شکایت سارا سیلورمن در مورد نقض حق چاپ علیه OpenAI به صورت کاهش یافته پیش خواهد رفت

شکایت سارا سیلورمن علیه OpenAI با رد برخی از ادعاهای تیم حقوقی او پیش خواهد رفت. کمدین از OpenAI و Meta شکایت کرد در جولای ۲۰۲۳، مدعی شد که مدل‌های هوش مصنوعی خود را بدون رضایت در مورد کتاب‌ها و کارهای دیگر او آموزش داده‌اند. بلومبرگ گزارش شده است روز سه شنبه که بخش رقابت ناعادلانه از دادخواست ادامه خواهد یافت. قاضی مارتینز-اولگوین به شاکیان تا ۱۳ مارس فرصت داد تا دعوی را اصلاح کنند.

قاضی منطقه ای ایالات متحده، آراسلی مارتینز-اولگوین، بخش هایی از شکایت تیم حقوقی سیلورمن، از جمله سهل انگاری، غنی سازی ناعادلانه، نقض قانون DMCA و اتهامات نقض نایب را در روز دوشنبه رد کرد. ادعای اصلی پرونده دست نخورده باقی مانده است. این ادعا می‌کند که OpenAI مستقیماً با آموزش LLM در میلیون‌ها کتاب بدون مجوز، مطالب دارای حق چاپ را نقض کرده است.

درخواست OpenAI برای رد ثبت شد در ماه اوت، به ادعاهای اصلی کپی رایت پرونده رسیدگی نکرد. اگرچه شکایت ادامه خواهد داشت، قاضی پیشنهاد کرد که قانون حق نسخه برداری فدرال ممکن است از ادعاهای باقی مانده شکایت جلوگیری کند. Martínez-Olguín نوشت: «از آنجایی که OpenAI حق تقدم را مطرح نمی کند، دادگاه آن را در نظر نمی گیرد.

سیستم قضایی ایالات متحده هنوز تعیین نکرده است که آیا آموزش مدل های زبان بزرگ هوش مصنوعی در مورد کارهای دارای حق چاپ تحت دکترین استفاده منصفانه قرار می گیرد. ماه گذشته OpenAI در یک پرونده قضایی پذیرفته شد آموزش مدل های پیشرو هوش مصنوعی امروزی بدون استفاده از مواد دارای حق چاپ غیرممکن است.

نتیجه جلسه استماع OpenAI سیلورمن مشابه همان چیزی است که در سانفرانسیسکو در ماه نوامبر، زمانی که ادعاهای سیلورمن علیه متا نیز مطرح شد. بریده بریده شده است به ادعاهای اصلی نقض حق نسخه برداری. در آن جلسه، وینس چابریا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، برخی از ادعاهای رد شده شاکیان را “بیهوده” توصیف کرد.

گروه های دیگر شکایت از OpenAI به دلیل نقض ادعایی مربوط به کپی رایت عبارتند از مجله نیویورک تایمزآ مجموعه نویسندگان غیرداستانی (گروهی که پس از شکایت اولیه رشد کرد) و انجمن نویسندگان. دومی ادعای خود را در کنار نویسندگان مطرح کرد جورج آر آر مارتین (بازی تاج و تخت) و جان گریشام.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/sarah-silvermans-copyright-infringement-suit-against-openai-will-advance-in-pared-down-form-211456302.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/sarah-silvermans-copyright-infringement-suit-against-openai-will-advance-in-pared-down-form-211456302.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *