیم، و آن پیکسل نیاز به نمایش سایه قرمز دارد که فراتر از قابلیت نمایش است، زیرا در آن فضای رنگی ۱۰ بیتی زندگی می کند، پانل ۸ بیتی از آن استفاده خواهد کرد. کنترل نرخ فریم برای جابجایی بین دو سایه قرمز آنقدر سریع که چشم شما آن را به عنوان سایه ۱۰ بیتی قرمز مورد نظر درک کند. این یک ترفند فنی است و عالی کار می کند. تنها یک نکته وجود دارد: یک پنل ۸ بیتی + FRC باید از نرخ تازه سازی تلویزیون برای رفع این مشکل استفاده کند. بنابراین، می‌توانید با موقعیت‌هایی مواجه شوید که ممکن است محتوای فریم بسیار بالا و بازتولید رنگ ۱۰ بیتی را بخواهید، و این ممکن نیست. اما من در مورد تلاش برای دریافت نرخ تجدید ۲۴۰ هرتز با رنگ ۱۰ بیتی در همان زمان صحبت می کنم. چند وقت یکبار به آن نیاز دارید؟ خوب، اگر این کار را کردید، یک پنل بومی ۱۰ بیتی دریافت کنید. در غیر این صورت، نگران آن نباشید.

پورت های HDMI Dolby Vision

سونی X95K دن بیکر / گرایش های دیجیتال

الکس پادیلا می نویسد: با توجه به اینکه X95K من دارای ۲ پورت HDMI است که از Dolby Vision پشتیبانی می کند، که یکی از آنها eARC/ARC است، چه رویکردی را برای استفاده از عملکرد Dolby Vision در AppleTV 4K و Panasonic UB820 توصیه می کنید؟ من از استفاده از کابل Y HDMI زن به مرد بی‌معنی هستم.


رویکردی که من توصیه می کنم این است که این ایده را از ذهن خود دور کنید که تنها دو پورت HDMI شما از Dolby Vision پشتیبانی می کنند. هر چهار تا مال تو سونی X95K پشتیبانی از ورودی ها دالبی ویژن. فقط ممکن است لازم باشد به سیستم منوی تلویزیون بروید و به تلویزیون بگویید که Dolby Vision را برای درگاه HDMI که می خواهید استفاده کنید، فعال کند. من می خواهم به شما بگویم که چگونه دقیقاً این کار را انجام دهید. اما ابتدا، در تلاش برای کمک به افراد زیادی که می توانم در این زمینه، می خواهم برای همه روشن کنم که شما نیازی به آن ندارید. HDMI 2.1 برای لذت بردن از Dolby Vision (به گفته گوگل، این سوالی است که اغلب جستجو می شود.) شما انجام دادن به یک تلویزیون با قابلیت HDR که از Dolby Vision پشتیبانی می کند نیاز دارم، اما نمی توانم تلویزیونی را که در چهار یا پنج سال گذشته بررسی کرده ام که فقط در برخی از پورت های HDMI خود از Dolby Vision پشتیبانی کند، به خاطر نمی آورم.

با این حال، ممکن است مجبور شوید به صورت دستی ۴K HDR را برای پورت های HDMI خود فعال کنید. این روزها اغلب به صورت خودکار انجام می شود. شما یک سیگنال HDR به تلویزیون می‌فرستید و می‌گوید: “اوه، خوب. ما باید برویم تا ۴K HDR را فعال کنیم” و فقط این کار را انجام می‌دهد و پیامی مبنی بر این که دارد انجام می‌دهد را نشان می‌دهد.

با این حال، در برخی از تلویزیون‌های سونی، ممکن است مجبور شوید چیزی را که سونی «HDMI پیشرفته» می‌نامد را به صورت دستی فعال کنید، و این جایی است که ممکن است گیج شوید اگر این سردرگمی فقط از این تصور نباشد که به HDMI 2.1 برای Dolby Vision نیاز دارید.

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است، و من توضیح خواهم داد که چرا این ممکن است برای همه گیج کننده باشد. انتخاب کنید تنظیمات روی کنترل از راه دور خود را فشار دهید یا آن را انتخاب کنید چرخ دنده تنظیمات در سمت چپ بالای صفحه نمایش شما. از آنجا، به کانال ها و ورودی هاو سپس E را انتخاب کنیدورودی های خارجی. به پایین اسکرول کنید و انتخاب کنید فرمت سیگنال HDMI. اکنون در X95K چهار گزینه را مشاهده خواهید کرد: فرمت استاندارد، فرمت پیشرفته، فرمت پیشرفته (دالبی ویژن) و فرمت پیشرفته (VRR). اینگونه شروع به گیج شدن می کند. شما فقط فرمت پیشرفته Dolby Vision و Enhanced Format VRR را به عنوان گزینه هایی برای دو پورت HDMI خود خواهید دید. دلیلش این است که آن ها پورت های HDMI 2.1 هستند و به این دلیل که هنگام استفاده از آن پورت ها، می توانید Dolby Vision یا VRR داشته باشید. اما شما نمی توانید هر دو را داشته باشید، بنابراین سونی روشن می کند که شما یکی یا دیگری را انتخاب می کنید. با این حال، با انجام کارها به این روش، ممکن است فکر کنید دو پورت دیگر که فقط فرمت پیشرفته دارند، Dolby Vision را انجام نخواهند داد. و این فقط مورد نیست. انتخاب کردن فرمت پیشرفته Dolby Vision را روی آن پورت ها به شما می دهد.

جای تعجب نیست که سونی این را در تلویزیون های ۲۰۲۳ تغییر داده است.

بلوری خود را وصل کنید و اپل تی وی به HDMI 1، ۲، یا ۴ — ترک خود eARC پورت باز – و فقط فرمت بهبودیافته را برای پورت های HDMI که می خواهید برای HDR استفاده کنید، روشن کنید. سپس دالبی ویژنی را که می خواهید، نیاز دارید و شایسته آن هستید، دریافت خواهید کرد.

شماره مدل ساندبار سامسونگ

سامسونگ HW-Q600C سامسونگ

نمان از آلمان می پرسد: من می خواهم یک سامسونگ HW-Q600C بخرم. (؟)، اما مشکل این است که من با نام های مختلف آنها گیج شده ام.

سامسونگ HW-Q600C
سامسونگ HW-Q600B
سامسونگ HW-Q610B
سامسونگ HW-Q610B/ZG

چگونه می توانم تفاوت بین این نوع نام گذاری ها را درک کنم؟ تفاوت این مدل ها چیست؟ به نظر شما کدام یک کیفیت صدای بهتری ارائه می دهد؟


اولین مورد ذکر شده، سامسونگ Q600C، مدل ۲۰۲۳ است. سه مدل دیگر مدل ۲۰۲۲ هستند و هر سه در اصل یکسان هستند، اما مناطق یا کشورهای مختلف سیاره دوست داشتنی ما را هدف قرار می دهند.

در کنوانسیون نامگذاری سامسونگ، اعداد بعد از Q به سری اشاره دارند. در این مورد، شما به سری ۶۰۰ نگاه می کنید نوارهای صوتی. نامه ای که در ادامه آمده است به سال مدل اشاره دارد. A برای ۲۰۲۱، B برای ۲۰۲۲، و C برای ۲۰۲۳ است.

همانطور که می بینید، گزینه های دو، سه و چهار که لیست کرده اید، همه ساندبارهای سری ۶۰۰ از مدل سال ۲۰۲۲ هستند. فکر می کنم ۶۰۰ در ایالات متحده و ۶۱۰ در انگلستان و احتمالاً سایر نقاط اروپا استفاده می شود. هر چند که ZG مشکلی است. این مانند یک کد فرعی کشور است. اما مهم نیست، زیرا Q600B یا ۶۱۰B یکسان خواهد بود.

در مورد تفاوت بین Q600B و جدیدترین Q600C؟ خوب، از نظر فنی، من نمی توانم چیزی را به راحتی پیدا کنم. Q600C ممکن است از Linear PCM پشتیبانی کند اگر بخواهید به دلایلی سیگنالی از قبل رمزگشایی شده برای آن ارسال کنید. اما من فکر می‌کنم تنها تفاوت معنی‌دار قیمت است زیرا مدل‌های ۲۰۲۲ متوقف شده و کمی قدیمی‌تر هستند، بنابراین گران‌تر خواهند بود. اگر می‌توانید یک مدل کاملاً جدید ۲۰۲۲ را از یک خرده‌فروش مجاز بیابید تا گارانتی آن دست نخورده باشد، می‌توانید آن را هم بخرید – این مدل «B» است. اگر نه، مدل “C” باید به راحتی در دسترس باشد، اما من انتظار عملکرد بهتری از آن ندارم.

توصیه های سردبیران







من به عکس های ارسالی نگاه کردم و رنگ آمیزی اطراف لبه ها را دیدم که بسیار معمولی است. معمولاً تیرگی جزئی در گوشه ها بارزتر خواهد بود. یکنواختی پنل LCD هرگز عالی نبوده است، و حتی بهترین آنها نیز چنین رنگی حاشیه را نشان می دهد. بر اساس چیزی که در عکس ها دیدم، می توانم بگویم که در کل، پنل بسیار تمیزی بود. احتمالاً برای یک تلویزیون LCD به آن A+ می دهم.


منبع: https://www.digitaltrends.com/home-theater/you-asked-15/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *