ضایعات مواد غذایی یک مشکل بزرگ است. این سیستم حسگر یک راه حل ارائه می دهد

ضایعات مواد غذایی به یک موضوع مهم جهانی تبدیل شده است. تقریباً ۱۰ درصد از ۸ میلیارد نفر روی زمین دچار سوءتغذیه هستند، اما نزدیک به یک سوم غذای سیاره ما قبل از خوردن سطل زباله می شود.

استارتاپی به نام Positive Carbon راه حلی را پیشنهاد کرده است. این شرکت ایرلندی سیستمی مبتنی بر حسگر توسعه داده است که هدر رفت مواد غذایی را ردیابی، ردیابی و کاهش می دهد.

به گفته این استارتاپ، این فناوری باعث کاهش ۵۰ درصدی ضایعات شده است – صرفه جویی در بیش از ۴۰۰۰ تن غذا. این فناوری که برای آشپزخانه های تجاری طراحی شده است، می تواند هزینه ها و همچنین زباله ها را کاهش دهد.

مارک کیروان، مدیر عامل شرکت Positive Carbon به TNW گفت که هتل ها، بیمارستان ها، محل کار و دانشگاه ها همگی می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

او گفت: «فناوری ما فقط ابزاری برای کاهش ضایعات مواد غذایی نیست، بلکه نیروی محرکه ای است که در پس تقویت یک اکوسیستم پایدار است که به نفع کسب و کارها، محیط زیست و به طور کلی جامعه است.»

چگونه کار می کند

ضایعات مواد غذایی یک مشکل بزرگ است.  این سیستم حسگر یک راه حل ارائه می دهد
داشبوردها اطلاعات دقیقی در مورد مصرف مواد غذایی و صرفه جویی احتمالی ارائه می دهند. اعتبار: کربن مثبت

کربن مثبت از هر دو استفاده می کند سنسور دوربین و لیدار آنها بر روی سقف بالای سطل های غذا قرار گرفته اند و به طور مستقل دقیقاً آنچه را که وارد سطل می شود ردیابی می کنند.

سنسورها به نرم افزار خرید مشتری متصل می شوند. در نتیجه، سیستم می تواند آنچه را که یک کسب و کار خریداری می کند نظارت کند و آن اطلاعات را به زباله ها متصل کند.

سپس داده ها برای ایجاد مداخلات هدفمند جمع می شوند. پس از آن می توان برنامه های خرید را بر این اساس تنظیم کرد. این ممکن است به معنای خرید کمتر یک ماده خاص، تهیه بخش های کمتری از یک غذای خاص یا قرار دادن غذای کمتر در بشقاب باشد.

برنامه های آینده

Kirwan (مرکز) در کنار Positive Carbon COO Aisling Kirwan و سرمایه گذار Andrew McGreal. اعتبار: مارک استدمن

Positive Carbon امروز اعلام کرد که این شرکت جدید را تضمین کرده است ۲٫۳ میلیون یورو بذر منابع مالی.

تزریق نقدینگی تقویت بیشتر برنامه های کیروان است. او فن آوری را تصور می کند ردیابی محتوای غذایی، پیشنهاد تنظیمات منوی بلادرنگ بر اساس الگوهای مصرف، و سفارش خودکار غذا.

علاوه بر این، پیشرفت‌های هوش مصنوعی می‌تواند حسگرها را قادر سازد تا الگوهای ضایعات آینده را پیش‌بینی کنند و در نتیجه توصیه‌های پیشگیرانه در مورد تدارکات و کنترل بخش‌ها ارائه کنند.»

همانطور که این فناوری پیشرفته تر و مقرون به صرفه تر می شود، حتی می تواند وارد آشپزخانه های خانگی شود. اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم از برنامه‌ریزی شخصی وعده‌های غذایی و خودکارسازی لیست خرید لذت ببریم. و همه اینها در حالی است که منابع کمیاب خود را از سطل زباله نجات می دهیم.


منبع: https://thenextweb.com/news/positive-ventures-sensors-fight-food-wastage

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *