شهرها در حال غرق شدن هستند و این امر آنها را در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب پذیرتر می کند

افزایش سطح آب دریاها برای شهرهایی که زمین در آن در حال غرق شدن است مشکل بزرگی است.

شهرهای ساحلی آمریکا در حال غرق شدن هستند و تنها با افزایش سطح دریا، افراد بیشتری نسبت به آنچه که برنامه ریزان شهری انتظار داشتند در معرض خطر سیل قرار می گیرند.

بر اساس گزارش جدید، غرق شدن تدریجی زمین که به عنوان فرونشست زمین نیز شناخته می شود، می تواند باعث شود که سیل به جوامع بسیار بیشتری از آنچه قبلاً پیش بینی شده بود برسد. پژوهش امروز در مجله منتشر شد طبیعت. این مطالعه به بررسی ۳۲ شهر بزرگ در امتداد خط ساحلی ایالات متحده پرداخت و سیل آینده با تغییرات آب و هوایی را پیش بینی کرد. در بدترین سناریو بدون سیستم دفاعی مناسب در برابر سیل، از هر ۵۰ نفر یک نفر و از هر ۳۵ ملک در آن شهرها یک نفر ممکن است در طول جزر و مد تا سال ۲۰۵۰ با سیل مواجه شود.

به گفته محققان، شهرها باید خود را برای ضربه مضاعف آماده کنند. مشکل دو جانبه است – شهرها در حال غرق شدن و بالا آمدن دریاها – بنابراین راه حل ها نیز باید دوگانه باشند.

“این چیزی است که چندان دور نیست.”

لئونارد اوهن، نویسنده اصلی این مطالعه و کاندیدای دکترا در ویرجینیا تک می‌گوید: “این چیزی است که چندان دور نیست. و خطراتی که ما ارائه می‌دهیم بسیار بسیار واقعی هستند.” ما واقعاً امیدواریم که شهروندان و سیاست گذاران به طور یکسان، هر ذینفع در بحث جامعه، بتوانند به این فکر کنند که چگونه به این تغییرات آینده پاسخ می دهیم.»

اوهن و همکارانش از خوانش های ماهواره ای راداری برای نقشه برداری از فرونشست زمین در امتداد سواحل ایالات متحده استفاده کردند. این به آنها اجازه داد تا ببینند که چگونه زمین در طول زمان تغییر می کند، و سپس پیش بینی کنند که چند شهر دیگر می توانند در دهه های آینده غرق شوند. از آنجا، آنها توانستند میزان احتمالی سیل آینده را با دقت بیشتری نسبت به پیش بینی هایی که فرونشست زمین را در نظر نمی گیرند، مدل کنند.

تصویر: شهرهای در حال ناپدید شدن در سواحل ایالات متحده، طبیعت
تصویر: شهرهای در حال ناپدید شدن در سواحل ایالات متحده، طبیعت
نقشه‌های شهرها در امتداد خط ساحلی ایالات متحده به رنگ آبی رنگی شده‌اند تا مناطقی را که امروز در معرض سیل قرار دارند نشان دهند.  رنگ قرمز افزایش مناطق در معرض سیل را در سال 2050 نشان می دهد. نمودارهای نواری رشد جمعیت در معرض سیل را در هر شهر نشان می دهد.
نقشه های سیل برای شهرهای ساحلی ایالات متحده مناطق در معرض جزر و مد فعلی (۲۰۲۰) و مناطق در معرض بیشتر تا سال ۲۰۵۰ با در نظر گرفتن فرونشست زمین و افزایش سطح دریا تحت سناریوی اقلیمی در میانه راه.
تصویر: شهرهای در حال ناپدید شدن در سواحل ایالات متحده، طبیعت

اریک لیندزی، استادیار دانشگاه نیومکزیکو می‌گوید: «این نشان‌دهنده یک مجموعه داده جدید بزرگ است که امیدواریم برای این جوامع برای برنامه‌ریزی واکنش‌هایشان به این افزایش سطح دریا مفید باشد.» مطالعه کرد فرونشست زمین و افزایش سطح دریا و در این مقاله جدید دخالتی نداشت.

پیش بینی سیل این مطالعه احتمالا محافظه کارانه است. جزر و مد را در بر می گیرد، اما سیل ناشی از آب های زیرزمینی را در نظر نمی گیرد زیرا زمین های در حال غرق شدن به سطح آب نزدیک تر می شوند. کریستینا هیل، مدیر برنامه مؤسسه توسعه شهری و منطقه ای در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، می گوید: “مثل فرو رفتن در ته یک کاسه است و ناگهان آب از اطراف مچ پاهای شما بالا می آید.” مطالعه.

برخی از علل فرونشست زمین طبیعی هستند، اما برخی دیگر ساخته دست بشر هستند – به این معنی که می توان اقداماتی را برای جلوگیری از بدتر شدن مشکل انجام داد. به عنوان مثال، پمپاژ آب، نفت و گاز از زمین، باعث غرق شدن زمین می شود. حفاری و پمپاژ را کنار بگذارید و سرعت فرو رفتن کند می شود.

حتی می‌توانید با پر کردن سفره‌های زیرزمینی، برخی از آسیب‌ها را جبران کنید. منوچهر شیرزایی، نویسنده دیگر این مطالعه و مدیر آزمایشگاه رصد زمین و نوآوری ویرجینیا تک، می‌گوید: «راه‌حل‌های مشکل فرونشست زمین در جعبه ابزار ما موجود است و در یک بازه زمانی کوتاه بسیار مؤثر است».

از آنجایی که انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوخت های فسیلی باعث تغییرات آب و هوایی می شود، باقی ماندن سوخت های فسیلی در زمین نیز راه حلی برای افزایش سطح دریا است. دیوارهای دریایی و خاکریزها کافی نخواهد بود. حتی با وجود سامانه‌های دفاعی کنونی، ۱۳۸۹ کیلومتر مربع از زمین‌های دیگر در امتداد سواحل ایالات متحده ممکن است با افزایش سطح دریا تا سال ۲۰۵۰ تهدید شود.


منبع: https://www.theverge.com/2024/3/6/24091541/sinking-cities-coast-sea-level-rise-nature-research

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *