موزیلا حدود ۶۰ کارگر را اخراج می کند

موزیلا جدیدترین در صف طولانی شرکت های فناوری است کارمندان اخراج شده در سال جاری. این شرکت غیرانتفاعی حدود ۶۰ نفر را اخراج می کند که تقریباً معادل پنج درصد از نیروی کار آن است. اکثر کسانی که موزیلا را ترک می کنند در تیم توسعه محصول کار می کردند. این خبر ابتدا توسط بلومبرگ.

یکی از سخنگویان موزیلا در بیانیه‌ای به Engadget گفت: «ما سرمایه‌گذاری در برخی از حوزه‌های محصول را کاهش می‌دهیم تا روی حوزه‌هایی تمرکز کنیم که احساس می‌کنیم بیشترین شانس موفقیت را دارند. “برای انجام این کار، ما تصمیم دشواری برای حذف تقریباً ۶۰ نقش از سراسر شرکت گرفته ایم. ما در نظر داریم منابع را دوباره به سمت محصولاتی مانند Firefox Mobile اولویت بندی کنیم، جایی که فرصت قابل توجهی برای رشد و ایجاد یک مدل بهتر برای این شرکت وجود دارد. صنعت.”

بر اساس یک یادداشت داخلی به دست آمده توسط TechCrunchموزیلا قصد دارد سرمایه گذاری روی چندین محصول از جمله VPN و ابزاری را که به طور خودکار اطلاعات شخصی کاربر را از سایت های کارگزار داده پاک می کند، کاهش دهد. این شرکت مورد دوم را اعلام کرد همین یک هفته پیش. هاب ها، دنیای مجازی سه بعدی موزیلا در سال ۲۰۱۸ عرضه شددر حالی که شرکت در حال کاهش منابع اختصاص یافته به نمونه Mastodon خود است، تعطیل می شود.

یکی از حوزه‌هایی که موزیلا قصد دارد منابع اضافی را در آن قیف کند، هوش مصنوعی است. در این یادداشت آمده است: “در سال ۲۰۲۳، هوش مصنوعی مولد به سرعت شروع به تغییر چشم انداز صنعت کرد. موزیلا از فرصت استفاده کرد تا هوش مصنوعی قابل اعتمادی را به فایرفاکس وارد کند، که عمدتاً ناشی از خرید Fakespot و کار یکپارچه سازی محصول پس از آن بود.” “علاوه بر این، یافتن محتوای عالی هنوز یک مورد استفاده حیاتی برای اینترنت است. بنابراین، به عنوان بخشی از تغییرات امروز، ما گرد هم خواهیم آورد. جیبیمحتوا و تیم‌های AI/ML از محتوا با سازمان فایرفاکس پشتیبانی می‌کنند.”

این سازماندهی مجدد پس از آن صورت گرفت که موزیلا هفته گذشته یک مدیرعامل جدید را منصوب کرد. لورا چمبرز، مدیر سابق Airbnb، PayPal و eBay که سه سال پیش به هیئت مدیره موزیلا پیوست، برای بقیه سال جاری به عنوان مدیر اجرایی منصوب شد. میچل بیکر، مدیرعامل قدیمی موزیلا و رئیس اجرایی جدید موزیلا، “تمرکز او بر ارائه محصولات موفقی خواهد بود که ماموریت ما را پیش می‌برند و پلتفرم‌هایی ایجاد می‌کند که شتاب را تسریع می‌کنند.” نوشت زمانی که چمبرز این کار را بر عهده گرفت.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/mozilla-is-laying-off-around-60-workers-210313813.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/mozilla-is-laying-off-around-60-workers-210313813.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *