شکایت می گوید که هکرهای ۲۳andMe کاربران دارای میراث یهودی چینی و اشکنازی را هدف قرار داده اند.

در اکتبر ۲۰۲۳، ۲۳andMe اعتراف کرد که آن را دچار نقض اطلاعات شد که اطلاعات کاربران خود را به خطر انداخته است. این شرکت از آن زمان تاکنون با چندین پرونده قضایی برخورد کرده است و بر همین اساس مجله نیویورک تایمزیکی از آنها ۲۳andMe را متهم می کند که به مشتریان اطلاع نداده است که آنها به طور خاص به دلیل داشتن میراث یهودی چینی و اشکنازی هدف قرار گرفته اند. به گفته شاکیان، همچنین به آنها گفته نشد که نتایج آزمایش آنها با اطلاعات ژنتیکی در لیست‌های انتخاب شده جمع‌آوری شده است که سپس در وب تاریک به اشتراک گذاشته شده است. ۲۳andMe اخیرا یک کپی منتشر کرد از نامه هایی که به مشتریان متاثر ارسال می کرد، و هیچ اشاره ای به میراث کاربران نداشت.

این شکایت پس از آن در دادگاه فدرال در سانفرانسیسکو مطرح شد که شرکت فاش کرد که این هک ماه ها مورد توجه قرار نگرفته است. ظاهراً هکرها با استفاده از جزئیات ورود به سیستم که قبلاً در وب در اواخر آوریل ۲۰۲۳ به بیرون درز کرده بود، شروع به دسترسی به حساب های مشتریان کردند و تا سپتامبر به فعالیت خود ادامه دادند. تا اینکه در اکتبر بود که این شرکت بالاخره متوجه هک ها شد. در اول اکتبر، هکرها نام، آدرس خانه و تاریخ تولد ۱ میلیون کاربر با اصل و نسب یهودی اشکنازی را در انجمن هک کلاه سیاه BreachForums افشا کردند.

پس از اینکه شخصی به پست پاسخ داد و خواستار دسترسی به آن شد "حساب های چینی" در این شکایت آمده است که این پوستر به فایلی مرتبط است که حاوی اطلاعات ۱۰۰۰۰۰ کاربر چینی است. پوستر همچنین می‌گوید که آنها به ۳۵۰۰۰۰ نمایه چینی دسترسی دارند و در صورت علاقه کافی می‌توانند اطلاعات بیشتری را منتشر کنند. علاوه بر این، ظاهراً همان پوستر در اواسط اکتبر به فروم بازگشت تا اطلاعات مربوط به "خانواده های ثروتمند در خدمت صهیونیسم" پس از انفجار در بیمارستان عرب الاهلی غزه.

"جو ژئوپلیتیکی و اجتماعی کنونی خطرات را تشدید می کند" به کاربرانی که داده‌هایشان فاش شده است، طبق این دادخواست، زیرا اطلاعات لو رفته شامل نام و آدرس آنها بود. شاکیان خواستار رسیدگی به پرونده خود توسط هیئت منصفه هستند و خواهان جبران خسارت، مجازات و غیره هستند.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/lawsuit-says-23andme-hackers-targeted-users-with-chinese-and-ashkenazi-jewish-heritage-132423486.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/lawsuit-says-23andme-hackers-targeted-users-with-chinese-and-ashkenazi-jewish-heritage-132423486.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *