طبق علم، اینها بهترین (و بدترین) آلارم های آیفون برای بیدار شدن هستند

کریسمس تمام شد. روزهای سرگیجه بیدار شدن در ساعت ۱۰ صبح و شروع صبح با یک مشت جشن و اگر شجاع باشید، یک بیلی کوچک، تمام شده است. وقت آن است که یک بار دیگر مانند یک بزرگسال مسئول رفتار کنید، و این به معنای بیدار شدن به موقع و انجام کارها است. در حالی که اجتناب از ناراحتی ناشی از بیدار شدن در زمانی که بدن شما احساس می کند مناسب نیست دشوار است، چند چیز وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند. بیشتر آنها نیاز به کمی تلاش دارند (مثلاً این لیست از ترفندها برای بیدار شدن وقتی هنوز تاریک است) اما برخی دیگر عملاً بدون درد هستند. و در بالای لیست دوم “تغییر آهنگ زنگ آیفون خود” است.

آ گزارش از متخصصان موسیقی و علوم رفتاری در Startle بهترین و بدترین آلارم‌های آیفون را برای بیدار شدن بررسی کرده است. رتبه بندی آن بر اساس یافته های الف است مطالعه علمی در مورد اینکه چگونه ملودی و ریتم می توانند با اثرات اینرسی خواب مقابله کنند (احساس خستگی، گیج و سردرگمی که می توانید در اولین بیدار شدن از خواب داشته باشید).

بر اساس آن مطالعه، برای زنگ کامل زنگ هشداری است که:

  • ملودی آسانی دارد که می توانید آن را بخوانید یا زمزمه کنید
  • دارای فرکانس غالب در حدود ۵۰۰ هرتز یا در کلید C5
  • خیلی سریع یا خیلی کند نیست (به طور ایده آل ۱۰۰-۱۲۰ ضربه در دقیقه)

این ویژگی ها به شما کمک می کند تا ذهن و بدن خود را به آرامی اما موثر بیدار کنید، نه اینکه شما را ناگهانی از خواب خود خارج کند. به گفته لوک کازینز، سرپرست منطقه ای فیزیولوژی در Nuffield Health، همه اینها به سیستم فعال کننده شبکه (RAS) شما مربوط می شود. این چیزی است که نحوه پاسخ بدن شما به محرک های خارجی را در هنگام خواب محدود می کند و نحوه انتقال شما به بیداری را کنترل می کند.

او توضیح می دهد: «یک ساعت زنگ دار برای تحریک RAS طراحی شده است و به بدن شما می گوید که بیدار شود. “تکان یک ساعت زنگ دار می تواند به ویژه قوی باشد اگر در آن باشید خواب عمیق مرحله خواب، باعث افزایش ضربان قلب و احساس گیجی در صبح می شود که می تواند چندین ساعت طول بکشد.”

۵ بهترین آلارم آیفون برای بیدار شدن

  1. سنچا
  2. کنار دریا
  3. بالا بردن
  4. صورت فلکی
  5. خیز آهسته

همه این صداها دارای ملودی آسان، با کلید C و فرکانس پایین (۴۰۰ یا ۵۰۰ هرتز) هستند. این ویژگی ها به بیدار شدن ذهن و بدن به آرامی کمک می کند و باعث می شود احساس هوشیاری و آمادگی بیشتری برای رویارویی با روز داشته باشید.

بدترین آلارم های آیفون برای بیدار شدن از خواب:

  1. صدای زنگ
  2. فانوس دریایی
  3. رادار
  4. علامت
  5. Presto

به جای یک ملودی ثابت، این صداهای زنگ آیفون دارای نویزهای کوتاه و تیز هستند. آنها همچنین فرکانس‌های بسیار بالاتری نسبت به توصیه‌شده بر اساس یافته‌های این مطالعه دارند، به این معنی که احتمال دارد شما را از خواب بیدار کنند و شما را درگیر اینرسی خواب کنند.

زن نشسته بود، چشمانش را می مالید و خسته به نظر می رسید و لیوانی در دست داشت

(اعتبار تصویر: گتی)

چرا بیدار شدن در زمستان سخت تر است؟

کمبود نسبی ساعات نور خورشید در زمستان به این معنی است که بدن ما ملاتونین بیشتری تولید می کند، هورمونی که باعث خواب آلودگی ما می شود. لوک می گوید: «اجازه دادن به نور به آرامی در اتاق شما یک راه عالی برای سیگنال دادن به بدن شما است که زمان بیدار شدن است. “در پاییز و زمستان، استفاده از ساعت طلوع خورشید را در نظر بگیرید که می تواند شما را به آرامی با تقلید نور خورشید از خواب بیدار کند.” (در اینجا راهنمای ما برای بهترین چراغ های بیداری برای اطلاعات بیشتر به علاوه توصیه های ما).

عوامل دیگری نیز وجود دارد که در آن نقش دارند – برای مثال، ژن‌های شما. “درک ژنتیک شما کرونوتیپ لوک توضیح می‌دهد که می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین زمان بیدار شدن را دریابید. اگر به طور طبیعی جغد شب هستید، ممکن است کمی دیرتر از خواب بیدار شوید و اگر زودتر بیدار شوید، بروید. در یک زمان معقول به رختخواب بروید.”


منبع: https://www.techradar.com/news/these-are-the-best-and-worst-iphone-alarms-to-wake-up-to-according-to-science

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *