صندوق بلژیکی ۴٫۸ میلیون یورو را برای تقویت استارت آپ های محلی تضمین می کند

Syndicate One، یک گروه سرمایه گذاری فرشته مستقر در بروکسل، پس از باز کردن سرمایه خود برای خارج از کشور، بسته اولیه ۴٫۸ میلیون یورویی صندوق اولیه خود را تکمیل کرد. سرمایه گذاران برای اولین بار در سال ۲۰۲۳٫ بسته شدن دوم برای اوایل سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

از سرمایه برای پیشبرد ماموریت گروه استفاده خواهد شد: تقویت مستقر در بلژیک و تاسیس در بلژیک فن آوری استارت آپ هایی که پتانسیل بالایی از خود نشان می دهند.

گروه سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و از مجموعه‌ای از بنیان‌گذاران با تجربه، اپراتورهای استارت‌آپ و مدیرانی که کسب‌وکارهای بزرگی مانند Cowboy و Collibra دارند، نشأت می‌گیرد.

سندیکای وان در دو سال اول فعالیت خود سرمایه گذاری کرده است استارت آپ ها مانند Kennek در فین تک و پلت فرم هوش مهارتی Techwolf. همچنین ابتکاراتی را برای تقویت کلی اکوسیستم فناوری بلژیک آغاز کرده است، از جمله قرارداد وام قابل تبدیل استاندارد (CLA)، که به گفته این گروه، اولین مورد برای بازار محلی است.

اکنون بیش از ۷۰ سرمایه گذار به اولین فراخوان گروه برای سرمایه خارجی در این بسته اولیه پاسخ دادند. اینها شامل سرمایه گذاران نهادی مانند Sofina، SFPIM، و Wallonie می شود. خانواده ها و دفاتر خانوادگی که توسط Balcaen، Vlerick، و Berghmans، در میان بسیاری دیگر نمایندگی می شوند. و کارآفرینانی که از جمله آنها می توان به Jeroen de Wit (رهبر تیم)، Stijn Christiaens (Collibra) و Stephane Kurgan (Index Ventures، پادشاه سابق) اشاره کرد.

کورگان گفت: «بلژیک دارای استعدادهای کارآفرینی در سطح جهانی است، اما در پایین ترین سطح سرانه سرمایه گذاری در اروپا قرار دارد. تیم سندیکای وان می خواهد این را تغییر دهد.

سرمایه گذاران خارجی نه تنها با سرمایه از پورتفولیوی Syndicate One پشتیبانی می کنند، بلکه تخصص صنعت و معرفی مشتریان بالقوه را نیز ارائه می دهند. به عنوان یک هدف کلی، آنها به دنبال مشارکت بیشتر سهامداران در سراسر کشور در ابتکاراتی هستند که می تواند اکوسیستم فناوری بلژیک را به روشی جامع تقویت کند.

برای تقویت بیشتر این موضوع، Syndicate One تیم خود را با ۹ عضو جدید، از جمله Laurens De Beyter (N26)، Pierrine Carlier (سابق Proxyclic، Javry)، و Sibylle Greindl (سابق پاسخگو) افزایش می دهد.

لورن د پورتر، بنیانگذار سندیکای وان، گفت: «بلژیک همه چیز لازم را برای تبدیل شدن به یک اکوسیستم فناوری شکوفا دارد، اما ما باید برای تحقق آن با یکدیگر همکاری کنیم.

“تعهد این سرمایه گذاران نهادی، صندوق های دولتی و دفاتر خانوادگی به ما این امکان را می دهد که سرمایه گذاری های بیشتر و بزرگ تری در استارت آپ های فناوری بلژیکی انجام دهیم، شبکه خود را با متخصصان بیشتری گسترش دهیم که می توانند به شرکت های پرتفوی ما کمک کنند تا پیشرفت کنند، و برای تغییرات سیستمی با همه موارد مرتبط تلاش کنیم. سهامداران.”


منبع: https://thenextweb.com/news/belgian-fund-e4-8m-first-close-boost-local-startups

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *