صداپیشه «PEGI 18» می گوید که فقط ۲۰۰ یورو دستمزد گرفته است

شاید نام او را ندانید، اما ریچارد ولز یکی از شنیده‌ترین صداها در بازی‌های ویدیویی است – و اکنون او در TikTok در حال انفجار است.

حساب TikTok ولز، که او جمعه گذشته ایجاد کرد، اکنون بیش از ۱۷ میلیون بازدید دارد – بیشتر در اولین ویدیویش، جایی که او خود را به عنوان صدای آرم های PEGI بازی های ویدیویی نشان می دهد.

بله، ولز لوگوهای “PEGI 12” و “PEGI 18” را صداپیشگی کرد که قبل از تریلرهای بازی های ویدئویی پخش می شدند – و اکنون، او به طرفداران گفته است که سال ها پیش برای انجام این کار فقط ۲۰۰ یورو (۱۷۰ پوند) دستمزد دریافت کرده است.

پخش خبری: چرا مایکروسافت قصد دارد بازی های ایکس باکس را روی پلی استیشن عرضه کند؟در یوتیوب تماشا کنید

“سلام، من ریچارد ولز هستم و ۴۰ سال است که صداپیشه حرفه ای هستم.” اولین TikTok او ویدئو آغاز می شود. “من حداقل ۱۰۰۰۰ ضبط ضبط کرده ام و میلیون ها کلمه گفته ام – اما از قضا من فقط با دو کلمه بیشتر شناخته شده ام. شما چهره من را نمی شناسید، اما میلیون ها نفر از شما گیمرها واقعا صدای من را می شناسید – زیرا من هستم مردی که در تمام بازی های ویدیویی شما می گوید “PEGI 18”.

ولز در پایان از بینندگان خواست که اگر صدای او را می‌شناختند با ویدیو تعامل داشته باشند – که باعث شد بیش از ۲٫۸ میلیون لایک (و در حال افزایش) افزایش یابد.

ولز در ادامه این پست از واکنش بینندگان به خاطر پاسخ آنها تشکر کرد: «من کاملاً تحت تأثیر واکنش به آن ویدیو هستم. “من کاملاً مات و مبهوت هستم.”

ولز از آن زمان با ویدئوهای بیشتر پاسخ داده است و به سوالات متداول بینندگان پاسخ می دهد – مانند میزان دستمزد او و افکارش در مورد استفاده از هوش مصنوعی.

ولز در مورد لوگوهای PEGI خود می گوید: «چند نفر گفته اند که آیا هر بار که آن را می گویم پول می گیرم؟ او خندید: «خب، ای کاش. من در سپتامبر ۲۰۰۹ ۲۰۰ یورو دستمزد گرفتم و این تمام پولی است که تا به حال به دست آورده ام. [from it]”

در ویدیوی دیگری، ولز حتی صدای ضبط شده اصلی خود را از آن روز بیرون آورد، با تمام آرم های PEGI:

ولز ادامه داد: در حال حاضر هوش مصنوعی بسیار عالی است، اما بسیار ترسناک نیز هست. “این برای مشاغل هک اشکالی ندارد، اما برای هر چیزی که نیاز به نیت، احساسات، تاکید دارد… اغلب چیزهایی می شنوید و آنها بر کلمه اشتباه تاکید می کنند. من قصد ندارم صدای خود را به یک بسته هوش مصنوعی بفروشم، زیرا اگر شما مرا بخواه، تو مرا می‌گیری.»

موضوع استفاده از هوش مصنوعی برای صدا بر روی کار در بازی‌های ویدیویی و سایر رسانه‌ها در سال گذشته بارها به تیتر اخبار تبدیل شده است. زیاد صدای بازیگرانی که Eurogamer سال گذشته با آنها صحبت کرد به شدت مخالف استفاده از آن بودند. ماه گذشته بازیگران درباره توافقنامه اتحادیه SAG-AFTRA “پیشگامانه” ابراز نگرانی کردند که به هنرمندان این امکان را می‌دهد تا فرصت‌های هوش مصنوعی را برای استفاده از کپی صدای خود به طور ایمن کشف کنند.

در حال حاضر، به نظر می رسد ولز از پاسخی که به او داده شده راضی است. او در پایان گفت: “باز هم برای همه پیام های شما، برای همه ۲ میلیون لایک برای این گیزر قدیمی تشکر می کنم.”


منبع: https://www.eurogamer.net/the-voice-actor-behind-pegi-18-says-he-was-paid-just-200?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *